GOLF
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
GOLF 03/2010, Page 57
GOLF 03/2010, Page 58
56
|
GOLF
Loni v listopadu se dožil 90
let Michal Kalašnikov z bývalé-
ho Sovětského svazu. Věnoval
se především vývoji vojen-
ských samopalů. První model
zkonstruoval tajně v železnič-
ních dílnách v roce 1942
a skuteč ného věhlasu dosáhl
s modelem AK 47. Podle rus-
kých zdrojů jsou zbraně z jeho
konstruktérské kanceláře ve
výzbroji 60 armád. Celkem se
vyrobilo na 70 milionů zbraní
typu „kalashnikov“.
Dostal, jak bývá v jeho zemi
obyčejem, fůru metálů a ke vzpo-
mínanému životnímu jubileu
byl jmenován Hrdinou Ruské
federace. Některým z nás jeho
samopaly nepřinášejí dobré
vzpomínky, a tak mu k dobru
slouží snad jen přiznání, že by
do historie raději vstoupil jako
vynález ce něčeho, co lidem
slouží v míru, například ke stří-
hání trávníků…
Ať už si o Michalu Kalašnikovo-
vi myslíme co chceme, je jisté,
že bychom se mohli z nesku-
tečné popularity a slávy jeho
AK 47 poučit při hraní golfu.
Ta zbraň totiž uspěla díky ur-
čité kombinaci vlastností. Ze-
jména díky tomu, že měla po-
měrně málo pohyblivých částí,
tudíž byla jednoduchá a spo-
lehlivá i v těžkých podmín-
kách. A také v golfu vítězí ti,
jejichž švih se skládá z co
nejmenšího počtu pohyblivých
částí a dospějí přes jednodu-
chost k efektivnosti.
Dlouhodobě jsem se zamýšlel
nad tím, co nejvíce poškozuje
spolehlivost patování, a dospěl
jsem k závěru, že je to užívání
„příliš mnoha pohyblivých částí“.
Lidské tělo tvoří spousta dílů,
které jsou pohyblivé. Máme-li
pak zahrát pat, tato flexibilita
často vede k nežádoucím
pa razitním“ úkonům a násled-
ně ke ztrátě směru i zvolené dy-
namiky úderu.
Zvýšit spolehlivost a opakova-
telnost patovacího úderu je
možné následujícím způso-
bem. Po pečlivém „přečtení“
dráhy patu zaujměte postoj
tak, aby oči byly přesně nad
míčkem. Pak se soustřeďte na
to, aby celé vaše znehybnělo
(nikoliv vytuhlo v tenzi, pouze
se stabilizovalo!) Ideální je,
když cítíte, že celé tělo je per-
fektně stabilní, jediná část,
která se může pohnout, je troj-
úhelník s dvěma horními vr-
choly v ramenech a dolní vr-
chol v rukou držících patr.
Jestliže si osvojíte tuto techni-
ku „minimálního počtu po-
hyblivých dílů“ a jedinou věcí,
která se na vás pohne, bude
zmíněný trojúhelník, výrazně
zvýšíte stabilitu i účinnost
svých patů.
Je vždy podstatně jednodušší na-
učit se to, co dokážeme pocho-
pit. Mám ve svém blízkém okruhu
jednu žačku, která golf opravdu
miluje. Velmi těžce proto nesla,
že dlouhodobě chybovala při hře
železy. Dokázala spolehlivě draj-
vovat, hrála skvěle fervejovými
dřevy, ale když se ocitla ve vzdá-
lenosti okolo 100 metrů a méně
od grínu a vzala do ruky železo –
byl konec. Následoval „šenk“ ne-
bo jiná fatální chyba. Nechápala,
jak to odstranit.
Dlouho jsem nenacházel příči-
nu problému. Pak jsem začal
analyticky: Jak je možné, že
někdo, kdo nedokáže zahrát
železo, je schopen hrát tak
skvělé a dlouhé rány dřevy?
A došlo mi to. Při energickém
švihu s dřevy totiž neměla čas
myslet na to, co dělá, a intui-
tivně plně otočila ramena
a provedla správný plný švih,
protože razance pohybu jí už
nedovolila přemýšlet a mani-
pulovat švih. S železem však
začala přemýšlet a vynalézat,
což vedlo k nepřirozeným po-
hybům, mimo jiné i proto, že
netušila, co se vlastně během
švihu odehrává.
Způsob, jakým jsem ji dokázal
„vyléčit“, může být užitečný
řadě začínajících golfistů. Vy-
světlil jsem jí, že golfový švih
je cirkulární pohyb okolo těla,
tudíž je nepřirozené až zdánli-
vě nemožné vytvořit prostřed-
nictvím tohoto pohybu rovnou
ránu. Přesto to golfisté dokáží.
Jak to udělat?
Stačí si představit pomyslnou
osu mezi míčkem a cílem.
Hlava golfové hole se po urči-
tou část dráhy pohybuje shod-
ně s touto osou. Stane se tak
během prvních několika desí-
tek centimetrů při odtažení
hole od míčku a pak při jejím
návratu k míčku těsně před
úderem.
Pokud chcete zasahovat mí-
ček rovně a přesně, je nutné
se soustředit na to, aby hlava
hole přibližně 20 centimetrů
předtím udeřením do míčku
našla dráhu směřující přesně
k cíli. Mohl bych o tom psát
ještě více, ale nechám to
schválně takhle jednoduché.
I tady platí, že v jednodu-
chosti je síla, neboli „Systém
Kalašnikov“…
Ondřej Kašina,
Lisabon
JAK MŮŽE CIRKULÁRNÍ POHYB
VYTVOŘIT ROVNOUNU (?)!
DRIVING
|
Zamyšlení, reflexe
Po pečlivém
„přečtení“ dráhy
patu zaujměte
postoj tak, aby
oči byly přesně
nad míčkem. Pak
se soustřeďte na
to, aby celé vaše
znehybnělo.
Jediná část,
která se může
pohnout, je
trojúhelník
s dvěma
horními vrcholy
v ramenech
a dolní vrchol
v rukou držících
patr.
Pokud chcete
zasahovat
míček rovně
a přesně, je
nutné se
soustředit na
to, aby hlava
hole přibližně
20 centimetrů
před udeřením
do míčku našla
dráhu směřující
přesně k cíli.
JAK NÁM KALAŠNIKOV
ŽE POMOCI V PATOVÁ
ČIPY
GOLF 03/2010, Page 59

