GOLF
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
GOLF 07/2010, Page 15
GOLF 07/2010, Page 16
OPEN
|
Preview
14
|
GOLF
JAMKA Č. 8
SHORT, 175 YARDŮ, PAR 3
Osmička je krátká a podle toho se
i jmenuje. Je to první z pouhých dvou
tříparů na Old Course. Grín je velice
prostorný, ale směrem dozadu se na-
klání, proto je těžké na něm míček udr-
žet. Hráči mnohdy pro hru volí dřevo
nebo krátké železo v závislosti na síle
a směru větru.
JAMKA Č. 9
END, 352 YARDŮ, PAR 4
Uzavírá první devítku směřující od měs-
ta. Je nejvzdálenější jamkou hřiště a na-
vá se Konečná. Život zde budou kom-
plikovat bankry pojmenované podle
rodiny Krugerových – Kruger a Mrs. Kru-
ger (paní Krugerová). V době jejich vzni-
ku zuřila Boerská válka (18991902)
a prezidentem jedné ze znepřátelených
stran byl právě Paul Kruger. „Za odmě-
nu“ nesou překážky jeho jméno. Dva
jsou ve středu ferveje asi 100 yar
od odpaliště a jeden vlevo něco přes
100 yardů před grínem.
Zde budou mít hráči jednoznačnou pří-
ležitost útočit na birdie. Doporučuje se
směřovat drajv vlevo od bankrů Boase´s
a End Hole a následně zvážit případný
pat z ferveje.
JAMKA Č. 10
BOBBY JONES, 386 YARDŮ, PAR 4
Nese jméno slavného golfisty Bobbyho
Jonese, vítěze Open Championship z ro-
ku 1927 a Amateur Champion z roku
1930, jenž měl k St. Andrews velmi silný
a vřelý vztah jako snad žádný jiný hráč
v historii. V roce 1972, rok po Jonesově
smrti, se radnice v St. Andrews rozhodla
pojmenovat jamku, původně nazýva-
nou jen Desítka, právě po tomto hráči.
Vyžaduje velmi delikátní techniku.
Drajv je třeba umístit přímo do středu
ferveje, aby si hráč nachystal možnost
jednoduché přihrávky či případně jen
patu na grín.
JAMKA Č. 11
HIGH, 174 YARDŮ, PAR 3
Jedenáctka je druhý krátký par 3.
Podobně jako sedmička, jejíž fervej
jamku kříží, je mírně vyvýšená nad
terénem. Patří k nejopěvovanějším
tříparům světa. Ať už fouká jakkoliv
silný vítr, je to jedna z nejtěžších
zkoušek na Old Course. Bankry Hill
a Strath jsou učebnicovým příkladem,
jak chránit grín. Ten se navíc svažuje
odzadu a svádí příliš rychlé míčky do
písku. Nezávisle na umístění vlajky je
nutné, aby hráči mířili svou ránu mezi
oba bankry. Tato jamka vyžaduje
přesnost.
Strath Bunker připomíná bratry Stratho-
vi, zejména pak Davieho, který byl dob-
rým přítelem a pravidelným golfovým
partnerem Toma Morrise juniora a také
jedním z mála, kdo mu na hřišti mohl
konkurovat.
