OBCHOD A SLUŽBY | Zajímavosti

BRNO BUSINESS Golf & Style

U dvanáctky mateřských a základních škol

VZNIKAJÍ STÁNÍ KISS+RIDE

Kiss+Ride a kotoučová stání u 12 mateřských a základních škol v městské části Brno-střed aktuálně zvyšují bezpečnost dětí a žáků při cestě

do školek a škol. Rada městské části Brno-střed tyto dopravní úpravy

schválila. Jejich vybudování požaduje už od roku 2016 a nyní jich je většina už zrealizovaná.

Významná většina školek a škol v městské

části Brno-střed se nachází ve starších budovách a v centru města, kde je dlouhodobě

problém zaparkovat. Děti a žáci docházející

do školek a škol tak jsou denně vystavováni

nebezpečným a kolizním dopravním situacím. Městská část Brno-střed navrhla Odboru

dopravy Magistrátu města Brna řešení pro

každou lokalitu, které se to týká, a také dlouhodobě vyvíjela tlak na vybudování těchto

krátkodobých parkovacích míst.

Místo označené dopravní značkou Kiss+Ride

(K+R) umožňuje zastavení pouze pro vystoupení nebo nastoupení, řidič se nemůže vzdálit od vozidla. Využívá se u základních škol,

kde se předpokládá samostatnější chování

dětí, které jsou schopny od auta přejít do

školy samy. Obrátkové neboli kotoučové

stání je určeno pro stání na dobu vyznačenou na dopravní značce, čas příjezdu řidič

vyznačí na parkovacím kotouči za čelním

sklem. Tento systém se využívá zejména

u mateřských škol, kde je třeba dítě doprovodit až dovnitř.

IV

V historickém centru města je pro ZŠ a MŠ

Rašínova vyčleněno sedm sdružených míst

K+R a zásobování na Jakubském náměstí

s možností stání maximálně 10 minut. Po

rekonstrukci Dominikánského náměstí budou ještě na ulici Veselá vyznačena další tři

parkovací místa pro režim K+R. Po dohodě

s vedením školy budou mít rodiče možnost

zaregistrovat svá auta do systému rezidentního parkování pro určené ranní hodiny.

„Díky podnětům mnoha občanů a ředitelů

škol jsme připravili konkrétní požadavky a trvali na jejich prioritní realizaci. Bezpečnost

dětí je základ. Ten prostě musíme a chceme

zajistit. Osobně jsem ráda za vyřešení velmi

kolizních situací například na Mendlově náměstí a brzké vyřešení parkování pro ZŠ a MŠ

Křídlovická. Třetím rokem pracujeme také na

projektu Bezpečné cesty do škol, v rámci něhož se ptáme především dětí, kde se na cestě

do školy necítí bezpečně. Jsou to pro nás

velmi cenné impulsy,“ upřesnila Jasna Flamiková, 3. místostarostka MČ Brno-střed, do jejíž gesce spadá doprava a životní prostředí.

Úpravu K+R také získal Školský komplex na

Mendlově náměstí, který má nyní k dispozici

celkem deset stání v tomto režimu v uličce za

budovou školy. Současně byl instalován zákaz

zastavení na Pekařské ulici, a to hned za křižovatkou s Úvozem, kde velmi často docházelo

k nebezpečným situacím právě díky autům

rodičů, vozících děti do školy. Přímo před vstupem do MŠ Bayerova a pro Divadelní studio

Marta slouží tři místa pro kotoučová stání. Kotoučová stání lze využívat také na Pellicově

pro MŠ Zdislava a Heuréka.

MŠ na Hlinkách mají vyhrazena dvě kotoučová

stání na konci parkovacího pruhu ve směru od

Mendlova náměstí. Pro MŠ Křenová slouží tři

kotoučová stání na chodníku před školkou,

MŠ Sovička na Drobného má dvě místa pro

kotoučové stání. Krátkodobý systém stání mohou využívat rodiče u ZŠ Bakalovo nábřeží,

kde bylo označeno celkem 15 parkovacích

míst na ulici Polní značkou K+R. Pro ZŠ Husova

a MŠ Pod Špilberkem na Údolní je označeno

sedm míst pro kotoučové stání.

Rodiče dětí ze ZŠ a MŠ Kotlářská budou mít

v nejbližších dnech k dispozici dvě stání K+R

na ulici Sušilově a dvě stání K+R přibudou i na

ulici Kounicově na chodníku naproti škole. Ta

budou určena pro starší děti, protože je zde

nutné přejít na světelně řízené křižovatce jeden přechod.

Další úpravy se chystají i pro ZŠ a MŠ Úvoz

na ulici Žižkova, pro MŠ Tučkova a Divadlo

Polárka, pro MŠ Údolní v rámci rekonstrukce

Údolní. Pro ZŠ Antonínská bude realizováno

krátkodobé stání na ulici Botanické spolu se

stavebními úpravami předprostoru školy.

„Jako rodič jsem každé ráno spolu s ostatními

neviděl možnost bezpečně zaparkovat a odvézt děti do školky nebo do školy, což pro mě

bylo zásadním impulsem, abychom situaci

z úrovně městské části začali intenzivně řešit.

Jsem rád za místa, kde už máme problém vyřešený, a doufám, že jej vyřešíme všude. Podle

vlastní zkušenosti vidím, že to jde a funguje,“

dodal Martin Schwab, 4. místostarosta MČ

Brno-střed, který se o realizaci krátkodobých

stání také velmi zasadil.