Obsah

GOLF 03/2010, Page 1
GOLF 03/2010, Page 2
GOLF 03/2010, Page 3
GOLF 03/2010, Page 4
GOLF 03/2010, Page 5
GOLF 03/2010, Page 6
GOLF 03/2010, Page 7
GOLF 03/2010, Page 8
GOLF 03/2010, Page 9
GOLF 03/2010, Page 10
GOLF 03/2010, Page 11
GOLF 03/2010, Page 12
GOLF 03/2010, Page 13
GOLF 03/2010, Page 14
GOLF 03/2010, Page 15
GOLF 03/2010, Page 16
GOLF 03/2010, Page 17
GOLF 03/2010, Page 18
GOLF 03/2010, Page 19
GOLF 03/2010, Page 20
GOLF 03/2010, Page 21
GOLF 03/2010, Page 22
GOLF 03/2010, Page 23
GOLF 03/2010, Page 24
GOLF 03/2010, Page 25
GOLF 03/2010, Page 26
GOLF 03/2010, Page 27
GOLF 03/2010, Page 28
GOLF 03/2010, Page 29
GOLF 03/2010, Page 30
GOLF 03/2010, Page 31
GOLF 03/2010, Page 32
GOLF 03/2010, Page 33
GOLF 03/2010, Page 34
GOLF 03/2010, Page 35
GOLF 03/2010, Page 36
GOLF 03/2010, Page 37
GOLF 03/2010, Page 38
GOLF 03/2010, Page 39
GOLF 03/2010, Page 40
GOLF 03/2010, Page 41
GOLF 03/2010, Page 42
GOLF 03/2010, Page 43
GOLF 03/2010, Page 44
GOLF 03/2010, Page 45
GOLF 03/2010, Page 46
GOLF 03/2010, Page 47
GOLF 03/2010, Page 48
GOLF 03/2010, Page 49
GOLF 03/2010, Page 50
GOLF 03/2010, Page 51
GOLF 03/2010, Page 52
GOLF 03/2010, Page 53
GOLF 03/2010, Page 54
GOLF 03/2010, Page 55
GOLF 03/2010, Page 56
GOLF 03/2010, Page 57
GOLF 03/2010, Page 58
GOLF 03/2010, Page 59
GOLF 03/2010, Page 60
GOLF 03/2010, Page 61
GOLF 03/2010, Page 62
GOLF 03/2010, Page 63
GOLF 03/2010, Page 64
GOLF 03/2010, Page 65
GOLF 03/2010, Page 66
GOLF 03/2010, Page 67
GOLF 03/2010, Page 68
GOLF 03/2010, Page 69
GOLF 03/2010, Page 70
GOLF 03/2010, Page 71
GOLF 03/2010, Page 72
GOLF 03/2010, Page 73
GOLF 03/2010, Page 74
GOLF 03/2010, Page 75
GOLF 03/2010, Page 76
GOLF 03/2010, Page 77
GOLF 03/2010, Page 78
GOLF 03/2010, Page 79
GOLF 03/2010, Page 80
GOLF 03/2010, Page 81
GOLF 03/2010, Page 82
GOLF 03/2010, Page 83
GOLF 03/2010, Page 84
GOLF 03/2010, Page 85
GOLF 03/2010, Page 86
GOLF 03/2010, Page 87
GOLF 03/2010, Page 88
GOLF 03/2010, Page 89
GOLF 03/2010, Page 90
GOLF 03/2010, Page 91
GOLF 03/2010, Page 92
GOLF 03/2010, Page 93
GOLF 03/2010, Page 94
GOLF 03/2010, Page 95
GOLF 03/2010, Page 96
GOLF 03/2010, Page 97
GOLF 03/2010, Page 98
GOLF 03/2010, Page 99
GOLF 03/2010, Page 100
GOLF 03/2010, Page 101
GOLF 03/2010, Page 102
GOLF 03/2010, Page 103
GOLF 03/2010, Page 104
GOLF 03/2010, Page 1