JAMKA Č. 12
HEATHERY, 348 YARDŮ, PAR 4
Hlavní nástrahu představuje Stroke
Bunker, jehož jméno vystihuje fakt,
že pokud v něm hráč uvízne, ztratí mi-
nimálně jednu ránu. Opravdu velká
taktická výzva. Střed ferveje je domo-
vem pro skupinu nepříjemných bankrů,
které hráč nemůže spatřit z normál-
ního odpaliště, ačkoliv jsou velmi
nápadným znakem hřiště hraného
v opačném směru.
Pokud vítr hraje hráčům do karet,
mohou se pokusit bankry překonat.
V opačném případě je třeba vyndat
z bagu železo a ránu směřovat vlevo
od Stroke Bunker. Grín je jeden z nej-
mělčích na hřišti a je jako stvořený
k vzrušující ráně.
JAMKA Č. 13
HOLE O'CROSS, 465 YARDŮ, PAR 4
Ačkoliv jsou jejich odpal od sebe
vzdálená téměř 1 000 yardů, jamky
číslo 13 a 5 se dělí o největší grín
iště. Ten má rozlohu neuvěřitelných
3 500 m
2
. Dvěma greekeeperům tr
jeho posekání ručně vedenými sekač-
kami celé dvě hodiny!
Hráči zde musí umístit drajv buď nalevo,
nebo napravo ferveje, ale v každém pří-
padě se musí vyhnout skupině bankrů
vzdálené asi 200 yardů od odpaliště.
íznačně se podle svého původního
tvaru nazývají Coffins (Rakve). Přihrávka
z levé strany ovšem skýtá výhodu lepší-
ho výhledu na masivní grín.
JAMKA Č. 14
LONG, 618 YARDŮ, PAR 5
Jamka s hned dvěma nej. Je nejdelší
na hřišti a podle toho se i na
a zároveň ji „zdobí“ nejvěí bankr
jménem Hell (Peklo). Přesto, že je dě-
sivý svou rozlohou a lézt do něho
mute po žebříku, shodne se většina
hráčů na tom, že hrát z něj je o moc
jednodušší než z hlubokých a úzkých
miskovitých bankrů, které jej obklo-
pují. Čtrnáctka je ve světě vnímána
jako ideální model strategické golfo-
vé jamky.
lem hráčů by zde mělo být odpálit
na plošinu Elysian Fields a potom se
stále držet směrem nalevo od bankru
Hell s ideální linií odvozenou od věže
kostela v St. Andrews. Vlevo zahrané
míčky umožní dobrý výhled v ces
k jamce.
JAMKA Č. 15
CARTGATE, 455 YARDŮ, PAR 4
S patnáctkou se hráči budou blížit městu.
Čeká je zde hluboký miskovitý bankr
jménem Sutherland. Nese jméno
A. G. Sutherlanda, vášnivého golfisty,
zejména pak ve vztahu k Old Course.
V roce 1869 byl natolik pobouřen sku-
tečností, že zmíněný bankr byl zasypán
a hřiště přetvořeno v rozporu s tím, jak
jej stvořila příroda sama, že si několikrát
stěžoval R&A. Jeho stížnosti se staly
Pohled na 18. jamku, jejíž grín je dílem Toma Morrise a je považován za jeho nejdokonalejší dílo.
GOLF 07/2010, Page 17

