GOLF
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
GOLF 05/2010, Page 49
GOLF 05/2010, Page 50
VÝBAVA
|
Loft hole
48
|
GOLF
osazená naprosto špičkovými japonský-
mi šafty Nippon NS Pro 1130 Tour. Je-
nomže tato kovaná železa, která lze
zařadit někde mezi „hráčská“ a „tole-
rantní“, mají úhel odrazové plochy
u čísla 6 jen 28° a u PW jen 43°! To do-
nedávna neměly ani ty největší „bačko-
ry“ z kategorie super-tolerantních že-
lez (viz tabulka z roku 2006). Železo
číslo 9 má v setu Cobra S2 Forged loft
jen 39° – což je přesně tolik, jako má
železo číslo 8 ze soudobého setu Tay-
lorMade R9 TP.
Považuji za překonání psychologické
hranice, když srovnatelné sady želez,
jež lze označit za hole pro nejpokroči-
lejší hráče, už dosáhly rozdílu jednoho
celého čísla hole. Umím si představit
zmatek, jaký to bude působit v hlavách
golfistů, kteří se podrobně nezajíma
o specifikace vybavení, až budou muset
hrát železo číslo 8 tam, kde kamarádo-
vi, který měl vždycky stejně dlouhé rány,
stačí jen devítka. Od takového zmatku
už je jen kousek ke znásilňování ran
a k frustraci.
Co s tím dělat? Především musím zdů-
raznit, že železa se zesíleným loftem
( jako Cobra S2 Forged) nejsou sama
o sobě horší nežli ta, jež mají lofty slab-
ší, tradičnější (jako například TaylorMade
R9 TP). V případě zmíněného setu Cobra
S2 Forged dokonce opakuji, že navzdory
silným loftům jsou to krásná a vysoce
kvalitní železa.
Abychom však mohli úspěšně používat
železa s posunutými a zesílenými lof-
ty, musíme si být vždy vědomi tohoto
posunu a přizpůsobit tomu herní stra-
tegii. Rána s PW na grín bude určitě
rozdílná, když ji hrajeme s loftem 47°
(TaylorMade R9 TP) nebo 43° (Cobra
S2 Forged).
Když se rozhodneme pořídit si set se ze-
sílenými lofty, také bychom měli myslet
na to, že železo číslo 4 má takový úhel
odrazové plochy, jaký mívala dříve žele-
za číslo 3. To už stojí za zvážení, zda ra-
ději nepořídit set, který začíná železem
číslo 5 a nekončí u krátkých želez PW,
nýbrž má ještě navíc gap wedge. A pak
zjistíte, že když jste si koupili nejnovější
set želez s moderně zesílenými lofty,
pořídili jste si sedm želez od čísla 5 (loft
25°) až k GW (někdy nazývána také AW)
s loftem 49°. Takže vlastně máte set
s úhly odrazových ploch jako před 20 le-
ty, jen na holích jsou namalovány jiné
symboly…
2010 – Loft vybraných holí (ve stupních)
Hůl Cobra S2 Forged
TaylorMade R9 TP
2-
19,5
319
21,5
422
24,5
525
27,5
628
31
731
35
835 39
939 43
PW 43 47
GW (AW) 49 51
Pokud jsou vám sympatická některá
nová železa se silnými lofty, není na
tom nic špatného. Ostatně golfové ho-
le se stále vyvíjejí k větší toleranci.
Nicméně, pokud by váš set želez končil
PW s loftem 43° a dále by pak násle-
dovala až SW s obvyklým úhlem odra-
zové plochy 56°, pak budete mít v se-
tu „díru“ plných 13°.
Rozdíly mezi dvěma železy v setu jsou
tradičně 4°. Když si vytvoříte set s me-
zerou až 13°, znamená to, že budete
mít nepokrytou „díru“ v hodnotě více
než tří celých holí! Zní to neuvěřitel-
ně, ale v současné době je to docela
reálná situace. Představte si, že se gol-
fista díky investici do nového vybavení