Page 1

GOLF 03/2010, Page 2

Page 2

GOLF 03/2010, Page 3

Page 3

GOLF 03/2010, Page 4

Page 4

GOLF 03/2010, Page 5

Page 5

GOLF 03/2010, Page 6

Page 6

GOLF 03/2010, Page 7

Page 7

GOLF 03/2010, Page 8

Page 8

GOLF 03/2010, Page 9

Page 9

GOLF 03/2010, Page 10

Page 10

GOLF 03/2010, Page 11

Page 11

GOLF 03/2010, Page 12

Page 12

GOLF 03/2010, Page 13

Page 13

GOLF 03/2010, Page 14

Page 14

GOLF 03/2010, Page 15

Page 15

GOLF 03/2010, Page 16

Page 16

GOLF 03/2010, Page 17

Page 17

GOLF 03/2010, Page 18

Page 18

GOLF 03/2010, Page 19

Page 19

GOLF 03/2010, Page 20

Page 20

GOLF 03/2010, Page 21

Page 21

GOLF 03/2010, Page 22

Page 22

GOLF 03/2010, Page 23

Page 23

GOLF 03/2010, Page 24

Page 24

GOLF 03/2010, Page 25

Page 25

GOLF 03/2010, Page 26

Page 26

GOLF 03/2010, Page 27

Page 27

GOLF 03/2010, Page 28

Page 28

GOLF 03/2010, Page 29

Page 29

GOLF 03/2010, Page 30

Page 30

GOLF 03/2010, Page 31

Page 31

GOLF 03/2010, Page 32

Page 32

GOLF 03/2010, Page 33

Page 33

GOLF 03/2010, Page 34

Page 34

GOLF 03/2010, Page 35

Page 35

GOLF 03/2010, Page 36

Page 36

GOLF 03/2010, Page 37

Page 37

GOLF 03/2010, Page 38

Page 38

GOLF 03/2010, Page 39

Page 39

GOLF 03/2010, Page 40

Page 40

GOLF 03/2010, Page 41

Page 41

GOLF 03/2010, Page 42

Page 42

GOLF 03/2010, Page 43

Page 43

GOLF 03/2010, Page 44

Page 44

GOLF 03/2010, Page 45

Page 45

GOLF 03/2010, Page 46

Page 46

GOLF 03/2010, Page 47

Page 47

GOLF 03/2010, Page 48

Page 48

GOLF 03/2010, Page 49

Page 49

GOLF 03/2010, Page 50

Page 50

GOLF 03/2010, Page 51

Page 51

GOLF 03/2010, Page 52

Page 52

GOLF 03/2010, Page 53

Page 53

GOLF 03/2010, Page 54

Page 54

GOLF 03/2010, Page 55

Page 55

GOLF 03/2010, Page 56

Page 56

GOLF 03/2010, Page 57

Page 57

GOLF 03/2010, Page 58

Page 58

GOLF 03/2010, Page 59

Page 59

GOLF 03/2010, Page 60

Page 60

GOLF 03/2010, Page 61

Page 61

GOLF 03/2010, Page 62

Page 62

GOLF 03/2010, Page 63

Page 63

GOLF 03/2010, Page 64

Page 64

GOLF 03/2010, Page 65

Page 65

GOLF 03/2010, Page 66

Page 66

GOLF 03/2010, Page 67

Page 67

GOLF 03/2010, Page 68

Page 68

GOLF 03/2010, Page 69

Page 69

GOLF 03/2010, Page 70

Page 70

GOLF 03/2010, Page 71

Page 71

GOLF 03/2010, Page 72

Page 72