Obsah

GOLF 07/2010, Page 1
GOLF 07/2010, Page 2
GOLF 07/2010, Page 3
GOLF 07/2010, Page 4
GOLF 07/2010, Page 5
GOLF 07/2010, Page 6
GOLF 07/2010, Page 7
GOLF 07/2010, Page 8
GOLF 07/2010, Page 9
GOLF 07/2010, Page 10
GOLF 07/2010, Page 11
GOLF 07/2010, Page 12
GOLF 07/2010, Page 13
GOLF 07/2010, Page 14
GOLF 07/2010, Page 15
GOLF 07/2010, Page 16
GOLF 07/2010, Page 17
GOLF 07/2010, Page 18
GOLF 07/2010, Page 19
GOLF 07/2010, Page 20
GOLF 07/2010, Page 21
GOLF 07/2010, Page 22
GOLF 07/2010, Page 23
GOLF 07/2010, Page 24
GOLF 07/2010, Page 25
GOLF 07/2010, Page 26
GOLF 07/2010, Page 27
GOLF 07/2010, Page 28
GOLF 07/2010, Page 29
GOLF 07/2010, Page 30
GOLF 07/2010, Page 31
GOLF 07/2010, Page 32
GOLF 07/2010, Page 33
GOLF 07/2010, Page 34
GOLF 07/2010, Page 35
GOLF 07/2010, Page 36
GOLF 07/2010, Page 37
GOLF 07/2010, Page 38
GOLF 07/2010, Page 39
GOLF 07/2010, Page 40
GOLF 07/2010, Page 41
GOLF 07/2010, Page 42
GOLF 07/2010, Page 43
GOLF 07/2010, Page 44
GOLF 07/2010, Page 45
GOLF 07/2010, Page 46
GOLF 07/2010, Page 47
GOLF 07/2010, Page 48
GOLF 07/2010, Page 49
GOLF 07/2010, Page 50
GOLF 07/2010, Page 51
GOLF 07/2010, Page 52
GOLF 07/2010, Page 53
GOLF 07/2010, Page 54
GOLF 07/2010, Page 55
GOLF 07/2010, Page 56
GOLF 07/2010, Page 57
GOLF 07/2010, Page 58
GOLF 07/2010, Page 59
GOLF 07/2010, Page 60
GOLF 07/2010, Page 61
GOLF 07/2010, Page 62
GOLF 07/2010, Page 63
GOLF 07/2010, Page 64
GOLF 07/2010, Page 65
GOLF 07/2010, Page 66
GOLF 07/2010, Page 67
GOLF 07/2010, Page 68
GOLF 07/2010, Page 69
GOLF 07/2010, Page 70
GOLF 07/2010, Page 71
GOLF 07/2010, Page 72
GOLF 07/2010, Page 73
GOLF 07/2010, Page 74
GOLF 07/2010, Page 75
GOLF 07/2010, Page 76
GOLF 07/2010, Page 77
GOLF 07/2010, Page 78
GOLF 07/2010, Page 79
GOLF 07/2010, Page 80
GOLF 07/2010, Page 81
GOLF 07/2010, Page 82
GOLF 07/2010, Page 83
GOLF 07/2010, Page 84
GOLF 07/2010, Page 85
GOLF 07/2010, Page 86
GOLF 07/2010, Page 87
GOLF 07/2010, Page 88
GOLF 07/2010, Page 89
GOLF 07/2010, Page 90
GOLF 07/2010, Page 91
GOLF 07/2010, Page 92
GOLF 07/2010, Page 93
GOLF 07/2010, Page 94
GOLF 07/2010, Page 95
GOLF 07/2010, Page 96
GOLF 07/2010, Page 97
GOLF 07/2010, Page 98
GOLF 07/2010, Page 99
GOLF 07/2010, Page 100
GOLF 07/2010, Page 101
GOLF 07/2010, Page 102
GOLF 07/2010, Page 103
GOLF 07/2010, Page 104
GOLF 07/2010, Page 105
GOLF 07/2010, Page 106
GOLF 07/2010, Page 107
GOLF 07/2010, Page 108
GOLF 07/2010, Page 109
GOLF 07/2010, Page 110
GOLF 07/2010, Page 111
GOLF 07/2010, Page 112
GOLF 07/2010, Page 113
GOLF 07/2010, Page 114
GOLF 07/2010, Page 115
GOLF 07/2010, Page 116
GOLF 07/2010, Page 117
GOLF 07/2010, Page 118
GOLF 07/2010, Page 119
GOLF 07/2010, Page 120
GOLF 07/2010, Page 121
GOLF 07/2010, Page 122
GOLF 07/2010, Page 123
GOLF 07/2010, Page 124
GOLF 07/2010, Page 1

