GOLF
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
GOLF 09/2011, Page 49
GOLF 09/2011, Page 50
48
|
GOLF
Text:
Helena Woodcock
Foto:
GC Royal Cinque Ports,
Prince's Golf Club
Nedávno jste patrně alespoň virtuálně
a prostřednictvím televizních obrazovek
navštívili hřiště Royal St. Georges, kde o ti-
tul z Open Championship bojovala gol-
fová elita z celého světa. V tomto článku
vás zavedu na další dvě hřiště, jež jsou
s nejstarším majorem světa úzce spojená
a nabízejí podobně strhující golfový test.
Stejně jako je Royal St. Georges známé pod
názvem Sandwich, tak i hřiště Royal Cinque
Ports budou někteří z vás znát spíše jako
Deal. Ležíc na předměstí stejnojmenného
města, bylo založeno v roce 1892 a mělo
tu čest dvakrát hostit Open, a to v letech
1909 a 1920. Zejména druhé Open bylo
významné hned ve dvou ohledech.
Poprvé zde použili míček s gumovým já-
drem, což výrazně prodloužilo délku ran
oproti doposud tradičnímu míčku guta-
perčovému. Zároveň šlo o obnovenou
premiéru turnaje po první světové válce.
Jako takové mělo poměrně malé startovní
pole s 82 golfi sty, ale svůj debut zde slavili
první Američané jako Jim Barnes a také jistý
Walter Hagen. Open selo do Dealu ná-
sledně vrátit ještě třikrát, ale záplavy nebo
válka zabránily tomu, aby se hřiště zapsalo
ještě výrazněji do dějin golfu.
Původní návrh osmnáctky pochází z dílny
architekta Henryho Huntera, jemuž poz-
ději asistoval proslulý James Braid. Royal
Cinque Ports pravidelně guruje mezi
čtyřicítkou nejlepších na Britských ostro-
vech a své postavení si neustále upevňuje.
Čemu tento links vděčí za své renomé?
Osobně se domnívám, že zejména s
přirozenosti. Přes 7 000 yardů dlouhé
mistrovs hřiště je zasazeno do doko-
nalého terénu písečných dun, jen mírně
upraveného tak, aby umnil předvést
co nejširší škálu herních strategií.
Na Royal Cinque Ports jste málokdy více
než jen na slice drajvrem vzdáleni od moře,
a přesto jej většinou nevidíte. V 70. letech
zde totiž byla vybudována stěna, která vy-
padá jako masivní přirozená písečná duna
a chrání hřiště před útokem nejdivočejších
živlů. Osmnáct jamek je vtěsnáno na úzký
proužek země mezi mořem a zemědělskou
půdou, a přitom nabízí golf, který se blíží
dokonalosti.
Téměř každou jamku provází spousta pí-
sečných dun, propůjčujícíchišti neza-
měnitelný „zvlněný“ charakter. Na rovné
ploše tu budete stát prakticky jen při od-
palu. Vyvýšená odpaliště, rány naslepo
na cíl v nedohlednu, hluboké miskovi
bankry (celkem jich je na hřišti rozsypáno
66), ferveje utopené v dunách a na konci
jedny z největších, nejrychlejších a nejkva-
litnějších grínů, které vám Anglie může
nadnout. Takový golf tady očekávejte.
Vstoupí-li do hry navíc převažující jiho-
západní vítr, stane se volba hole a toho
správného úderu skutečným klíčem
k dobrému skóre. A vítr je tu, jak by se
dalo očekávat, takřka samozřejmostí.
Na první a poslední jamce se budete muset
vyrovnat s vodními překážkami v podo
příkopů stojících v cestě vaší přihrávce na
grín na první jamce a draj vu na poslední.
Protože jde o klasický links, odvádí vás na
první devítce daleko od klubovny, sou-
běžně s oblázkovou pláží. Skončí-li vaše
nepřesná rána na pláži, musíte ji ale zahrát,
protože pláž je součástí hřiště.
Zejména v létě si dávejte pozor na raf,
protože je hluboký, trestající a místy velmi
nepřehledný kvůli všudypřítomným píseč-
ným dunám. Podaří-li se vám zahrát přes-
nou a rovnou ránu, ještě zdaleka nemu-
síte mít vyhráno.
Tak například pověstná krutá sedmička.
Tento 359 yardů dlouhý par 4 se hraje
směrem proti větru a míčky cestou na grín
chytá rovnou osm bankrů. Prioritou číslo
jedna je vyhnout se bankru při první rá
a přihrávku pak směřovat tak, aby minula
levou stranu před grínem, jež svádí rychlé
míčky zpátky do písku.
V každém případě, pokud na druhé
devítce na Royal Cinque Ports zahrajete
CESTY ZA GOLFEM
|
Anglie
Nejzajímavější kombinaci tvoří devítky Shore/Himalayas,
na kterých se potkáte s velkým množstvím hlubokých
bankrů. V porovnání s Royal St. George's a Royal Cinque
Port's je Prince's méně hrozivé než jeho sousedi
a i méně zkušení golfisté si zde užijí skvělý linksový
zážitek, aniž by dostali příliš do těla.
Na konci každé z jamek Royal Cinque Ports budete svádět boj s jedněmi z nejrychlejších a nejkvalitnějších grínů v Anglii.
GOLF 09/2011, Page 51

