GOLF
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
GOLF 03/2010, Page 47
GOLF 03/2010, Page 48
46
|
GOLF
TEST
|
Drajvry 2010
Určitě se neobjedete bez mistrně krátké hry a cizelérsky přesných pa-
tů, pokud ale „nedostřelíte“ za 230 metrů, pak budete těm nejlepším
jen smutně přihlížet. Naštěstí už dnes nemusíte mít vypracovanou
muskulaturu kulturisty, abyste potřebné délky dosáhli, technologiemi
„nabušené“ drajvry současnosti vám odvedou skvělé služby.
Zvětšený sweet spot, maximální objem, lepší odpouštění, důmyslné
materiály nebo vyšší rychlost míče a lepší aerodynamické vlastnosti –
to všechno jsou parametry, za jejichž vylepšení jsou přední výrobci
ochotni utratit milióny. Výsledkem je nepřeberné množství modelů,
které vám přidají potřebných pár metrů k dobru.
Abyste se v současné nabídce lépe zorientovali, přinášíme ještě několik
užitečných informací. Třeba i díky nim najdete ten správný nástroj.
HLAVA HOLE
Velikost
Velikost hlavy hole se udává v krychlových centimetrech a podle Pravi-
del objem hlavy hole drajvru nesmí přesáhnout 460 cm
3
(28,06 in
3
)
s povolenou tolerancí 10 cm
3
(0,61 in
3
).
Materiál
Hlavy drajvrů se nejčastěji vyrábějí z oceli, titanu nebo kompozitů.
Ocelové hlavy jsou o něco těžší, tudíž i menší, předností je velká
odolnost. Ocel těmto holím propůjčuje tradiční metalický vzhled.
Použití titanu představovalo jeden z největších technologických
průlomů v oblasti vývoje drajvrů. Relativně lehký materiál umožnil
zvětšit hlavu hole a tím i sweet spot. Díky tomu velmi dobře od-
pouštějí. Jsou také dostatečně odolné proti mechanickému poškoze-
ní a korozi, nevýhodou je vyšší cena. V případě kompozitních draj-
vrů se kombinují nekovové (např. karbonové), tedy lehčí, materiály
s titanem. Nižší hmotnost umožňuje těžiště posunout blíže k údero-
vé ploše, tím se zvětší sweet spot, hůl je tudíž tolerantnější k chyb-
ným zásahům. Kombinace titanového jádra a kompozitů přispívá
k maximalizaci délky.
MOMENT SETRVAČNOSTI (MOI)
Vyjadřuje odolnost hlavy hole vůči zkroucení v momentě zásahu míče,
tedy schopnost hole zůstat „skvér“, i když míč zasáhneme poblíž špič-
ky nebo patky. Jedná se o dobrý indikátor míry odpouštění. Hole s vyš-
ším MOI se zdeformují méně, i při horším zásahu tak máte naději, že
neztratíte na délce.
Maximální povolená hodnota MOI byla stanovena na 5 900 g/cm
2
s tolerancí 100 g/cm
2
. Uvedená hodnota se vztahuje na svislou osu
vedenou skrze těžiště hlavy hole.
KOEFICIENT ODRAZU (COR)
Uvedený koeficient (známý jako „pružinový efekt“) vyjadřuje množství