Page 1

GOLF 07/2010, Page 2

Page 2

GOLF 07/2010, Page 3

Page 3

GOLF 07/2010, Page 4

Page 4

GOLF 07/2010, Page 5

Page 5

GOLF 07/2010, Page 6

Page 6

GOLF 07/2010, Page 7

Page 7

GOLF 07/2010, Page 8

Page 8

GOLF 07/2010, Page 9

Page 9

GOLF 07/2010, Page 10

Page 10

GOLF 07/2010, Page 11

Page 11

GOLF 07/2010, Page 12

Page 12

GOLF 07/2010, Page 13

Page 13

GOLF 07/2010, Page 14

Page 14

GOLF 07/2010, Page 15

Page 15

GOLF 07/2010, Page 16

Page 16

GOLF 07/2010, Page 17

Page 17

GOLF 07/2010, Page 18

Page 18

GOLF 07/2010, Page 19

Page 19

GOLF 07/2010, Page 20

Page 20

GOLF 07/2010, Page 21

Page 21

GOLF 07/2010, Page 22

Page 22

GOLF 07/2010, Page 23

Page 23

GOLF 07/2010, Page 24

Page 24

GOLF 07/2010, Page 25

Page 25

GOLF 07/2010, Page 26

Page 26

GOLF 07/2010, Page 27

Page 27

GOLF 07/2010, Page 28

Page 28

GOLF 07/2010, Page 29

Page 29

GOLF 07/2010, Page 30

Page 30

GOLF 07/2010, Page 31

Page 31

GOLF 07/2010, Page 32

Page 32

GOLF 07/2010, Page 33

Page 33

GOLF 07/2010, Page 34

Page 34

GOLF 07/2010, Page 35

Page 35

GOLF 07/2010, Page 36

Page 36

GOLF 07/2010, Page 37

Page 37

GOLF 07/2010, Page 38

Page 38

GOLF 07/2010, Page 39

Page 39

GOLF 07/2010, Page 40

Page 40

GOLF 07/2010, Page 41

Page 41

GOLF 07/2010, Page 42

Page 42

GOLF 07/2010, Page 43

Page 43

GOLF 07/2010, Page 44

Page 44

GOLF 07/2010, Page 45

Page 45

GOLF 07/2010, Page 46

Page 46

GOLF 07/2010, Page 47

Page 47

GOLF 07/2010, Page 48

Page 48

GOLF 07/2010, Page 49

Page 49

GOLF 07/2010, Page 50

Page 50

GOLF 07/2010, Page 51

Page 51

GOLF 07/2010, Page 52

Page 52

GOLF 07/2010, Page 53

Page 53

GOLF 07/2010, Page 54

Page 54

GOLF 07/2010, Page 55

Page 55

GOLF 07/2010, Page 56

Page 56

GOLF 07/2010, Page 57

Page 57

GOLF 07/2010, Page 58

Page 58

GOLF 07/2010, Page 59

Page 59

GOLF 07/2010, Page 60

Page 60

GOLF 07/2010, Page 61

Page 61

GOLF 07/2010, Page 62

Page 62

GOLF 07/2010, Page 63

Page 63

GOLF 07/2010, Page 64

Page 64

GOLF 07/2010, Page 65

Page 65

GOLF 07/2010, Page 66

Page 66

GOLF 07/2010, Page 67

Page 67

GOLF 07/2010, Page 68

Page 68

GOLF 07/2010, Page 69

Page 69

GOLF 07/2010, Page 70

Page 70

GOLF 07/2010, Page 71

Page 71

GOLF 07/2010, Page 72

Page 72

GOLF 07/2010, Page 73

Page 73

GOLF 07/2010, Page 74

Page 74

GOLF 07/2010, Page 75

Page 75

GOLF 07/2010, Page 76

Page 76

GOLF 07/2010, Page 77

Page 77

GOLF 07/2010, Page 78

Page 78

GOLF 07/2010, Page 79

Page 79

GOLF 07/2010, Page 80

Page 80

GOLF 07/2010, Page 81

Page 81

GOLF 07/2010, Page 82

Page 82

GOLF 07/2010, Page 83

Page 83

GOLF 07/2010, Page 84

Page 84

GOLF 07/2010, Page 85

Page 85

GOLF 07/2010, Page 86

Page 86

GOLF 07/2010, Page 87

Page 87

GOLF 07/2010, Page 88

Page 88

GOLF 07/2010, Page 89

Page 89

GOLF 07/2010, Page 90

Page 90

GOLF 07/2010, Page 91

Page 91

GOLF 07/2010, Page 92

Page 92

GOLF 07/2010, Page 93

Page 93

GOLF 07/2010, Page 94