vystaví do situace, že v nejchoulosti-
vější oblasti, kde se rozhoduje o kvali-
tě skóre, mu budou chybět více než
tři hole.
Znám mnoho golfistů (i golfistek), kte-
ří by udělali možné i nemožné kvůli
tomu, aby získali pět metrů navíc
u drajvů. Nabízí se tu však otázka,
zda těch pět metrů navíc opravdu
stojí za oběti, zda se to projeví pozi-
tivně na skóre. Možná ano, ale jen
mírně. Za to však mám jistotu, že když
si necháte v setu želez díru více než
tří holí, dostanete se do prekérní situ-
ace, kdy se v té nejcitlivější vzdálenos-
ti ke grínu budete cítit jako první mo-
řeplavci, kteří vstupovali na půdu
označovanou termínem „Hic Sunt
Leones – Zde jsou lvi“.
Jak reagovat na vývoj a na zesilování lof-
tů u golfových želez? Myslím, že tady
lze zopakovat radu, kterou již počátkem
tohoto milénia nabízel odborník nad ji-
né povolaný – Frank Thomas z firmy
www.franklygolf.com z USA. Vyjádřil se
k tomuto tématu mj. v článku „Osm jed-
noduchých pravidel ke správnému náku-
pu golfového vybavení“: „Lofty dnešních
želez jsou přibližně o jeden a půl hole
silnější, nežli tomu bylo před 25 a více
lety. Výrobci je takto vyvinuli, aby nás
přesvědčili, že hrajeme delší rány. Pro-
blémem však je, že úhel odrazové plo-
chy obvyklé sand wedge zůstává 56°.
Důsledkem toho je díra v pokrytí vzdále-
ností v krátké hře.“
Situaci může vyřešit nákup další wedge –
tedy v případě PW s loftem 43° je dopo-
ručitelné zakoupit ještě GW (někdy také
označováno AW) se 49° a pak nejspíše
ještě wedge 52° a 58° nebo kombinaci
49°, 54° a 60°. Než se tedy rozhodnete
pro nákup nového setu, zkuste si zkalku-
lovat návaznost úhlů odrazových ploch
a také zvýšené náklady na zakoupení
další wedge.
To je také důvod, proč jsou mi sympatic-
ká nová železa, která dosud zachovávají
tradiční lofty, například TaylorMade
R9 TP mající PW s odrazovým úhlem 47°
a šestku 31° – tedy úplně stejně „sil-
nou“, jako jiná současná železa mají sed-
mičku. Asi budu občas na odpališti v po-
rovnání s ostatními, kteří rádi sledují
čísla cizích holí, vypadat jako „vyšeptalý
stařík“, ale já se s tím už nějak vyrov-
nám, když vím o tom čachru s lofty. Je
totiž úplně jedno, jestli hrajete železo
číslo 6 nebo 7, důležité je jenom to, jak
blízko k jamce skončí váš míček…
Na zakončení této „garanční návštěvy“
tématu změn v loftech golfových želez
ještě zopakuji, co jsem kdysi napsal na
začátku milénia, tehdy z venezuelského
Caracasu: „Když zjistíte, že se vám někde
mezi železy objevila příliš velká díra, po-
kuste se změnit složení holí v bagu. Je
dobře známo, že extrémní rány, jako je
například zadržovaná, delikátní PW nebo
velmi agresivní SW, patří k těm, u kte-
rých se nejvíce chybuje. Chybovat je lid-
ské, ovšem neméně lidská je snaha zdo-
konalovat se, snižovat počet těchto chyb.
Každý zkušenější hráč vám potvrdí, že
nejméně riskantní je běžný, ortodoxní
švih směřující k přirozené délce rány té
či oné hole.“
Považuji za překonání psychologické hranice, když
srovnatelné sady želez, jež lze označit za hole pro
nejpokročilejší hráče, už dosáhly rozdílu jednoho
celého čísla hole.
GOLF 05/2010, Page 51

