GOLF
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
GOLF 03/2015, Page 81
GOLF 03/2015, Page 82
80
|
GOLF
federace (ČGF) Golf do škol. Mimo jiné
jsem zdůraznil:
… golf je sport ze své základní pod-
staty výchov. Naše školství v uply-
nulých desítkách let „utrpělo“ přem-
noho reforem. Ale co naplat, pořád
je z toho cítit zatuchlinu kombinace
C&K zkostnatělosti a nelásky reálného
socialismu vůči individualismu. Golf je
současně sportem velmi individuálním,
ale také formativním ve smyslu respek-
tování psaných pravidel i nepsané „no-
blesse oblige“.
Školst v ČR a golf si vzájemně mohou
prokázat velmi dobré služby a mohou
se vzájemně ovlivnit v pozitivním
smyslu. Jen asi bude nutno vytrvat
a přečkat prvních sto i tisíc dnů v rea-
lizaci projektu. Někteří z nás se možná
skutečně velkých výsledků ani nedožijí.
Ale je nutno začít.
V listopadu 1989 jsme se vydali na cestu
do západní civilizace, kam, jak se ně-
kterým z nás zdá, patříme. Jak už teď
víme, ta cesta se ukázala být těžší a vy-
žaduje od nás více změn a úsilí, než se
zpočátku zlo. Podle mého názoru je
odstartování projektu Golf do škol důle-
žitým krůčkem na této cestě.
Měl jsem opravdu velkou radost z tohoto
počinu ČGF. Nyní však cítím směs obav
a hořkosti. Jak demokratizovat a popu-
larizovat golf v zemi, kde se za peníze
státu, EU a fondů na podporu konkuren-
ceschopnosti žákům vymývají mozky
a provádí se na nich indoktrinace s cílem
vidět v golfu ekologicky a zjevně i spole-
čensky nežádoucí jev. Posuďte sami:
Manipulativní článek velmi nízké odbor
kvality byl v těchto skriptech povýšen na
školní pomůcku a povinnou literaturu.
Lze tomu uvěřit?
Vyrůstal jsem bohužel ve vzdělávacím
systému, který byl více indoktrinací
nežli výchovou k samostatnému myš-
lení. Ale současně jsem přesvědčen,
že my, kteří jsme v duševním a hodno-
tovém zdraví přestáli tento pokus o in-
doktrinaci, máme něco jako „očkovaní“
proti podobným metodám a dokážeme
je vycítit na sto honů.
Z vět protigolfové školní příručky na
mne vane chmurné déjà vu. Instrukce,
aby pedagog „diskusi příliš neprotaho-
val“ a vedl žáky k přímému závěru, však
možná zvedne hladinu adrenalinu i těm,
kteří totalitní vzdělávání nikdy na s
kůži nezažili.
Díky podobným „učebním programům
se možná také u nás dočkáme nějakého
mládežnického hnutí Okupuj golf. A tak
bych rád doporučil České golfové fede-
raci, aby podnikla legitimní obranný krok
proti stigmatizaci golfu v ČR a proti vy-
mývá mozků ve školách. Bylo by myslím
zcela demokratické a rovněž logické, aby
ČGF oslovila sponzory, kteří podpořili výše
citovanou protigolfovou příručku: Evrop-
ský sociální fond, EU, Ministerstvo školst
mládeže a tělovýchovy, OP vzdělávání pro
konkurenceschopnost.
V demokratické pluralitní společnosti by bylo
zcela na místě, aby stejní sponzoři věnovali
prostředky na zveřejnění publikace s cílem
popularizace a demokratizace golfu. V téže
publikaci bych rád zdarma přispěl článkem
na podporu daího zavádění golfových pro-
gramů do našich škol všech stupňů.
Po desítkách let strávených na golfu mi
stále méně záleží na skóre a stále více si
uvědomuji krásu kontaktu s přírodou a rov-
něž s fl órou a faunou. Dobře řízené gol-
fové hřiště je mj. domovem mnoha zvíře-
cích druhů.
Panu Mgr. L. Kalovi (autor protigolfových
školních osnov) doporučuji, aby si přečetl
knihu „For All Who Love the Game“, kterou
napsal nejskromnější, nejlidštější a největší
ze všech golfových trenérů Harvey Penick
z Texasu, zvláště pasáž nadepsanou Do-
mov: „Jak krásné místo je golfové hřiště.