energie přenesené z úderové plochy drajvru na míč v momentě jeho
zásahu. Zjednodušeně řečeno, jde o hodnotu uvádějící, jak dobře se
míč odráží. Čím vyšší COR, tím více energie a míč poletí dál. Maximální
povolená hodnota činí 0,83 (tzn. z úderové plochy se nemůže přenést
více než 83 % energie).
DÉLKA A HMOTNOST
Délka drajvrů se obvykle 108–125 cm (43–47 palců). Jejich prodlouže-
ním sice získáte metry na délce (hlava hole se totiž pohybuje po delší
dráze, což vede k vyšší rychlosti), ale zaplatíte za to ztrátou kontroly.
V případě hmotnosti platí, že čím lehčí drajvr, tím rychleji hráč švihá,
výsledná rána je proto delší. Požadujete-li však lepší kontrolu, volte
těžší hole.
TAJEMSTVÍ DRAJVRŮ
Bridgestone patří mezi gi-
ganty zejména v oblasti mí-
čů, pro rok 2010 však připra-
vili i nový model holí. Ten,
třebaže využívá maximálně
povolený objem velikosti
hlavy, je primárně určen pro
profesionály a lepší hráče.
Rozšířená korunka a nízká
úderová plocha snižují těžiš-
tě a podporují nízký spin,
jenž s vyšším vzletovým úh-
lem prodlužuje dolet míče.
www.bridgestonegolf.com
LOFT: 8,5°; 9,5°a 10,5°
OBJEM HLAVY: 460 cm
3
VZHLED
OVLADATELNOST
KONTROLA
VZDÁLENOST
PŘESNOST
BRIDGESTONE
J38
CENA: cca 8 500
m
20
celkem
Hlava je svařena ze dvou roz-
dílných titanových dílů tak,
aby poskytla maximální sílu
úderové ploše. Konstrukce
podporuje klasický střední
spin – který je zcela v soula-
du i s klasickým hruškovitým
tvarem hlavy – výkon nicmé-
ně odpovídá nejnovějším
trendům.
www.macgregorgolf.com
LOFT: 9,5°; 10,5°a 11,5°
OBJEM HLAVY: 460 cm
3
VZHLED
OVLADATELNOST
KONTROLA
VZDÁLENOST
PŘESNOST
MACGREGOR
MT 460
CENA: cca 7 500
m
20
celkem
Klasický tvar hlavy s velice
tenkou korunkou umožňuje
uspořádat vyvážení tak, aby
účinně napomáhalo zejmé-
na toleranci při nepřesném
kontaktu s míčem – v tomto
případě zaplaceném citel-
ným snížením ovladatelnosti
a účinnosti. Naopak nobles-
ně působí tmavá povrchová
úprava redukující odlesk.
www.benrossgolf.com
LOFT: 10° a 12°
OBJEM HLAVY: 460 cm
3
VZHLED
OVLADATELNOST
KONTROLA
VZDÁLENOST
PŘESNOST
BENROSS
VX PROTO
CENA: cca 4 500
18,5
celkem
Nový model navazuje na tra-
dici úspěšného předchůdce
a bez nutnosti sáhnout
hlouběji do peněženky vy-
lepšuje vlastnosti oblíbené-
ho SDX – maximální délku
a přiměřenou toleranci. Zá-
kladem je modifikované ob-
vodové vyvážení, zvyšující
sweet spot, a odlehčený šaft
pro vyšší rychlost hole v im-
paktu pro delší let míče.
www.ramgolf.co.uk
LOFT: 10,5°; 12°a 1
OBJEM HLAVY: 460 cm
3
VZHLED
OVLADATELNOST
KONTROLA
VZDÁLENOST
PŘESNOST
RAM
SDX 2
CENA: cca 2 000
16,5
celkem
GOLF 03/2010, Page 49

