KOMENTÁŘE
Redakční informace, předplatné,
projekty redakce
Z prvního odpaliště
Vydavatel
CCB, spol. s. r. o.
Časopis GOLF
Měsíčník, ročník XXIII, náklad 12 000 ks
Vychází první týden v měsíci.
Foto na titulní straně:
Jessica Korda pokračuje ve sportovní tradici svých rodičů.
Foto: Globe Media/Reuters
Redakce
Šéfredaktor:
Josef Slezák, slezak@ccb.cz
Zástupce šéfredaktora:
Petra Prouzová, prouzova@ccb.cz
Tajemnice redakce:
Renata Večeřová, vecerova@ccb.cz
Adresa redakce
CCB, časopis Golf, Okružní 19, 638 00 Brno,
tel.: +420 545 222 774, e-mail: golf@ccb.cz,
www.casopisgolf.cz
Adresa pražské kanceláře
Hlubočepská 1156/38 B, 152 00 Praha 5,
tel.: +420 233 376 213
Obchodní oddělení
Zuzana Vičarová, vicarova@ccb.cz, 734 101 004
Pavla Vacková, vackova@ccb.cz, 607 637 968
Redakce časopisu Golf, golf@ccb.cz, 545 222 774
Podklady: golf@ccb.cz
Předplatné
Jan Bělohubý
Golfové vdovy a celebrity
versus golfové páry a rodiny
Nazval bych golf primárně „rodinným“
sportem, ne nepodobným sektě. Sportovně, ideově i marketingově. Golfisté
jsou diferencovanou skupinou, pro neznalé až úchylnou, a opravdu kvalifikovatelnou jako sekta. Tam, kde se podaří dát
dohromady rodiny (školy, klubové podhoubí, generace, příbuzné, přátele, vesnice, životní partnery), golf kvete. Rozvíjí
se základna, poté bohatne i obchodně.
Naopak tam, kde je snaha o rozvoj postavena na nárazovém získávání dušiček jednotlivců, nedejbože pomocí uměle pěstovaných celebrit a vrtkavé přízni jejich
davu, chřadne a krachuje. V dnešní nabídce sportovních i jiných hvězd je dlouhodobě nejspolehlivější cestou přírůstky
nových hráčů postavit na přirozeném vývoji, zaměřením na aktivity rodin.
Renata Večeřová; +420 545 222 774, predplatne@ccb.cz
Cena ročního předplatného v ČR: 500 Kč (půlroční)/900 Kč
(celoroční), úhrada prostřednictvím SIPO, platební karty,
složenky nebo převodem na účet 19-9090940207/0100.
Cena ročního předplatného na Slovensku: 39 EUR
převodem na účet u ČSOB Bratislava, č. ú. 4006109507/7500.
Jako variabilní symbol uveďte číslici 22 a dalších šest různých
čísel dle vlastní volby (např. datum narození, IČO atp). Toto
číslo nám prosím sdělte – bez tohoto údaje nebudeme moci
vaši platbu identifikovat.
Redakční informace
Registrace MK ČR E 6685 ISSN 1212-4745 a RP Bratislava,
č. j. 3482/95-P ze dne 7. 8. 1995
Ne nadarmo se vžil pojem „golf widow“,
golfová vdova. Ta tráví život bez manžela.
Existuje celá kategorie vtipů označovaná
„golf widow jokes“. A tím nemyslím jen
ten o plačící ženě ve svatebním, běžící o
sobotním poledni ke greenu se skupinkou
patujících chlapíků, kde slyší: „Říkal jsem ti
– JENOM když bude pršet!“ Golfové vdovy
jsou lidským druhem, spíš poddruhem.
Nepochopí účel života ani souvztažnost
vesmíru.
Distribuce: Rozšiřují společnosti PNS (ÚDT, Transpress), Mediaprint & Kapa. Distribuci ve Slovenské republice vykonává Mediaprint-Kapa Pressegrosso, a.s., Stará Vajnorská 9, P. O. BOX 183,
830 00 BRATISLAVA, Tel.(infolinka): 0800 188 826,
e-mail: info@ipredplatne.sk, objednavky@ipredplatne.sk,
web: www.ipredplatne.sk
Neoznačené fotografie poskytla Ingram Image. PR články jsou
označeny (PR). Nevyžádané příspěvky se nevracejí. Příspěvky,
dotazy, náměty a připomínky k časopisu Golf zasílejte na
adresu šéfredaktora nebo vydavatele.
@GOLFmagCZ
W W W. C A S O P I S G O L F. C Z
Tématický střih. Posledních pár let pozitivně vnímám, že snaha současného
vedení ČGF i vedení řady klubů o rozšiřování členské základny je zcela přirozená.
Respektuje fakt, že se golf rozšiřuje především normální „rodinnou“ cestou. Přes
nejbližší – pár, sourozence, třídu, obec,
rodinu. A většina současného realistického
přístupu se mi líbí, i když jiná věc je zvolení profesně zcela neschopných – mne
jako golfového novináře snad za deset let
z mediální komise ČGF nikdo nezavolal,
nenapsal, neinformoval – totální mediální
ticho. Přitom třeba projekt „Golf do škol“
patrně funguje, byť není kapacitně ani
personálně na nejvyšší úrovni, rozhodně
je však ideově v pořádku.
Byl bych rád za zachování přístupu neslibovat nerealizovatelné. Není to tak dávno,
kdy kecalové pro posty v ČGF slibovali „do
pár let 100 tisíc golfistů“ nebo „umíme
vychovat evropské hráče, budou vzory a
pod naším vedením se noví hráči jen pohrnou“. Nepohrnou! TV reklamy s kvazicelebritami či laciné sliby sportovních úspěchů letitý propad golfu nezařídí.
Děsím se, že by po jarních volbách v klubech i ČGF opět mohli rozhodovat „manažeři sloganů“, technologové, marketéři,
kecalové… Stejně jako před volbami politici opíjí hesly pomíjejícími fakt, že golf se
rozšiřuje přirozeně, pomalu, postupně, a
především přes děti, rodiče či prarodiče,
školy, přátele, příbuzné, rodiny. Cestou
je pravidelný demoday v klubu či městě.
Osvětová show ve škole klidně se zjednodušenými plastovými holemi. Dát hůl do
ruky mamince vozící dítě na driving. Golfisté opravdu jako sekta drží spolu, agitují
přirozeně, sami nejlépe „lákají“ nové.
Dá se asi souhlasit s nabídkou „zkus golf“,
ale určitě nechci akceptovat „golfistou za
víkend“. Žádný budoucí Arnold Palmer,
Annika Sörenstam ani Tiger Woods po
tuzemských fervejích coby dítě fakt nechodí. Ostatně sourozenecký a rodinný
efekt je motivem tohoto vydání.
Zpět k lehčímu tónu. Rád vzpomínám
na starší film o golfu s řadou přímočaře
kouzelných scének. Třeba jak si profíkovi
stěžuje věčný plácal, který přisupěl na poslední chvíli a směl odjet z domova jen s
výmluvou, že poveze venčit minipsa své
„vdovy“. „Víš, co je na golfu skutečně nejtěžší? Utéct ženě!“ Pak kamera zabere
jeho bag a na něm něco půlkilového jako
čivava či jorkšírek vypadající jako další headcovery. Dál následuje scénka, kdy sousedka „vdovy“ chválí o zahrádku se starajícího svého druhého a výlučně doma se
zdržujícího mužíčka: „Můj první manžel
byl taky golfista! Tak jsem mu jasně řekla,
že buď golf, nebo já! No – teď má hendikep čtyři!“
3