Od toho nejskromnějšího venkovského
iště až po Pebble Beaches a St. Andrews,
je pro mne golfové hřtě svatým místem.
Vnímám přítomnost Boha ve stromech,
trávě a květinách, v králíčcích, ptácích a ve-
verkách, na obloze a ve vodě. Cítím, že
jsem tam doma.
DRIVING | Olympiáda
V demokratické pluralitní společnosti by bylo zcela
na místě, aby stejní sponzoři věnovali prostředky
na zveřejnění publikace s cílem popularizace
a demokratizace golfu.
1. BRAINSTORMING
Co si žákedstaví, když se řekne trávník, voda,
golf, biodiverzita, pesticidy? Učitel napíše výše uve-
dená slova na tabuli nebo fl ipchart. Vyzve žáky, aby
se ve dvojicích zamysleli nad tím, jak spolu mohou
tato slova souviset. Základní vazby, teze a předpo-
klady si žáci poznamenají na kousek papíru. Peda-
gog pak několik dvojic požádá, aby třídě představily
nalezené souvislosti. Prozradí, že za chvíli všichni
dostanou text, ke kterému se klíčová slova vztahují.
1. N
IČENÍ ZEMĚ PROSŘEDNICTVÍM GOLFUČETBA TEXTU
A ANALÝZA METODOU I.N.S.E.R.T.
Dříve než si žáci přečtou článek Ničení země pro-
střednictm golfu (příloha 1), vysvětlí jim pedagog,
v čem spívá metoda I.N.S.E.R.T., kterou při četbě
použi.
P
OUŽITÁ A DOPORUČENÁ LITERATURA
EZOVÁ, K. Česko – země (z)ničená golfem. Blog.
iDnes.cz [online]. 2010 [cit. 2013-11-11]. Dostupné
z: http://brezova.blog.idnes.cz/c/163996/Cesko-
ze%C2%ACme-zncena-golfem.html.
Anotace
uková aktivita modeluje situaci oznámení velkého
investičního záměru, konkrétně stavby golfového
iště. Žáci jsou nejprve seznámeni s dopady budo-
vání a provozu golfových hřť na životní prostředí.
Následně je jim představena jedna z možností, jak
takovéto projekty ovlivnit nebo zastavit. Žáci se se-
známí s procesem posuzování vlivů záměrů a kon-
cepcí na životní prostředí EIA. V druhé části aktivity
si prakticky vyzkoušejí, jak lze oponovat záměru
stavby golfového hřiště na fi ktivním městě Úspě-
chov. Projekt této stavby je zpracován realisticky
včetně mapových podkladů a splňuje náležitosti
dané zákonem č. 10/2001 Sb., o posuzování vlivů
na životní prosedí. V rámci aktivity si tak žáci vy-
zkoušejí, co obnáší angažování se v rámci tohoto
procesu.
Postup
1. část (60 minut)
1. BRAINSORMING (5 MIN), 2. NIČE ZEMĚ PROSTŘEDNIC-
TVÍM GOLFUČETBA TEXTU A ANALÝZA METODOU I.S.E.R.T.
(150 MIN), 3. ŠEL BY RENÉ S RUDOLFEM NA GOLF? (15
MIN), 4. CO JE EIA A PROČ SLUŠÍ GOLFU? (25 MIN)
Autor: Lukáš Kala
Aktivita 2: EIA na golf
3. Šel by René s Rudolfem na golf?
Po přečtení textu vyzve učitel žáky, aby si vytvo-
řili tabulku a nahorů do sloupců si zapsali symboly
z předchozí aktivity. Do jednotlivých sloupců si pak
vypíší několik informací z článku. Nejdříve se peda-
gog zeptá, jestli článek odpovídal jejich původním
představám, které vycházeli ze znalosti klíčových
slov. Potom s třídou debatuje nad tím, co se doz-
děli nového, s čím nesouhlasí a co je třeba vyjasnit.
Pokud je to v eho silách, na otázky odpoví nebo od-
káže na přiložené zdroje. Diskuzi zbytečně nepro-
tahuje a snaží se ji nasměrovat k otázce, jestli by šli
s kamarádem nebo kamarádkou na golf, kdyby vě-
děli, že stavba poškozuje životní prostředí. Dále se
zeptá, jestli by podobnou stavbu podpořili za svou
zahradou a proč. Poté by měl navázat otázkou,
jestli vědí, jak lze stavbě poškozující životní pro-
středí zabránit. Nechá žáky chli asociovat a pak se
jich zeptá, jestli někdy slyšeli o precesu EIA a zdali
vědí, co obnáší. Tím uvede další část aktivity, která
se procesem EIA zavá.
GOLF 03/2015, Page 83

