ROZHOVOR | Bubba Watson

Barevný svět

bagdadského snajpra

Z poloviny umění, z poloviny divoká exploze. Tak by se

dal popsat herní styl golfisty, jenž při švihu dokáže vyvinout sílu mnohdy až nezkrotnou. Gerry Lester Watson. Mnohem známější je ovšem pod přezdívkou Bubba. Zatímco na hřišti si libuje v zakroucených ranách,

v životě umí být zatraceně přímočarý, ať to stojí, co to

stojí. Udivuje, inspiruje, baví i provokuje, jiný už ani golfový král sociálních médií být nejspíš neumí.

Drajvr si nechal osadit růžovým šaftem, protože mu přijde zábavné

přepálit s ním protihráče na Tour.

Ono také když ostřelujete metu 370

yardů…, jde to docela snadno. Jako

jeden z prvních profesionálních golfistů také začal koketovat s Twitterem, jehož prostřednictvím zveřejňuje nejen zábavné fotky jako třeba

imitace Jasona Dufnera, ale také

četná videa, tlumočí své politické

názory. Dnes už má více než milión

příznivců, kteří jej sledují. První

otázka se tedy přímo vnucuje.

Když se řekne Bubba Watson,

mnozí si vybaví sociální sítě. Co je

pro vás nejzábavnější v interakci

s fanoušky?

Kdyby sociální média neexistovala, tak

by se hráči na Tour asi hodně nudili…

Já sám s nimi začal více koketovat tak

kolem roku 2009 nebo 2010, to už si

přesně nevzpomínám, a vidím v nich jedinečnou příležitost, jak fanoušky nechat

nahlédnout do mého života. Zároveň

tak mohu vyjádřit svou osobnost, ukázat ostatním, co mám rád, co se mi líbí,

co se mi nelíbí. Vyjadřuju tím, jaký jsem

člověk, že je ve mně stále kus kluka. Golf

je věc, kterou mám rád, je to stále můj

koníček, ale jsem za něj placený, jsem

golfista a sociální média mi dávají možnost ukázat i jiné stránky mé osobnosti,

což mi pomáhá. Na tiskovkách nebo při

W W W. C A S O P I S G O L F. C Z

různých rozhovorech se může stát, že

musím čelit i nepříjemným dotazům, takové tempo hry, to se dostane na přetřes poměrně často… Sociální sítě mi

pak mohou pomoci se k takovým tématům vyslovit a někdy si i „zchladit žáhu“

a médiím vyčinit… Skrze sociální média

dokážu „upustit páru“. (smích)

Která z médií patří k vašim

nejoblíbenějším?

Co je to za dotaz?! Nejlepší jsou přece

moje vlastní příspěvky! (smích) Ale vážně,

mladí lidé prostřednictvím těchto médií

hledají inspiraci, takže když chcete budovat značku, potřebujete publikum. Vzniká

tak kolem vás okruh příznivců, což je příjemné, rádi se s nimi spojíte. Osobně mě

moc nebere zpravodajství, moc se nezajímám o to, co se o mně kde píše, naučil

jsem se tím netrápit.

Možná i proto Bubbův mediální

obraz zdaleka není bez poskvrnky.

A občas padá vina i na jeho hlavu.

To když si například na turnaji ve

Francii stěžoval na diváky, kteří

mu „dali vyžrat“ jeho neznalost

francouzské kultury. Poznáte-li

ho však lépe, zjistíte, že je to chlapík s velkým srdcem, jen je trochu

jiný, dodává na vysvětlenou jeho

kedík. Ostatně dokládá to i jeho

video, kdy spolu s dalšími profesionály nazpívali song a za každých

17