Page 94

GOLF 07/2010, Page 95

Page 95

GOLF 07/2010, Page 96

Page 96

GOLF 07/2010, Page 97

Page 97

GOLF 07/2010, Page 98

Page 98

GOLF 07/2010, Page 99

Page 99

GOLF 07/2010, Page 100

Page 100

GOLF 07/2010, Page 101

Page 101

GOLF 07/2010, Page 102

Page 102

GOLF 07/2010, Page 103

Page 103

GOLF 07/2010, Page 104

Page 104

GOLF 07/2010, Page 105

Page 105

GOLF 07/2010, Page 106

Page 106

GOLF 07/2010, Page 107

Page 107

GOLF 07/2010, Page 108

Page 108

GOLF 07/2010, Page 109

Page 109

GOLF 07/2010, Page 110

Page 110

GOLF 07/2010, Page 111

Page 111

GOLF 07/2010, Page 112

Page 112

GOLF 07/2010, Page 113

Page 113

GOLF 07/2010, Page 114

Page 114

GOLF 07/2010, Page 115

Page 115

GOLF 07/2010, Page 116

Page 116

GOLF 07/2010, Page 117

Page 117

GOLF 07/2010, Page 118

Page 118

GOLF 07/2010, Page 119

Page 119

GOLF 07/2010, Page 120

Page 120

GOLF 07/2010, Page 121

Page 121

GOLF 07/2010, Page 122

Page 122

GOLF 07/2010, Page 123

Page 123

GOLF 07/2010, Page 124

Page 124

16

Rendering Page 17 (132269): (0/1) (193 ms)

Rendering Page 16 (132266): (0/1) (206 ms)

Rendering Page 15 (132256): (0/1) (205 ms)

No sync content to local

Sending statistics … done (4378 ms)

Rendering Page 19 (132279): (0/1) (4357 ms)

Rendering Page 18 (132272): (0/1) (4358 ms)

Rendering Page 17 (132269): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 16 (132266): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 15 (132256): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 14 (132253): (0/1) (4398 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

GOLF: theme set to 5680

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 i3582/vth150690-1.jpg

 i3582/vth150693-1.jpg

 i3582/vth150703-1.jpg

 i3582/vth150706-1.jpg

 i3582/bg132266.svg

 i3582/bg132269.svg

 i3582/vth150710-1.jpg

 i3582/vth150717-1.jpg (3x)

 i3582/vth150632-1.jpg (2x)

 i3582/vth150636-1.jpg (2x)

 i3582/vth150642-1.jpg (2x)

 i3582/vth150643-1.jpg (2x)

 i3582/vth150647-1.jpg (2x)

 i3582/vth150653-1.jpg (2x)

 i3582/vth150657-1.jpg[p1]

 i3582/vth150662-1.jpg[p1]

 i3582/vth150665-1.jpg[p1]

 i3582/vth150671-1.jpg[p1]

 i3582/vth150677-1.jpg[p1]

 i3582/vth150682-1.jpg[p1]

 i3582/vth150685-1.jpg[p1]

 i3582/vth150725-1.jpg[p1]

 i3582/vth150730-1.jpg[p1]

 i3582/vth150733-1.jpg[p1]

 i3582/vth150744-1.jpg[p1]

 i3582/vth150749-1.jpg[p1]

 i3582/vth150758-1.jpg[p1]

 i3582/vth150761-1.jpg[p1]

 i3582/vth150765-1.jpg[p1]

 i3582/vth150770-1.jpg[p1]

 i3582/vth150774-1.jpg[p1]

 i3582/vth150781-1.jpg[p1]

 i3582/vth150784-1.jpg[p1]

 i3582/vth150790-1.jpg[p1]

 i3582/vth150795-1.jpg[p1]

 i3582/vth150799-1.jpg[p1]

 i3582/vth150803-1.jpg[p1]

 i3582/vth150808-1.jpg[p1]

 i3582/vth150813-1.jpg[p1]

 i3582/vth150819-1.jpg[p1]

 i3582/vth150822-1.jpg[p1]

 i3582/vth150826-1.jpg[p1]

 i3582/vth150838-1.jpg[p1]

 i3582/vth150841-1.jpg[p1]

 i3582/vth150850-1.jpg[p1]

 i3582/vth150854-1.jpg[p1]