Obsah

GOLF 09/2011, Page 1
GOLF 09/2011, Page 2
GOLF 09/2011, Page 3
GOLF 09/2011, Page 4
GOLF 09/2011, Page 5
GOLF 09/2011, Page 6
GOLF 09/2011, Page 7
GOLF 09/2011, Page 8
GOLF 09/2011, Page 9
GOLF 09/2011, Page 10
GOLF 09/2011, Page 11
GOLF 09/2011, Page 12
GOLF 09/2011, Page 13
GOLF 09/2011, Page 14
GOLF 09/2011, Page 15
GOLF 09/2011, Page 16
GOLF 09/2011, Page 17
GOLF 09/2011, Page 18
GOLF 09/2011, Page 19
GOLF 09/2011, Page 20
GOLF 09/2011, Page 21
GOLF 09/2011, Page 22
GOLF 09/2011, Page 23
GOLF 09/2011, Page 24
GOLF 09/2011, Page 25
GOLF 09/2011, Page 26
GOLF 09/2011, Page 27
GOLF 09/2011, Page 28
GOLF 09/2011, Page 29
GOLF 09/2011, Page 30
GOLF 09/2011, Page 31
GOLF 09/2011, Page 32
GOLF 09/2011, Page 33
GOLF 09/2011, Page 34
GOLF 09/2011, Page 35
GOLF 09/2011, Page 36
GOLF 09/2011, Page 37
GOLF 09/2011, Page 38
GOLF 09/2011, Page 39
GOLF 09/2011, Page 40
GOLF 09/2011, Page 41
GOLF 09/2011, Page 42
GOLF 09/2011, Page 43
GOLF 09/2011, Page 44
GOLF 09/2011, Page 45
GOLF 09/2011, Page 46
GOLF 09/2011, Page 47
GOLF 09/2011, Page 48
GOLF 09/2011, Page 49
GOLF 09/2011, Page 50
GOLF 09/2011, Page 51
GOLF 09/2011, Page 52
GOLF 09/2011, Page 53
GOLF 09/2011, Page 54
GOLF 09/2011, Page 55
GOLF 09/2011, Page 56
GOLF 09/2011, Page 57
GOLF 09/2011, Page 58
GOLF 09/2011, Page 59
GOLF 09/2011, Page 60
GOLF 09/2011, Page 61
GOLF 09/2011, Page 62
GOLF 09/2011, Page 63
GOLF 09/2011, Page 64
GOLF 09/2011, Page 65
GOLF 09/2011, Page 66
GOLF 09/2011, Page 67
GOLF 09/2011, Page 68
GOLF 09/2011, Page 69
GOLF 09/2011, Page 70
GOLF 09/2011, Page 71
GOLF 09/2011, Page 72
GOLF 09/2011, Page 73
GOLF 09/2011, Page 74
GOLF 09/2011, Page 75
GOLF 09/2011, Page 76
GOLF 09/2011, Page 77
GOLF 09/2011, Page 78
GOLF 09/2011, Page 79
GOLF 09/2011, Page 80
GOLF 09/2011, Page 81
GOLF 09/2011, Page 82
GOLF 09/2011, Page 83
GOLF 09/2011, Page 84
GOLF 09/2011, Page 85
GOLF 09/2011, Page 86
GOLF 09/2011, Page 87
GOLF 09/2011, Page 88
GOLF 09/2011, Page 89
GOLF 09/2011, Page 90
GOLF 09/2011, Page 91
GOLF 09/2011, Page 92
GOLF 09/2011, Page 93
GOLF 09/2011, Page 94
GOLF 09/2011, Page 95
GOLF 09/2011, Page 96
GOLF 09/2011, Page 97
GOLF 09/2011, Page 98
GOLF 09/2011, Page 99
GOLF 09/2011, Page 100
GOLF 09/2011, Page 101
GOLF 09/2011, Page 102
GOLF 09/2011, Page 103
GOLF 09/2011, Page 104
GOLF 09/2011, Page 105
GOLF 09/2011, Page 106
GOLF 09/2011, Page 107
GOLF 09/2011, Page 108
GOLF 09/2011, Page 1