Obsah

GOLF 03/2015, Page 1
GOLF 03/2015, Page 2
GOLF 03/2015, Page 3
GOLF 03/2015, Page 4
GOLF 03/2015, Page 5
GOLF 03/2015, Page 6
GOLF 03/2015, Page 7
GOLF 03/2015, Page 8
GOLF 03/2015, Page 9
GOLF 03/2015, Page 10
GOLF 03/2015, Page 11
GOLF 03/2015, Page 12
GOLF 03/2015, Page 13
GOLF 03/2015, Page 14
GOLF 03/2015, Page 15
GOLF 03/2015, Page 16
GOLF 03/2015, Page 17
GOLF 03/2015, Page 18
GOLF 03/2015, Page 19
GOLF 03/2015, Page 20
GOLF 03/2015, Page 21
GOLF 03/2015, Page 22
GOLF 03/2015, Page 23
GOLF 03/2015, Page 24
GOLF 03/2015, Page 25
GOLF 03/2015, Page 26
GOLF 03/2015, Page 27
GOLF 03/2015, Page 28
GOLF 03/2015, Page 29
GOLF 03/2015, Page 30
GOLF 03/2015, Page 31
GOLF 03/2015, Page 32
GOLF 03/2015, Page 33
GOLF 03/2015, Page 34
GOLF 03/2015, Page 35
GOLF 03/2015, Page 36
GOLF 03/2015, Page 37
GOLF 03/2015, Page 38
GOLF 03/2015, Page 39
GOLF 03/2015, Page 40
GOLF 03/2015, Page 41
GOLF 03/2015, Page 42
GOLF 03/2015, Page 43
GOLF 03/2015, Page 44
GOLF 03/2015, Page 45
GOLF 03/2015, Page 46
GOLF 03/2015, Page 47
GOLF 03/2015, Page 48
GOLF 03/2015, Page 49
GOLF 03/2015, Page 50
GOLF 03/2015, Page 51
GOLF 03/2015, Page 52
GOLF 03/2015, Page 53
GOLF 03/2015, Page 54
GOLF 03/2015, Page 55
GOLF 03/2015, Page 56
GOLF 03/2015, Page 57
GOLF 03/2015, Page 58
GOLF 03/2015, Page 59
GOLF 03/2015, Page 60
GOLF 03/2015, Page 61
GOLF 03/2015, Page 62
GOLF 03/2015, Page 63
GOLF 03/2015, Page 64
GOLF 03/2015, Page 65
GOLF 03/2015, Page 66
GOLF 03/2015, Page 67
GOLF 03/2015, Page 68
GOLF 03/2015, Page 69
GOLF 03/2015, Page 70
GOLF 03/2015, Page 71
GOLF 03/2015, Page 72
GOLF 03/2015, Page 73
GOLF 03/2015, Page 74
GOLF 03/2015, Page 75
GOLF 03/2015, Page 76
GOLF 03/2015, Page 77
GOLF 03/2015, Page 78
GOLF 03/2015, Page 79
GOLF 03/2015, Page 80
GOLF 03/2015, Page 81
GOLF 03/2015, Page 82
GOLF 03/2015, Page 83
GOLF 03/2015, Page 84
GOLF 03/2015, Page 1