Obsah

GOLF 05/2010, Page 1
GOLF 05/2010, Page 2
GOLF 05/2010, Page 3
GOLF 05/2010, Page 4
GOLF 05/2010, Page 5
GOLF 05/2010, Page 6
GOLF 05/2010, Page 7
GOLF 05/2010, Page 8
GOLF 05/2010, Page 9
GOLF 05/2010, Page 10
GOLF 05/2010, Page 11
GOLF 05/2010, Page 12
GOLF 05/2010, Page 13
GOLF 05/2010, Page 14
GOLF 05/2010, Page 15
GOLF 05/2010, Page 16
GOLF 05/2010, Page 17
GOLF 05/2010, Page 18
GOLF 05/2010, Page 19
GOLF 05/2010, Page 20
GOLF 05/2010, Page 21
GOLF 05/2010, Page 22
GOLF 05/2010, Page 23
GOLF 05/2010, Page 24
GOLF 05/2010, Page 25
GOLF 05/2010, Page 26
GOLF 05/2010, Page 27
GOLF 05/2010, Page 28
GOLF 05/2010, Page 29
GOLF 05/2010, Page 30
GOLF 05/2010, Page 31
GOLF 05/2010, Page 32
GOLF 05/2010, Page 33
GOLF 05/2010, Page 34
GOLF 05/2010, Page 35
GOLF 05/2010, Page 36
GOLF 05/2010, Page 37
GOLF 05/2010, Page 38
GOLF 05/2010, Page 39
GOLF 05/2010, Page 40
GOLF 05/2010, Page 41
GOLF 05/2010, Page 42
GOLF 05/2010, Page 43
GOLF 05/2010, Page 44
GOLF 05/2010, Page 45
GOLF 05/2010, Page 46
GOLF 05/2010, Page 47
GOLF 05/2010, Page 48
GOLF 05/2010, Page 49
GOLF 05/2010, Page 50
GOLF 05/2010, Page 51
GOLF 05/2010, Page 52
GOLF 05/2010, Page 53
GOLF 05/2010, Page 54
GOLF 05/2010, Page 55
GOLF 05/2010, Page 56
GOLF 05/2010, Page 57
GOLF 05/2010, Page 58
GOLF 05/2010, Page 59
GOLF 05/2010, Page 60
GOLF 05/2010, Page 61
GOLF 05/2010, Page 62
GOLF 05/2010, Page 63
GOLF 05/2010, Page 64
GOLF 05/2010, Page 65
GOLF 05/2010, Page 66
GOLF 05/2010, Page 67
GOLF 05/2010, Page 68
GOLF 05/2010, Page 69
GOLF 05/2010, Page 70
GOLF 05/2010, Page 71
GOLF 05/2010, Page 72
GOLF 05/2010, Page 73
GOLF 05/2010, Page 74
GOLF 05/2010, Page 75
GOLF 05/2010, Page 76
GOLF 05/2010, Page 77
GOLF 05/2010, Page 78
GOLF 05/2010, Page 79
GOLF 05/2010, Page 80
GOLF 05/2010, Page 81
GOLF 05/2010, Page 82
GOLF 05/2010, Page 83
GOLF 05/2010, Page 84
GOLF 05/2010, Page 85
GOLF 05/2010, Page 86
GOLF 05/2010, Page 87
GOLF 05/2010, Page 88
GOLF 05/2010, Page 89
GOLF 05/2010, Page 90
GOLF 05/2010, Page 91
GOLF 05/2010, Page 92
GOLF 05/2010, Page 93
GOLF 05/2010, Page 94
GOLF 05/2010, Page 95
GOLF 05/2010, Page 96
GOLF 05/2010, Page 97
GOLF 05/2010, Page 98
GOLF 05/2010, Page 99
GOLF 05/2010, Page 100
GOLF 05/2010, Page 101
GOLF 05/2010, Page 102
GOLF 05/2010, Page 103
GOLF 05/2010, Page 104
GOLF 05/2010, Page 105
GOLF 05/2010, Page 106
GOLF 05/2010, Page 107
GOLF 05/2010, Page 108
GOLF 05/2010, Page 109
GOLF 05/2010, Page 110
GOLF 05/2010, Page 111
GOLF 05/2010, Page 112
GOLF 05/2010, Page 113
GOLF 05/2010, Page 114
GOLF 05/2010, Page 115
GOLF 05/2010, Page 116
GOLF 05/2010, Page 1