Page 1

GOLF 09/2011, Page 2

Page 2

GOLF 09/2011, Page 3

Page 3

GOLF 09/2011, Page 4

Page 4

GOLF 09/2011, Page 5

Page 5

GOLF 09/2011, Page 6

Page 6

GOLF 09/2011, Page 7

Page 7

GOLF 09/2011, Page 8

Page 8

GOLF 09/2011, Page 9

Page 9

GOLF 09/2011, Page 10

Page 10

GOLF 09/2011, Page 11

Page 11

GOLF 09/2011, Page 12

Page 12

GOLF 09/2011, Page 13

Page 13

GOLF 09/2011, Page 14

Page 14

GOLF 09/2011, Page 15

Page 15

GOLF 09/2011, Page 16

Page 16

GOLF 09/2011, Page 17

Page 17

GOLF 09/2011, Page 18

Page 18

GOLF 09/2011, Page 19

Page 19

GOLF 09/2011, Page 20

Page 20

GOLF 09/2011, Page 21

Page 21

GOLF 09/2011, Page 22

Page 22

GOLF 09/2011, Page 23

Page 23

GOLF 09/2011, Page 24

Page 24

GOLF 09/2011, Page 25

Page 25

GOLF 09/2011, Page 26

Page 26

GOLF 09/2011, Page 27

Page 27

GOLF 09/2011, Page 28

Page 28

GOLF 09/2011, Page 29

Page 29

GOLF 09/2011, Page 30

Page 30

GOLF 09/2011, Page 31

Page 31

GOLF 09/2011, Page 32

Page 32

GOLF 09/2011, Page 33

Page 33

GOLF 09/2011, Page 34

Page 34

GOLF 09/2011, Page 35

Page 35

GOLF 09/2011, Page 36

Page 36

GOLF 09/2011, Page 37

Page 37

GOLF 09/2011, Page 38

Page 38

GOLF 09/2011, Page 39

Page 39

GOLF 09/2011, Page 40

Page 40

GOLF 09/2011, Page 41

Page 41

GOLF 09/2011, Page 42

Page 42

GOLF 09/2011, Page 43

Page 43

GOLF 09/2011, Page 44

Page 44

GOLF 09/2011, Page 45

Page 45

GOLF 09/2011, Page 46

Page 46

GOLF 09/2011, Page 47

Page 47

GOLF 09/2011, Page 48

Page 48

GOLF 09/2011, Page 49

Page 49

GOLF 09/2011, Page 50

Page 50

GOLF 09/2011, Page 51

Page 51

GOLF 09/2011, Page 52

Page 52

GOLF 09/2011, Page 53

Page 53

GOLF 09/2011, Page 54

Page 54

GOLF 09/2011, Page 55

Page 55

GOLF 09/2011, Page 56

Page 56

GOLF 09/2011, Page 57

Page 57

GOLF 09/2011, Page 58

Page 58

GOLF 09/2011, Page 59

Page 59

GOLF 09/2011, Page 60

Page 60

GOLF 09/2011, Page 61

Page 61

GOLF 09/2011, Page 62

Page 62

GOLF 09/2011, Page 63

Page 63

GOLF 09/2011, Page 64

Page 64

GOLF 09/2011, Page 65

Page 65

GOLF 09/2011, Page 66

Page 66

GOLF 09/2011, Page 67

Page 67

GOLF 09/2011, Page 68

Page 68

GOLF 09/2011, Page 69

Page 69

GOLF 09/2011, Page 70

Page 70

GOLF 09/2011, Page 71

Page 71

GOLF 09/2011, Page 72

Page 72

GOLF 09/2011, Page 73

Page 73

GOLF 09/2011, Page 74

Page 74

GOLF 09/2011, Page 75

Page 75

GOLF 09/2011, Page 76

Page 76

GOLF 09/2011, Page 77