Page 1

GOLF 03/2015, Page 2

Page 2

GOLF 03/2015, Page 3

Page 3

GOLF 03/2015, Page 4

Page 4

GOLF 03/2015, Page 5

Page 5

GOLF 03/2015, Page 6

Page 6

GOLF 03/2015, Page 7

Page 7

GOLF 03/2015, Page 8

Page 8

GOLF 03/2015, Page 9

Page 9

GOLF 03/2015, Page 10

Page 10

GOLF 03/2015, Page 11

Page 11

GOLF 03/2015, Page 12

Page 12

GOLF 03/2015, Page 13

Page 13

GOLF 03/2015, Page 14

Page 14

GOLF 03/2015, Page 15

Page 15

GOLF 03/2015, Page 16

Page 16

GOLF 03/2015, Page 17

Page 17

GOLF 03/2015, Page 18

Page 18

GOLF 03/2015, Page 19

Page 19

GOLF 03/2015, Page 20

Page 20

GOLF 03/2015, Page 21

Page 21

GOLF 03/2015, Page 22

Page 22

GOLF 03/2015, Page 23

Page 23

GOLF 03/2015, Page 24

Page 24

GOLF 03/2015, Page 25

Page 25

GOLF 03/2015, Page 26

Page 26

GOLF 03/2015, Page 27

Page 27

GOLF 03/2015, Page 28

Page 28

GOLF 03/2015, Page 29

Page 29

GOLF 03/2015, Page 30

Page 30

GOLF 03/2015, Page 31

Page 31

GOLF 03/2015, Page 32

Page 32

GOLF 03/2015, Page 33

Page 33

GOLF 03/2015, Page 34

Page 34

GOLF 03/2015, Page 35

Page 35

GOLF 03/2015, Page 36

Page 36

GOLF 03/2015, Page 37

Page 37

GOLF 03/2015, Page 38

Page 38

GOLF 03/2015, Page 39

Page 39

GOLF 03/2015, Page 40

Page 40

GOLF 03/2015, Page 41

Page 41

GOLF 03/2015, Page 42

Page 42

GOLF 03/2015, Page 43

Page 43

GOLF 03/2015, Page 44

Page 44

GOLF 03/2015, Page 45

Page 45

GOLF 03/2015, Page 46

Page 46

GOLF 03/2015, Page 47

Page 47

GOLF 03/2015, Page 48

Page 48

GOLF 03/2015, Page 49

Page 49

GOLF 03/2015, Page 50

Page 50

GOLF 03/2015, Page 51

Page 51

GOLF 03/2015, Page 52

Page 52

GOLF 03/2015, Page 53

Page 53

GOLF 03/2015, Page 54

Page 54

GOLF 03/2015, Page 55

Page 55

GOLF 03/2015, Page 56

Page 56

GOLF 03/2015, Page 57

Page 57

GOLF 03/2015, Page 58

Page 58

GOLF 03/2015, Page 59

Page 59

GOLF 03/2015, Page 60

Page 60

GOLF 03/2015, Page 61

Page 61

GOLF 03/2015, Page 62

Page 62

GOLF 03/2015, Page 63

Page 63

GOLF 03/2015, Page 64

Page 64

GOLF 03/2015, Page 65

Page 65

GOLF 03/2015, Page 66

Page 66

GOLF 03/2015, Page 67

Page 67

GOLF 03/2015, Page 68

Page 68

GOLF 03/2015, Page 69

Page 69

GOLF 03/2015, Page 70

Page 70

GOLF 03/2015, Page 71

Page 71

GOLF 03/2015, Page 72

Page 72

GOLF 03/2015, Page 73

Page 73

GOLF 03/2015, Page 74

Page 74

GOLF 03/2015, Page 75

Page 75

GOLF 03/2015, Page 76

Page 76

GOLF 03/2015, Page 77

Page 77

GOLF 03/2015, Page 78

Page 78

GOLF 03/2015, Page 79

Page 79

GOLF 03/2015, Page 80

Page 80

GOLF 03/2015, Page 81

Page 81

GOLF 03/2015, Page 82

Page 82

GOLF 03/2015, Page 83

Page 83

GOLF 03/2015, Page 84

Page 84

82

Rendering Page 83 (139759): (0/1) (2474 ms)

Rendering Page 82 (139756): (0/1) (2483 ms)

Rendering Page 81 (139753): (0/1) (2481 ms)

No sync content to local

Sending statistics … done (6140 ms)

Rendering Page 84 (139762): (0/1) (6146 ms)

Rendering Page 83 (139759): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 82 (139756): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 81 (139753): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 80 (139747): (0/1) (6177 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