Page 1

GOLF 05/2010, Page 2

Page 2

GOLF 05/2010, Page 3

Page 3

GOLF 05/2010, Page 4

Page 4

GOLF 05/2010, Page 5

Page 5

GOLF 05/2010, Page 6

Page 6

GOLF 05/2010, Page 7

Page 7

GOLF 05/2010, Page 8

Page 8

GOLF 05/2010, Page 9

Page 9

GOLF 05/2010, Page 10

Page 10

GOLF 05/2010, Page 11

Page 11

GOLF 05/2010, Page 12

Page 12

GOLF 05/2010, Page 13

Page 13

GOLF 05/2010, Page 14

Page 14

GOLF 05/2010, Page 15

Page 15

GOLF 05/2010, Page 16

Page 16

GOLF 05/2010, Page 17

Page 17

GOLF 05/2010, Page 18

Page 18

GOLF 05/2010, Page 19

Page 19

GOLF 05/2010, Page 20

Page 20

GOLF 05/2010, Page 21

Page 21

GOLF 05/2010, Page 22

Page 22

GOLF 05/2010, Page 23

Page 23

GOLF 05/2010, Page 24

Page 24

GOLF 05/2010, Page 25

Page 25

GOLF 05/2010, Page 26

Page 26

GOLF 05/2010, Page 27

Page 27

GOLF 05/2010, Page 28

Page 28

GOLF 05/2010, Page 29

Page 29

GOLF 05/2010, Page 30

Page 30

GOLF 05/2010, Page 31

Page 31

GOLF 05/2010, Page 32

Page 32

GOLF 05/2010, Page 33

Page 33

GOLF 05/2010, Page 34

Page 34

GOLF 05/2010, Page 35

Page 35

GOLF 05/2010, Page 36

Page 36

GOLF 05/2010, Page 37

Page 37

GOLF 05/2010, Page 38

Page 38

GOLF 05/2010, Page 39

Page 39

GOLF 05/2010, Page 40

Page 40

GOLF 05/2010, Page 41

Page 41

GOLF 05/2010, Page 42

Page 42

GOLF 05/2010, Page 43

Page 43

GOLF 05/2010, Page 44

Page 44

GOLF 05/2010, Page 45

Page 45

GOLF 05/2010, Page 46

Page 46

GOLF 05/2010, Page 47

Page 47

GOLF 05/2010, Page 48

Page 48

GOLF 05/2010, Page 49

Page 49

GOLF 05/2010, Page 50

Page 50

GOLF 05/2010, Page 51

Page 51

GOLF 05/2010, Page 52

Page 52

GOLF 05/2010, Page 53

Page 53

GOLF 05/2010, Page 54

Page 54

GOLF 05/2010, Page 55

Page 55

GOLF 05/2010, Page 56

Page 56

GOLF 05/2010, Page 57

Page 57

GOLF 05/2010, Page 58

Page 58

GOLF 05/2010, Page 59

Page 59

GOLF 05/2010, Page 60

Page 60

GOLF 05/2010, Page 61

Page 61

GOLF 05/2010, Page 62

Page 62

GOLF 05/2010, Page 63

Page 63

GOLF 05/2010, Page 64

Page 64

GOLF 05/2010, Page 65

Page 65

GOLF 05/2010, Page 66

Page 66

GOLF 05/2010, Page 67

Page 67

GOLF 05/2010, Page 68

Page 68

GOLF 05/2010, Page 69

Page 69

GOLF 05/2010, Page 70

Page 70

GOLF 05/2010, Page 71

Page 71

GOLF 05/2010, Page 72

Page 72

GOLF 05/2010, Page 73

Page 73

GOLF 05/2010, Page 74

Page 74

GOLF 05/2010, Page 75

Page 75

GOLF 05/2010, Page 76

Page 76

GOLF 05/2010, Page 77

Page 77

GOLF 05/2010, Page 78

Page 78

GOLF 05/2010, Page 79

Page 79

GOLF 05/2010, Page 80

Page 80

GOLF 05/2010, Page 81

Page 81

GOLF 05/2010, Page 82

Page 82

GOLF 05/2010, Page 83

Page 83

GOLF 05/2010, Page 84

Page 84

GOLF 05/2010, Page 85

Page 85