Page 77

GOLF 09/2011, Page 78

Page 78

GOLF 09/2011, Page 79

Page 79

GOLF 09/2011, Page 80

Page 80

GOLF 09/2011, Page 81

Page 81

GOLF 09/2011, Page 82

Page 82

GOLF 09/2011, Page 83

Page 83

GOLF 09/2011, Page 84

Page 84

GOLF 09/2011, Page 85

Page 85

GOLF 09/2011, Page 86

Page 86

GOLF 09/2011, Page 87

Page 87

GOLF 09/2011, Page 88

Page 88

GOLF 09/2011, Page 89

Page 89

GOLF 09/2011, Page 90

Page 90

GOLF 09/2011, Page 91

Page 91

GOLF 09/2011, Page 92

Page 92

GOLF 09/2011, Page 93

Page 93

GOLF 09/2011, Page 94

Page 94

GOLF 09/2011, Page 95

Page 95

GOLF 09/2011, Page 96

Page 96

GOLF 09/2011, Page 97

Page 97

GOLF 09/2011, Page 98

Page 98

GOLF 09/2011, Page 99

Page 99

GOLF 09/2011, Page 100

Page 100

GOLF 09/2011, Page 101

Page 101

GOLF 09/2011, Page 102

Page 102

GOLF 09/2011, Page 103

Page 103

GOLF 09/2011, Page 104

Page 104

GOLF 09/2011, Page 105

Page 105

GOLF 09/2011, Page 106

Page 106

GOLF 09/2011, Page 107

Page 107

GOLF 09/2011, Page 108

Page 108

50

Rendering Page 51 (134073): (0/1) (1847 ms)

Rendering Page 50 (134070): (0/1) (1880 ms)

Rendering Page 49 (134062): (0/1) (1879 ms)

No sync content to local

Sending statistics … done (5409 ms)

Rendering Page 53 (134090): (0/1) (5412 ms)

Rendering Page 52 (134079): (0/1) (5413 ms)

Rendering Page 51 (134073): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 50 (134070): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 49 (134062): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 48 (134056): (0/1) (5449 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

GOLF: theme set to 5680

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 i3597/vth152786-1.jpg

 i3597/vth152792-1.jpg

 i3597/vth152800-1.jpg

 i3597/vth152803-1.jpg

 i3597/bg134070.svg

 i3597/bg134073.svg

 i3597/vth152809-1.jpg

 i3597/vth152821-1.jpg (4x)

 i3597/vth152545-1.jpg (3x)

 i3597/vth152550-1.jpg (3x)

 i3597/vth152553-1.jpg (3x)

 i3597/vth152556-1.jpg (3x)

 i3597/vth152562-1.jpg (3x)

 i3597/vth152565-1.jpg (3x)

 i3597/vth152570-1.jpg[p1]

 i3597/vth152575-1.jpg[p1]

 i3597/vth152579-1.jpg[p1]

 i3597/vth152584-1.jpg[p1]

 i3597/vth152593-1.jpg[p1]

 i3597/vth152598-1.jpg[p1]

 i3597/vth152605-1.jpg[p1]

 i3597/vth152609-1.jpg[p1]

 i3597/vth152613-1.jpg[p1]

 i3597/vth152621-1.jpg[p1]

 i3597/vth152628-1.jpg[p1]

 i3597/vth152633-1.jpg[p1]

 i3597/vth152638-1.jpg[p1]