GOLF: theme set to 5680

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 i3666/vth206487-1.jpg

 i3666/vth206495-1.jpg

 i3666/vth206505-1.jpg

 i3666/vth206500-1.jpg

 i3666/bg139756.svg

 i3666/bg139759.svg

 i3666/vth206504-1.jpg

 i3666/vth206093-1.jpg (4x)

 i3666/vth206095-1.jpg (4x)

 i3666/vth206097-1.jpg (4x)

 i3666/vth206100-1.jpg (4x)

 i3666/vth206103-1.jpg (4x)

 i3666/vth206106-1.jpg (4x)

 i3666/vth206109-1.jpg (4x)

 i3666/vth206113-1.jpg[p1]

 i3666/vth206118-1.jpg[p1]

 i3666/vth206123-1.jpg[p1]

 i3666/vth206127-1.jpg[p1]

 i3666/vth206131-1.jpg[p1]

 i3666/vth206138-1.jpg[p1]

 i3666/vth206142-1.jpg[p1]

 i3666/vth206147-1.jpg[p1]

 i3666/vth206151-1.jpg[p1]

 i3666/vth206156-1.jpg[p1]

 i3666/vth206163-1.jpg[p1]

 i3666/vth206167-1.jpg[p1]

 i3666/vth206172-1.jpg[p1]

 i3666/vth206176-1.jpg[p1]

 i3666/vth206181-1.jpg[p1]

 i3666/vth206186-1.jpg[p1]

 i3666/vth206191-1.jpg[p1]

 i3666/vth206196-1.jpg[p1]

 i3666/vth206201-1.jpg[p1]

 i3666/vth206209-1.jpg[p1]

 i3666/vth206215-1.jpg[p1]

 i3666/vth206220-1.jpg[p1]

 i3666/vth206225-1.jpg[p1]

 i3666/vth206230-1.jpg[p1]

 i3666/vth206235-1.jpg[p1]

 i3666/vth206240-1.jpg[p1]

 i3666/vth206246-1.jpg[p1]

 i3666/vth206250-1.jpg[p1]

 i3666/vth206254-1.jpg[p1]

 i3666/vth206260-1.jpg[p1]

 i3666/vth206264-1.jpg[p1]

 i3666/vth206271-1.jpg[p1]

 i3666/vth206275-1.jpg[p1]

 i3666/vth206280-1.jpg[p1]

 i3666/vth206286-1.jpg[p1]

 i3666/vth206291-1.jpg[p1]

 i3666/vth206296-1.jpg[p1]

 i3666/vth206302-1.jpg[p1]

 i3666/vth206307-1.jpg[p1]

 i3666/vth206312-1.jpg[p1]

 i3666/vth206318-1.jpg[p1]

 i3666/vth206323-1.jpg[p1]

 i3666/vth206329-1.jpg[p1]

 i3666/vth206333-1.jpg[p1]

 i3666/vth206337-1.jpg[p1]

 i3666/vth206342-1.jpg[p1]

 i3666/vth206350-1.jpg[p1]

 i3666/vth206356-1.jpg[p1]

 i3666/vth206359-1.jpg[p1]

 i3666/vth206365-1.jpg[p1]

 i3666/vth206372-1.jpg[p1]

 i3666/vth206376-1.jpg[p1]

 i3666/vth206382-1.jpg[p1]

 i3666/vth206387-1.jpg[p1]

 i3666/vth206392-1.jpg[p1]

 i3666/vth206398-1.jpg[p1]

 i3666/vth206404-1.jpg[p1]

 i3666/vth206409-1.jpg[p1]

 i3666/vth206413-1.jpg[p1]

 i3666/vth206417-1.jpg[p1]

 i3666/vth206423-1.jpg[p1]

 i3666/vth206427-1.jpg[p1]

 i3666/vth206432-1.jpg[p1]

 i3666/vth206436-1.jpg[p1]

 i3666/vth206443-1.jpg[p1]

 i3666/vth206448-1.jpg[p1]

 i3666/vth206454-1.jpg[p1]

 i3666/vth206459-1.jpg[p1]

 i3666/vth206464-1.jpg[p1]

 i3666/vth206472-1.jpg[p1]

 i3666/vth206477-1.jpg[p1]

 i3666/vth206483-1.jpg[p1]