GOLF 05/2010, Page 86

Page 86

GOLF 05/2010, Page 87

Page 87

GOLF 05/2010, Page 88

Page 88

GOLF 05/2010, Page 89

Page 89

GOLF 05/2010, Page 90

Page 90

GOLF 05/2010, Page 91

Page 91

GOLF 05/2010, Page 92

Page 92

GOLF 05/2010, Page 93

Page 93

GOLF 05/2010, Page 94

Page 94

GOLF 05/2010, Page 95

Page 95

GOLF 05/2010, Page 96

Page 96

GOLF 05/2010, Page 97

Page 97

GOLF 05/2010, Page 98

Page 98

GOLF 05/2010, Page 99

Page 99

GOLF 05/2010, Page 100

Page 100

GOLF 05/2010, Page 101

Page 101

GOLF 05/2010, Page 102

Page 102

GOLF 05/2010, Page 103

Page 103

GOLF 05/2010, Page 104

Page 104

GOLF 05/2010, Page 105

Page 105

GOLF 05/2010, Page 106

Page 106

GOLF 05/2010, Page 107

Page 107

GOLF 05/2010, Page 108

Page 108

GOLF 05/2010, Page 109

Page 109

GOLF 05/2010, Page 110

Page 110

GOLF 05/2010, Page 111

Page 111

GOLF 05/2010, Page 112

Page 112

GOLF 05/2010, Page 113

Page 113

GOLF 05/2010, Page 114

Page 114

GOLF 05/2010, Page 115

Page 115

GOLF 05/2010, Page 116

Page 116

50

Rendering Page 51 (132048): (0/1) (1356 ms)

Rendering Page 50 (132045): (0/1) (1368 ms)

Rendering Page 49 (132042): (0/1) (1365 ms)

No sync content to local

Sending statistics … done (3794 ms)

Rendering Page 53 (132056): (0/1) (3796 ms)

Rendering Page 52 (132053): (0/1) (3797 ms)

Rendering Page 51 (132048): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 50 (132045): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 49 (132042): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 48 (132039): (0/1) (3826 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

GOLF: theme set to 5680

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 i3580/vth150458-1.jpg

 i3580/vth150461-1.jpg

 i3580/vth150464-1.jpg

 i3580/vth150467-1.jpg

 i3580/bg132045.svg

 i3580/bg132048.svg

 i3580/vth150472-1.jpg

 i3580/vth150475-1.jpg (5x)

 i3580/vth150241-1.jpg (4x)

 i3580/vth150247-1.jpg (4x)

 i3580/vth150251-1.jpg (4x)

 i3580/vth150254-1.jpg (4x)

 i3580/vth150260-1.jpg (4x)

 i3580/vth150264-1.jpg (4x)

 i3580/vth150272-1.jpg[p1]

 i3580/vth150275-1.jpg[p1]

 i3580/vth150279-1.jpg[p1]

 i3580/vth150283-1.jpg[p1]

 i3580/vth150288-1.jpg[p1]

 i3580/vth150291-1.jpg[p1]

 i3580/vth150294-1.jpg[p1]

 i3580/vth150302-1.jpg[p1]

 i3580/vth150305-1.jpg[p1]

 i3580/vth150315-1.jpg[p1]

 i3580/vth150320-1.jpg[p1]

 i3580/vth150324-1.jpg[p1]

 i3580/vth150327-1.jpg[p1]

 i3580/vth150332-1.jpg[p1]

 i3580/vth150335-1.jpg[p1]

 i3580/vth150339-1.jpg[p1]

 i3580/vth150343-1.jpg[p1]

 i3580/vth150347-1.jpg[p1]

 i3580/vth150352-1.jpg[p1]

 i3580/vth150356-1.jpg[p1]

 i3580/vth150359-1.jpg[p1]

 i3580/vth150363-1.jpg[p1]

 i3580/vth150367-1.jpg[p1]