Obsah

GOLF 03/2010, Page 1
GOLF 03/2010, Page 2
GOLF 03/2010, Page 3
GOLF 03/2010, Page 4
GOLF 03/2010, Page 5
GOLF 03/2010, Page 6
GOLF 03/2010, Page 7
GOLF 03/2010, Page 8
GOLF 03/2010, Page 9
GOLF 03/2010, Page 10
GOLF 03/2010, Page 11
GOLF 03/2010, Page 12
GOLF 03/2010, Page 13
GOLF 03/2010, Page 14
GOLF 03/2010, Page 15
GOLF 03/2010, Page 16
GOLF 03/2010, Page 17
GOLF 03/2010, Page 18
GOLF 03/2010, Page 19
GOLF 03/2010, Page 20
GOLF 03/2010, Page 21
GOLF 03/2010, Page 22
GOLF 03/2010, Page 23
GOLF 03/2010, Page 24
GOLF 03/2010, Page 25
GOLF 03/2010, Page 26
GOLF 03/2010, Page 27
GOLF 03/2010, Page 28
GOLF 03/2010, Page 29
GOLF 03/2010, Page 30
GOLF 03/2010, Page 31
GOLF 03/2010, Page 32
GOLF 03/2010, Page 33
GOLF 03/2010, Page 34
GOLF 03/2010, Page 35
GOLF 03/2010, Page 36
GOLF 03/2010, Page 37
GOLF 03/2010, Page 38
GOLF 03/2010, Page 39
GOLF 03/2010, Page 40
GOLF 03/2010, Page 41
GOLF 03/2010, Page 42
GOLF 03/2010, Page 43
GOLF 03/2010, Page 44
GOLF 03/2010, Page 45
GOLF 03/2010, Page 46
GOLF 03/2010, Page 47
GOLF 03/2010, Page 48
GOLF 03/2010, Page 49
GOLF 03/2010, Page 50
GOLF 03/2010, Page 51
GOLF 03/2010, Page 52
GOLF 03/2010, Page 53
GOLF 03/2010, Page 54
GOLF 03/2010, Page 55
GOLF 03/2010, Page 56
GOLF 03/2010, Page 57
GOLF 03/2010, Page 58
GOLF 03/2010, Page 59
GOLF 03/2010, Page 60
GOLF 03/2010, Page 61
GOLF 03/2010, Page 62
GOLF 03/2010, Page 63
GOLF 03/2010, Page 64
GOLF 03/2010, Page 65
GOLF 03/2010, Page 66
GOLF 03/2010, Page 67
GOLF 03/2010, Page 68
GOLF 03/2010, Page 69
GOLF 03/2010, Page 70
GOLF 03/2010, Page 71
GOLF 03/2010, Page 72
GOLF 03/2010, Page 73
GOLF 03/2010, Page 74
GOLF 03/2010, Page 75
GOLF 03/2010, Page 76
GOLF 03/2010, Page 77
GOLF 03/2010, Page 78
GOLF 03/2010, Page 79
GOLF 03/2010, Page 80
GOLF 03/2010, Page 81
GOLF 03/2010, Page 82
GOLF 03/2010, Page 83
GOLF 03/2010, Page 84
GOLF 03/2010, Page 85
GOLF 03/2010, Page 86
GOLF 03/2010, Page 87
GOLF 03/2010, Page 88
GOLF 03/2010, Page 89
GOLF 03/2010, Page 90
GOLF 03/2010, Page 91
GOLF 03/2010, Page 92
GOLF 03/2010, Page 93
GOLF 03/2010, Page 94
GOLF 03/2010, Page 95
GOLF 03/2010, Page 96
GOLF 03/2010, Page 97
GOLF 03/2010, Page 98
GOLF 03/2010, Page 99
GOLF 03/2010, Page 100
GOLF 03/2010, Page 101
GOLF 03/2010, Page 102
GOLF 03/2010, Page 103
GOLF 03/2010, Page 104
GOLF 03/2010, Page 1