 i3597/vth152641-1.jpg[p1]

 i3597/vth152647-1.jpg[p1]

 i3597/vth152661-1.jpg[p1]

 i3597/vth152665-1.jpg[p1]

 i3597/vth152669-1.jpg[p1]

 i3597/vth152675-1.jpg[p1]

 i3597/vth152679-1.jpg[p1]

 i3597/vth152682-1.jpg[p1]

 i3597/vth152690-1.jpg[p1]

 i3597/vth152694-1.jpg[p1]

 i3597/vth152699-1.jpg[p1]

 i3597/vth152702-1.jpg[p1]

 i3597/vth152706-1.jpg[p1]

 i3597/vth152711-1.jpg[p1]

 i3597/vth152720-1.jpg[p1]

 i3597/vth152725-1.jpg[p1]

 i3597/vth152732-1.jpg[p1]

 i3597/vth152737-1.jpg[p1]

 i3597/vth152741-1.jpg[p1]

 i3597/vth152747-1.jpg[p1]

 i3597/vth152751-1.jpg[p1]

 i3597/vth152759-1.jpg[p1]

 i3597/vth152762-1.jpg[p1]

 i3597/vth152765-1.jpg[p1]

 i3597/vth152768-1.jpg[p1]

 i3597/vth152771-1.jpg[p1]

 i3597/vth152775-1.jpg[p1]

 i3597/vth152779-1.jpg[p1]

 i3597/vth152828-1.jpg[p1]

 i3597/vth152833-1.jpg[p1]

 i3597/vth152838-1.jpg[p1]

 i3597/vth152845-1.jpg[p1]

 i3597/vth152851-1.jpg[p1]

 i3597/vth152855-1.jpg[p1]

 i3597/vth152859-1.jpg[p1]

 i3597/vth152862-1.jpg[p1]

 i3597/vth152865-1.jpg[p1]

 i3597/vth152869-1.jpg[p1]

 i3597/vth152874-1.jpg[p1]

 i3597/vth152877-1.jpg[p1]

 i3597/vth152883-1.jpg[p1]

 i3597/vth152889-1.jpg[p1]

 i3597/vth152894-1.jpg[p1]

 i3597/vth152897-1.jpg[p1]

 i3597/vth152904-1.jpg[p1]

 i3597/vth152907-1.jpg[p1]

 i3597/vth152917-1.jpg[p1]

 i3597/vth152922-1.jpg[p1]

 i3597/vth152932-1.jpg[p1]

 i3597/vth152935-1.jpg[p1]

 i3597/vth152939-1.jpg[p1]

 i3597/vth152942-1.jpg[p1]

 i3597/vth152947-1.jpg[p1]

 i3597/vth152950-1.jpg[p1]

 i3597/vth152957-1.jpg[p1]

 i3597/vth152960-1.jpg[p1]

 i3597/vth152964-1.jpg[p1]

 i3597/vth152969-1.jpg[p1]

 i3597/vth152974-1.jpg[p1]

 i3597/vth152977-1.jpg[p1]

 i3597/vth152980-1.jpg[p1]

 i3597/vth152984-1.jpg[p1]

 i3597/vth152988-1.jpg[p1]

 i3597/vth152995-1.jpg[p1]

 i3597/vth152998-1.jpg[p1]

 i3597/vth153006-1.jpg[p1]

 i3597/vth153015-1.jpg[p1]

 i3597/vth153027-1.jpg[p1]

 i3597/vth153031-1.jpg[p1]

 i3597/vth153037-1.jpg[p1]

 i3597/vth153040-1.jpg[p1]

 i3597/vth153043-1.jpg[p1]

 i3597/vth153046-1.jpg[p1]

 i3597/vth153052-1.jpg[p1]

 i3597/vth153056-1.jpg[p1]

 i3597/vth153060-1.jpg[p1]

 i3597/vth153066-1.jpg[p1]

 i3597/vth153071-1.jpg[p1]

 i3597/vth153081-1.jpg[p1]

 i3597/vth153087-1.jpg[p1]

 i3597/vth153090-1.jpg[p1]

 i3597/vth153097-1.jpg[p1]

 i3597/vth153105-1.jpg[p1]