INSTRUKCE | Pravidla

Pro účely tohoto rozhodnutí:

Pro učinění rozhodnutí, zda jsou dva úkony související či ne, by

měla komise (soutěžní výbor, rozhodčí) mimo jiné zvážit podobnost úkonů, jak jsou si úkony blízké časově a pozičně a zda

byly něčím přerušeny;

Každá hlavní dílčí část Pravidla je považována za samostatné

pravidlo (např. Pravidlo 1-2, 1-3 a 1-4 jsou zvažována samostatně); a

Následující odstavce pravidel (ale pouze tyto) jsou také zvažovány samostatně: 4-3a, 4-3b, 13-4a, 13-4b, 13-4c, 14-1a, 14-1b,

14-2a, 14-2b, 16-1a, 16-1b, 16-1c, 16-1d, 16-1e, 16-1f, 17-3a, 173b a 17-3c. (Změněno)

1-4/14 – Hráč poruší stejné Pravidlo před a po úderu

D: Míč soutěžícího ve hře na rány leží v bankru. Hráč udělá

cvičný švih a dotkne se povrchu bankru holí. Poruší Pravidlo

13-4. Zahraje ránu, ale míč zůstane v překážce. Před další ranou udělá hráč další cvičný švih a dotkne se povrchu. Jaká je

penalizace?

O: Soutěžící obdrží dva samostatné tresty, každý za dvě trestné

rány za porušení Pravidla 13-4. Třetí princip z Rozhodnutí

1-4/12 se nedá použít, protože hráč mezi dvěma porušeními

zahrál ránu.

1-4/15 – Hráč poruší dvě Pravidla s různými tresty;

platí přísnější penalizace

1-4/13 – Hráč oznamuje porušení Pravidel; druhý hráč před

úderem poruší toto Pravidlo ještě jednou

D: Soutěžící ve hře na rány provádí cvičné švihy v bankru, kde

leží jeho míč a dotýká se při tom povrchu překážky holí. Jeho

spoluhráč mu říká, že toto jednání může být porušení Pravidel.

Hráč nesouhlasí a udělá před úderem ještě několik cvičných

švihů, při kterých se dotýká povrchu bankru. Jaké je penalizace?

O: Jestliže byl hráč správně upozorněn, že dotýkání se povrchu

bankru holí během cvičných švihů je porušení Pravidel (Pravidlo 13-4b), nedá se aplikovat třetí princip z Rozhodnutí 1-4/12.

Soutěžící je proto potrestán čtyřmi trestnými ranami. Dvě rány

za původní porušení a další dvě rány za všechny následující

cvičné švihy, které udělal po upozornění.

D: Hráč ve hře na rány hledá svůj míč pod stromem. Při tom neúmyslně kopne do míče a pohne s ním, poruší tak Pravidlo 18-2,

při tom ještě zlomí větev stromu a zlepší si tak prostor pro švih

– poruší Pravidlo 13-2. Co platí?

O: Soutěžící porušil dvě Pravidla jedním skutkem. V souladu

s druhým principem z Rozhodnutí 1-4/12 obdrží soutěžící

pouze jeden trest. Nicméně v tomto případě udělují obě porušená Pravidla různé tresty (Pravidlo 18-2 jednu trestnou ránu

a Pravidlo 13-2 dvě trestné rány). Za těchto okolností, v souladu s Pravidlem 1-4 platí přísnější trest. Hráč je tudíž potrestán

dvěma trestnými ranami za porušení Pravidla 13-2.

Kdyby se stejný případ stal ve hře na jamky, hráč by ztratil

jamku za porušení Pravidla 13-2.

INZERCE



 



41

W W W. C A S O P I S G O L F. C Z