Page 1

GOLF 03/2010, Page 2

Page 2

GOLF 03/2010, Page 3

Page 3

GOLF 03/2010, Page 4

Page 4

GOLF 03/2010, Page 5

Page 5

GOLF 03/2010, Page 6

Page 6

GOLF 03/2010, Page 7

Page 7

GOLF 03/2010, Page 8

Page 8

GOLF 03/2010, Page 9

Page 9

GOLF 03/2010, Page 10

Page 10

GOLF 03/2010, Page 11

Page 11

GOLF 03/2010, Page 12

Page 12

GOLF 03/2010, Page 13

Page 13

GOLF 03/2010, Page 14

Page 14

GOLF 03/2010, Page 15

Page 15

GOLF 03/2010, Page 16

Page 16

GOLF 03/2010, Page 17

Page 17

GOLF 03/2010, Page 18

Page 18

GOLF 03/2010, Page 19

Page 19

GOLF 03/2010, Page 20

Page 20

GOLF 03/2010, Page 21

Page 21

GOLF 03/2010, Page 22

Page 22

GOLF 03/2010, Page 23

Page 23

GOLF 03/2010, Page 24

Page 24

GOLF 03/2010, Page 25

Page 25

GOLF 03/2010, Page 26

Page 26

GOLF 03/2010, Page 27

Page 27

GOLF 03/2010, Page 28

Page 28

GOLF 03/2010, Page 29

Page 29

GOLF 03/2010, Page 30

Page 30

GOLF 03/2010, Page 31

Page 31

GOLF 03/2010, Page 32

Page 32

GOLF 03/2010, Page 33

Page 33

GOLF 03/2010, Page 34

Page 34

GOLF 03/2010, Page 35

Page 35

GOLF 03/2010, Page 36

Page 36

GOLF 03/2010, Page 37

Page 37

GOLF 03/2010, Page 38

Page 38

GOLF 03/2010, Page 39

Page 39

GOLF 03/2010, Page 40

Page 40

GOLF 03/2010, Page 41

Page 41

GOLF 03/2010, Page 42

Page 42

GOLF 03/2010, Page 43

Page 43

GOLF 03/2010, Page 44

Page 44

GOLF 03/2010, Page 45

Page 45

GOLF 03/2010, Page 46

Page 46

GOLF 03/2010, Page 47

Page 47

GOLF 03/2010, Page 48

Page 48

GOLF 03/2010, Page 49

Page 49

GOLF 03/2010, Page 50

Page 50

GOLF 03/2010, Page 51

Page 51

GOLF 03/2010, Page 52

Page 52

GOLF 03/2010, Page 53

Page 53

GOLF 03/2010, Page 54

Page 54

GOLF 03/2010, Page 55

Page 55

GOLF 03/2010, Page 56

Page 56

GOLF 03/2010, Page 57

Page 57

GOLF 03/2010, Page 58

Page 58

GOLF 03/2010, Page 59

Page 59

GOLF 03/2010, Page 60

Page 60

GOLF 03/2010, Page 61

Page 61

GOLF 03/2010, Page 62

Page 62

GOLF 03/2010, Page 63

Page 63

GOLF 03/2010, Page 64

Page 64

GOLF 03/2010, Page 65

Page 65

GOLF 03/2010, Page 66

Page 66

GOLF 03/2010, Page 67

Page 67

GOLF 03/2010, Page 68

Page 68

GOLF 03/2010, Page 69

Page 69

GOLF 03/2010, Page 70

Page 70

GOLF 03/2010, Page 71

Page 71

GOLF 03/2010, Page 72

Page 72

GOLF 03/2010, Page 73

Page 73

GOLF 03/2010, Page 74

Page 74

GOLF 03/2010, Page 75

Page 75

GOLF 03/2010, Page 76

Page 76

GOLF 03/2010, Page 77

Page 77

GOLF 03/2010, Page 78

Page 78

GOLF 03/2010, Page 79

Page 79

GOLF 03/2010, Page 80

Page 80

GOLF 03/2010, Page 81

Page 81

GOLF 03/2010, Page 82

Page 82

GOLF 03/2010, Page 83

Page 83

GOLF 03/2010, Page 84

Page 84

GOLF 03/2010, Page 85

Page 85

GOLF 03/2010, Page 86

Page 86

GOLF 03/2010, Page 87

Page 87

GOLF 03/2010, Page 88

Page 88

GOLF 03/2010, Page 89

Page 89

GOLF 03/2010, Page 90

Page 90

GOLF 03/2010, Page 91

Page 91

GOLF 03/2010, Page 92

Page 92

GOLF 03/2010, Page 93

Page 93

GOLF 03/2010, Page 94

Page 94

GOLF 03/2010, Page 95

Page 95

GOLF 03/2010, Page 96

Page 96

GOLF 03/2010, Page 97

Page 97

GOLF 03/2010, Page 98

Page 98

GOLF 03/2010, Page 99

Page 99

GOLF 03/2010, Page 100

Page 100

GOLF 03/2010, Page 101

Page 101

GOLF 03/2010, Page 102

Page 102

GOLF 03/2010, Page 103

Page 103

GOLF 03/2010, Page 104

Page 104

48

Rendering Page 49 (132030): (0/1) (1618 ms)

Rendering Page 48 (132026): (0/1) (1628 ms)

Rendering Page 47 (132021): (0/1) (1627 ms)

No sync content to local

Sending statistics … done (4870 ms)

Rendering Page 51 (132041): (0/1) (4875 ms)

Rendering Page 50 (132038): (0/1) (4876 ms)

Rendering Page 49 (132030): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 48 (132026): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 47 (132021): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 46 (131992): (0/1) (4915 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

GOLF: theme set to 5680

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 i3578/vth150409-1.jpg

 i3578/vth150439-1.jpg

 i3578/vth150444-1.jpg

 i3578/vth150448-1.jpg

 i3578/bg132026.svg

 i3578/bg132030.svg

 i3578/vth150457-1.jpg

 i3578/vth150460-1.jpg (3x)

 i3578/vth150210-1.jpg (3x)

 i3578/vth150213-1.jpg (3x)

 i3578/vth150216-1.jpg (3x)

 i3578/vth150219-1.jpg (3x)

 i3578/vth150222-1.jpg (3x)

 i3578/vth150225-1.jpg (3x)

 i3578/vth150232-1.jpg[p1]

 i3578/vth150237-1.jpg[p1]

 i3578/vth150244-1.jpg[p1]

 i3578/vth150249-1.jpg[p1]