 i3580/vth150371-1.jpg[p1]

 i3580/vth150382-1.jpg[p1]

 i3580/vth150389-1.jpg[p1]

 i3580/vth150395-1.jpg[p1]

 i3580/vth150398-1.jpg[p1]

 i3580/vth150405-1.jpg[p1]

 i3580/vth150408-1.jpg[p1]

 i3580/vth150411-1.jpg[p1]

 i3580/vth150416-1.jpg[p1]

 i3580/vth150422-1.jpg[p1]

 i3580/vth150425-1.jpg[p1]

 i3580/vth150428-1.jpg[p1]

 i3580/vth150431-1.jpg[p1]

 i3580/vth150435-1.jpg[p1]

 i3580/vth150442-1.jpg[p1]

 i3580/vth150446-1.jpg[p1]

 i3580/vth150451-1.jpg[p1]

 i3580/vth150455-1.jpg[p1]

 i3580/vth150479-1.jpg[p1]

 i3580/vth150483-1.jpg[p1]

 i3580/vth150486-1.jpg[p1]

 i3580/vth150491-1.jpg[p1]

 i3580/vth150494-1.jpg[p1]

 i3580/vth150505-1.jpg[p1]

 i3580/vth150511-1.jpg[p1]

 i3580/vth150514-1.jpg[p1]

 i3580/vth150518-1.jpg[p1]

 i3580/vth150521-1.jpg[p1]

 i3580/vth150528-1.jpg[p1]

 i3580/vth150533-1.jpg[p1]

 i3580/vth150537-1.jpg[p1]

 i3580/vth150541-1.jpg[p1]

 i3580/vth150547-1.jpg[p1]

 i3580/vth150552-1.jpg[p1]

 i3580/vth150559-1.jpg[p1]

 i3580/vth150564-1.jpg[p1]

 i3580/vth150580-1.jpg[p1]

 i3580/vth150583-1.jpg[p1]

 i3580/vth150592-1.jpg[p1]

 i3580/vth150598-1.jpg[p1]

 i3580/vth150603-1.jpg[p1]

 i3580/vth150614-1.jpg[p1]

 i3580/vth150617-1.jpg[p1]

 i3580/vth150620-1.jpg[p1]

 i3580/vth150627-1.jpg[p1]

 i3580/vth150631-1.jpg[p1]

 i3580/vth150635-1.jpg[p1]

 i3580/vth150644-1.jpg[p1]

 i3580/vth150649-1.jpg[p1]

 i3580/vth150655-1.jpg[p1]

 i3580/vth150666-1.jpg[p1]

 i3580/vth150668-1.jpg[p1]

 i3580/vth150675-1.jpg[p1]

 i3580/vth150688-1.jpg[p1]

 i3580/vth150695-1.jpg[p1]

 i3580/vth150701-1.jpg[p1]

 i3580/vth150708-1.jpg[p1]

 i3580/vth150711-1.jpg[p1]

 i3580/vth150714-1.jpg[p1]

 i3580/vth150719-1.jpg[p1]

 i3580/vth150722-1.jpg[p1]

 i3580/vth150731-1.jpg[p1]

 i3580/vth150736-1.jpg[p1]

 i3580/vth150740-1.jpg[p1]

 i3580/vth150743-1.jpg[p1]

 i3580/vth150750-1.jpg[p1]

 i3580/vth150753-1.jpg[p1]

 i3580/vth150757-1.jpg[p1]

 i3580/vth150762-1.jpg[p1]

 i3580/vth150766-1.jpg[p1]

 i3580/vth150769-1.jpg[p1]

 i3580/vth150772-1.jpg[p1]

 i3580/vth150778-1.jpg[p1]

 i3580/vth150787-1.jpg[p1]

 i3580/vth150791-1.jpg[p1]

 i3580/vth150797-1.jpg[p1]

 i3580/vth150800-1.jpg[p1]

 i3580/vth150804-1.jpg[p1]

 i3580/vth150810-1.jpg[p1]

 i3580/vth150816-1.jpg[p1]

 i3580/vth150821-1.jpg[p1]