 i3582/vth150858-1.jpg[p1]

 i3582/vth150863-1.jpg[p1]

 i3582/vth150871-1.jpg[p1]

 i3582/vth150876-1.jpg[p1]

 i3582/vth150881-1.jpg[p1]

 i3582/vth150890-1.jpg[p1]

 i3582/vth150893-1.jpg[p1]

 i3582/vth150896-1.jpg[p1]

 i3582/vth150907-1.jpg[p1]

 i3582/vth150915-1.jpg[p1]

 i3582/vth150920-1.jpg[p1]

 i3582/vth150928-1.jpg[p1]

 i3582/vth150932-1.jpg[p1]

 i3582/vth150938-1.jpg[p1]

 i3582/vth150942-1.jpg[p1]

 i3582/vth150949-1.jpg[p1]

 i3582/vth150953-1.jpg[p1]

 i3582/vth150958-1.jpg[p1]

 i3582/vth150965-1.jpg[p1]

 i3582/vth150971-1.jpg[p1]

 i3582/vth150975-1.jpg[p1]

 i3582/vth150978-1.jpg[p1]

 i3582/vth150980-1.jpg[p1]

 i3582/vth150984-1.jpg[p1]

 i3582/vth150988-1.jpg[p1]

 i3582/vth150991-1.jpg[p1]

 i3582/vth150994-1.jpg[p1]

 i3582/vth150999-1.jpg[p1]

 i3582/vth151002-1.jpg[p1]

 i3582/vth151006-1.jpg[p1]

 i3582/vth151009-1.jpg[p1]

 i3582/vth151013-1.jpg[p1]

 i3582/vth151018-1.jpg[p1]

 i3582/vth151024-1.jpg[p1]

 i3582/vth151027-1.jpg[p1]

 i3582/vth151032-1.jpg[p1]

 i3582/vth151044-1.jpg[p1]

 i3582/vth151049-1.jpg[p1]

 i3582/vth151052-1.jpg[p1]

 i3582/vth151055-1.jpg[p1]

 i3582/vth151059-1.jpg[p1]

 i3582/vth151065-1.jpg[p1]

 i3582/vth151069-1.jpg[p1]

 i3582/vth151085-1.jpg[p1]

 i3582/vth151088-1.jpg[p1]

 i3582/vth151093-1.jpg[p1]

 i3582/vth151100-1.jpg[p1]

 i3582/vth151107-1.jpg[p1]

 i3582/vth151112-1.jpg[p1]

 i3582/vth151118-1.jpg[p1]

 i3582/vth151124-1.jpg[p1]

 i3582/vth151130-1.jpg[p1]

 i3582/vth151135-1.jpg[p1]

 i3582/vth151147-1.jpg[p1]

 i3582/vth151150-1.jpg[p1]

 i3582/vth151153-1.jpg[p1]

 i3582/vth151157-1.jpg[p1]

 i3582/vth151160-1.jpg[p1]

 i3582/vth151163-1.jpg[p1]

 i3582/vth151166-1.jpg[p1]

 i3582/vth151169-1.jpg[p1]

 i3582/vth151173-1.jpg[p1]

 i3582/vth151177-1.jpg[p1]

 i3582/vth151181-1.jpg[p1]

 i3582/vth151193-1.jpg[p1]

 i3582/vth151198-1.jpg[p1]

 i3582/vth151201-1.jpg[p1]

 i3582/vth151204-1.jpg[p1]

 i3582/vth151212-1.jpg[p1]

 i3582/vth151215-1.jpg[p1]

 i3582/vth151219-1.jpg[p1]

 i3582/vth151222-1.jpg[p1]

 i3582/vth151230-1.jpg[p1]

 i3582/vth151233-1.jpg[p1]

 i3582/vth151237-1.jpg[p1]

 i3582/vth151240-1.jpg[p1]

 i3582/vth151246-1.jpg[p1]

 i3582/vth151249-1.jpg[p1]

 i3582/vth151253-1.jpg[p1]

 i3582/vth151256-1.jpg[p1]