VÝBAVA | Představujeme
Až do těchto chvil jsme o značce Exotics psali s odkazem na lepší hráče, s čímž souvisela hladina výkonu, ale také hladina cenová, odrážející špičkové technologie. V nejnovější řadě, nové vlajkové lodi, má výrobce za cíl oslovit širší hráčské spektrum. Neznamená to však, že by se drajvr Exotics EXS vzdával technologických vymožeností.
Text: Petra Prouzová, foto: výrobce
Ty si ve velké míře ponechává, což zvyšuje „palebnou sílu“ drajvru a současně
to umožňuje držet cenu v akceptovatelné výši. I díky tomu poměr cena/výkon staví hůl do centra pozornosti.
Hlava o velikosti 460 cm3 sestává z nejtenčí titanové líce (TSP 910 Beta titan),
koruny z karbonu, jehož vlákna najdete
nového krčku. Ten umožňuje nastavení
v celkovém rozsahu 4°, po dvou na každou stranu, a dále dovoluje vybírat mezi
třemi pozicemi lie.
FTS
Flight Tuning System, zkráceně FTS,
umožňuje vyladit letové parametry
SPECIFIKACE DRAJVRU EXS 10,5°
Nastavení krčku
Nastavený loft
Lie
Délka
Flexe
N
10,5°
58°
45,5"
L, A, R, S, X
N9,5°
58,5°
45,5"
L, A, R, S, X
-8,5°
59°
45,5"
L, A, R, S, X
U9,5°
60°
45,5"
L, A, R, S, X
UN
10,5°
61°
45,5"
L, A, R, S, X
U+
11,5°
60,5°
45,5"
L, A, R, S, X
++
12,5°
59,5°
45,5"
L, A, R, S, X
N+
11,5°
58,5°
45,5"
L, A, R, S, X
Dodává se v pánské i dámské pravoruké verzi. Délka se vztahuje k pánských drajvrům, pro ženy je o 1" kratší. Opatřeny jsou gripy Lamkin Exotics UTx.
SPECIFIKACE ŠAFTŮ
Model
MCA Tensei CK Blue 2G 50
MCA Tensei CK Blue 2G 50
MCA Tensei CK Blue 2G 50
MCA Tensei CK Blue 2G 60
MCA Tensei CK Blue 2G 60
MCA Tensei CK Blue 2G 70
MCA Tensei CK Blue 2G 60
MCA Tensei CK Blue 2G 70
AERODYNAMIKA
Výrobce se veze na vlně aktuálního
trendu, aerodynamické vlastnosti jsou
jednoduše „in“. Šli na to upraveným
sklonem koruny a rozšířením kanálků
na spodní části, opatřené osvědčenou
technologií SlipStream. Ta byla původně
navržena pro fervejová dřeva a hybridy
Tour Edge a měla přispět k lepší interakci hole s povrchem a tím k vyšší rychlosti hlavy hole. Nově ji aplikovali u drajvrů, kde má vylepšit aerodynamické
vlastnosti. Koruna je také špičatější,
takže ji vzduch lépe obtéká.
ROLLFACE
Flexe
L
A
R
R
S
S
X
X
Švihová hmotnost
< 65 m/h
65–80 m/h
80–90 m/h
80–90 m/h
90–100 m/h
90–100 m/h
100+ m/h
100+ m/h
Hmotnost
50 g
53 g
54 g
64 g
67 g
76 g
70 g
78 g
Úhel odpalu
střední/vysoký
střední/vysoký
střední
střední
střední
střední
střední
střední
Torze
6,5
6,4
5,6
4,6
4,5
4,0
4,4
3,9
SPECIFIKACE DRAJVRU EXS 9,5°
Nastavení krčku
Nastavený loft
Lie
Délka
Flexe
N
9,5°
57°
45,5"
L, A, R, S, X
N8,5°
57,5°
45,5"
L, A, R, S, X
-7,5°
58°
45,5"
L, A, R, S, X
U8,5°
59°
45,5"
L, A, R, S, X
UN
9,5°
60°
45,5"
L, A, R, S, X
U+
10,5°
59,5°
45,5"
L, A, R, S, X
++
11,5°
58,5°
45,5"
L, A, R, S, X
N+
10,5°
57,5°
45,5"
L, A, R, S, X
Dodává se v pánské i dámské pravoruké verzi. Délka se vztahuje k pánských drajvrům, pro ženy je o 1" kratší. Opatřeny jsou gripy Lamkin Exotics UTx.
i u špičky, rám je z titanu 8-1-1. Na první
pohled jde o lehké materiály dovolující úsporu hmoty i takové rozložení,
jež vede ke snížení těžiště, aby docílili
optimálního úhlu odpalu i momentu
setrvačnosti podporujícího toleranci.
Vyšší nároky kladl výrobce také na akustické vlastnosti, proto má použití vláken
z karbonu své opodstatnění.
Nejzásadnější přínos, který se k úbytku
hmotnosti váže, souvisí s použitím
W W W. C A S O P I S G O L F. C Z
neboť řešení pomáhá eliminovat
nežádoucí slice.
úderu, a to díky dvěma pohyblivým závažím. Standardně mají hmotnost 3 a 9
gramů, nicméně k dispozici jsou i závaží
o hmotnosti 6, 11 a 14 gramů. Umístění těžšího z nich do zadní části vede
k vyššímu úhlu odpalu a míčku udělíte
více rotace, pakliže těžší ze závaží posunete směrem ke patě, zmírníte rotaci
a rána bude mít nižší dráhu.
Od přidání FTS si Tour Edge slibuje,
že Exotics osloví širší řadu hráčů,
Tak zní název nové technologie použité pro úderovou plochu. Lze ji připodobnit ke konceptu TwistFace značky
TaylorMade. V podstatě jde o vyboulení
u špičky, napomáhající narovnat ránu,
pokud míč odehrajete poblíž špičky,
kde je dle výrobce realizována většina
nepřesných zásahů. Ve spojení s technologií proměnlivé tloušťky se podařilo
zkonstruovat nejtolerantnější úderovou
plochu v historii značky.
Drajvr je osazen je prémiovým šaftem
Tensei CK Blue 2G, jenž je extrémně
lehký a stabilní, a to díky kombinaci karbonových a kevlarových vláken. Hmotnost se v závislosti na pružnosti pohybuje od 50 do 70 gramů. Na prodejní
pulty dorazil začátkem listopadu a pořídíte jej v ceně 300 dolarů.
Stránky výrobce: www.touredge.com
47