 i3578/vth150252-1.jpg[p1]

 i3578/vth150262-1.jpg[p1]

 i3578/vth150269-1.jpg[p1]

 i3578/vth150274-1.jpg[p1]

 i3578/vth150277-1.jpg[p1]

 i3578/vth150284-1.jpg[p1]

 i3578/vth150289-1.jpg[p1]

 i3578/vth150292-1.jpg[p1]

 i3578/vth150295-1.jpg[p1]

 i3578/vth150298-1.jpg[p1]

 i3578/vth150303-1.jpg[p1]

 i3578/vth150307-1.jpg[p1]

 i3578/vth150314-1.jpg[p1]

 i3578/vth150318-1.jpg[p1]

 i3578/vth150323-1.jpg[p1]

 i3578/vth150328-1.jpg[p1]

 i3578/vth150334-1.jpg[p1]

 i3578/vth150337-1.jpg[p1]

 i3578/vth150340-1.jpg[p1]

 i3578/vth150345-1.jpg[p1]

 i3578/vth150350-1.jpg[p1]

 i3578/vth150354-1.jpg[p1]

 i3578/vth150357-1.jpg[p1]

 i3578/vth150361-1.jpg[p1]

 i3578/vth150364-1.jpg[p1]

 i3578/vth150366-1.jpg[p1]

 i3578/vth150372-1.jpg[p1]

 i3578/vth150375-1.jpg[p1]

 i3578/vth150379-1.jpg[p1]

 i3578/vth150383-1.jpg[p1]

 i3578/vth150386-1.jpg[p1]

 i3578/vth150390-1.jpg[p1]

 i3578/vth150393-1.jpg[p1]

 i3578/vth150397-1.jpg[p1]

 i3578/vth150403-1.jpg[p1]

 i3578/vth150465-1.jpg[p1]

 i3578/vth150469-1.jpg[p1]

 i3578/vth150477-1.jpg[p1]

 i3578/vth150480-1.jpg[p1]

 i3578/vth150490-1.jpg[p1]

 i3578/vth150493-1.jpg[p1]

 i3578/vth150497-1.jpg[p1]

 i3578/vth150502-1.jpg[p1]

 i3578/vth150506-1.jpg[p1]

 i3578/vth150510-1.jpg[p1]

 i3578/vth150513-1.jpg[p1]

 i3578/vth150519-1.jpg[p1]

 i3578/vth150524-1.jpg[p1]

 i3578/vth150529-1.jpg[p1]

 i3578/vth150535-1.jpg[p1]

 i3578/vth150539-1.jpg[p1]

 i3578/vth150543-1.jpg[p1]

 i3578/vth150563-1.jpg[p1]

 i3578/vth150566-1.jpg[p1]

 i3578/vth150571-1.jpg[p1]

 i3578/vth150576-1.jpg[p1]

 i3578/vth150582-1.jpg[p1]

 i3578/vth150586-1.jpg[p1]

 i3578/vth150590-1.jpg[p1]

 i3578/vth150595-1.jpg[p1]

 i3578/vth150600-1.jpg[p1]

 i3578/vth150606-1.jpg[p1]

 i3578/vth150610-1.jpg[p1]

 i3578/vth150613-1.jpg[p1]

 i3578/vth150616-1.jpg[p1]

 i3578/vth150621-1.jpg[p1]

 i3578/vth150625-1.jpg[p1]

 i3578/vth150640-1.jpg[p1]

 i3578/vth150648-1.jpg[p1]

 i3578/vth150651-1.jpg[p1]

 i3578/vth150654-1.jpg[p1]

 i3578/vth150658-1.jpg[p1]

 i3578/vth150661-1.jpg[p1]

 i3578/vth150669-1.jpg[p1]

 i3578/vth150672-1.jpg[p1]

 i3578/vth150679-1.jpg[p1]

 i3578/vth150684-1.jpg[p1]

 i3578/vth150689-1.jpg[p1]

 i3578/vth150692-1.jpg[p1]

 i3578/vth150697-1.jpg[p1]

 i3578/vth150700-1.jpg[p1]

 i3578/vth150705-1.jpg[p1]

 i3578/vth150709-1.jpg[p1]

 i3578/vth150715-1.jpg[p1]

 i3578/vth150720-1.jpg[p1]

 i3578/vth150723-1.jpg[p1]

 i3578/vth150728-1.jpg[p1]

 i3578/vth150732-1.jpg[p1]