GOLF 03/2010, Page 73

Page 73

GOLF 03/2010, Page 74

Page 74

GOLF 03/2010, Page 75

Page 75

GOLF 03/2010, Page 76

Page 76

GOLF 03/2010, Page 77

Page 77

GOLF 03/2010, Page 78

Page 78

GOLF 03/2010, Page 79

Page 79

GOLF 03/2010, Page 80

Page 80

GOLF 03/2010, Page 81

Page 81

GOLF 03/2010, Page 82

Page 82

GOLF 03/2010, Page 83

Page 83

GOLF 03/2010, Page 84

Page 84

GOLF 03/2010, Page 85

Page 85

GOLF 03/2010, Page 86

Page 86

GOLF 03/2010, Page 87

Page 87

GOLF 03/2010, Page 88

Page 88

GOLF 03/2010, Page 89

Page 89

GOLF 03/2010, Page 90

Page 90

GOLF 03/2010, Page 91

Page 91

GOLF 03/2010, Page 92

Page 92

GOLF 03/2010, Page 93

Page 93

GOLF 03/2010, Page 94

Page 94

GOLF 03/2010, Page 95

Page 95

GOLF 03/2010, Page 96

Page 96

GOLF 03/2010, Page 97

Page 97

GOLF 03/2010, Page 98

Page 98

GOLF 03/2010, Page 99

Page 99

GOLF 03/2010, Page 100

Page 100

GOLF 03/2010, Page 101

Page 101

GOLF 03/2010, Page 102

Page 102

GOLF 03/2010, Page 103

Page 103

GOLF 03/2010, Page 104

Page 104

58

Rendering Page 59 (132083): (0/1) (2065 ms)

Rendering Page 58 (132078): (0/1) (2075 ms)

Rendering Page 57 (132074): (0/1) (2074 ms)

No sync content to local

Sending statistics … done (5114 ms)

Rendering Page 61 (132091): (0/1) (5107 ms)

Rendering Page 60 (132087): (0/1) (5108 ms)

Rendering Page 59 (132083): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 58 (132078): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 57 (132074): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 56 (132071): (0/1) (5137 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

GOLF: theme set to 5680

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 i3578/vth150490-1.jpg

 i3578/vth150493-1.jpg

 i3578/vth150497-1.jpg

 i3578/vth150502-1.jpg

 i3578/bg132078.svg

 i3578/bg132083.svg

 i3578/vth150506-1.jpg

 i3578/vth150510-1.jpg (3x)

 i3578/vth150210-1.jpg (3x)

 i3578/vth150213-1.jpg (3x)

 i3578/vth150216-1.jpg (3x)

 i3578/vth150219-1.jpg (3x)

 i3578/vth150222-1.jpg (3x)

 i3578/vth150225-1.jpg (3x)

 i3578/vth150232-1.jpg[p1]

 i3578/vth150237-1.jpg[p1]

 i3578/vth150244-1.jpg[p1]

 i3578/vth150249-1.jpg[p1]

 i3578/vth150252-1.jpg[p1]

 i3578/vth150262-1.jpg[p1]

 i3578/vth150269-1.jpg[p1]

 i3578/vth150274-1.jpg[p1]

 i3578/vth150277-1.jpg[p1]

 i3578/vth150284-1.jpg[p1]

 i3578/vth150289-1.jpg[p1]

 i3578/vth150292-1.jpg[p1]

 i3578/vth150295-1.jpg[p1]

 i3578/vth150298-1.jpg[p1]

 i3578/vth150303-1.jpg[p1]

 i3578/vth150307-1.jpg[p1]

 i3578/vth150314-1.jpg[p1]

 i3578/vth150318-1.jpg[p1]

 i3578/vth150323-1.jpg[p1]

 i3578/vth150328-1.jpg[p1]

 i3578/vth150334-1.jpg[p1]

 i3578/vth150337-1.jpg[p1]

 i3578/vth150340-1.jpg[p1]

 i3578/vth150345-1.jpg[p1]

 i3578/vth150350-1.jpg[p1]

 i3578/vth150354-1.jpg[p1]

 i3578/vth150357-1.jpg[p1]

 i3578/vth150361-1.jpg[p1]

 i3578/vth150364-1.jpg[p1]

 i3578/vth150366-1.jpg[p1]

 i3578/vth150372-1.jpg[p1]

 i3578/vth150375-1.jpg[p1]

 i3578/vth150379-1.jpg[p1]

 i3578/vth150383-1.jpg[p1]

 i3578/vth150386-1.jpg[p1]

 i3578/vth150390-1.jpg[p1]

 i3578/vth150393-1.jpg[p1]

 i3578/vth150397-1.jpg[p1]

 i3578/vth150403-1.jpg[p1]

 i3578/vth150409-1.jpg[p1]

 i3578/vth150439-1.jpg[p1]

 i3578/vth150444-1.jpg[p1]

 i3578/vth150448-1.jpg[p1]

 i3578/vth150457-1.jpg[p1]

 i3578/vth150460-1.jpg[p1]

 i3578/vth150465-1.jpg[p1]

 i3578/vth150469-1.jpg[p1]

 i3578/vth150477-1.jpg[p1]

 i3578/vth150480-1.jpg[p1]

 i3578/vth150513-1.jpg[p1]

 i3578/vth150519-1.jpg[p1]

 i3578/vth150524-1.jpg[p1]

 i3578/vth150529-1.jpg[p1]

 i3578/vth150535-1.jpg[p1]

 i3578/vth150539-1.jpg[p1]

 i3578/vth150543-1.jpg[p1]

 i3578/vth150563-1.jpg[p1]

 i3578/vth150566-1.jpg[p1]

 i3578/vth150571-1.jpg[p1]

 i3578/vth150576-1.jpg[p1]

 i3578/vth150582-1.jpg[p1]

 i3578/vth150586-1.jpg[p1]

 i3578/vth150590-1.jpg[p1]

 i3578/vth150595-1.jpg[p1]

 i3578/vth150600-1.jpg[p1]

 i3578/vth150606-1.jpg[p1]

 i3578/vth150610-1.jpg[p1]

 i3578/vth150613-1.jpg[p1]

 i3578/vth150616-1.jpg[p1]

 i3578/vth150621-1.jpg[p1]

 i3578/vth150625-1.jpg[p1]

 i3578/vth150640-1.jpg[p1]

 i3578/vth150648-1.jpg[p1]

 i3578/vth150651-1.jpg[p1]

 i3578/vth150654-1.jpg[p1]

 i3578/vth150658-1.jpg[p1]

 i3578/vth150661-1.jpg[p1]

 i3578/vth150669-1.jpg[p1]

 i3578/vth150672-1.jpg[p1]

 i3578/vth150679-1.jpg[p1]

 i3578/vth150684-1.jpg[p1]

 i3578/vth150689-1.jpg[p1]

 i3578/vth150692-1.jpg[p1]

 i3578/vth150697-1.jpg[p1]

 i3578/vth150700-1.jpg[p1]

 i3578/vth150705-1.jpg[p1]

 i3578/vth150709-1.jpg[p1]

 i3578/vth150715-1.jpg[p1]

 i3578/vth150720-1.jpg[p1]

 i3578/vth150723-1.jpg[p1]

 i3578/vth150728-1.jpg[p1]

 i3578/vth150732-1.jpg[p1]