ROZHOVOR | Bubba Watson
Barevný svět
bagdadského snajpra
Z poloviny umění, z poloviny divoká exploze. Tak by se
dal popsat herní styl golfisty, jenž při švihu dokáže vyvinout sílu mnohdy až nezkrotnou. Gerry Lester Watson. Mnohem známější je ovšem pod přezdívkou Bubba. Zatímco na hřišti si libuje v zakroucených ranách,
v životě umí být zatraceně přímočarý, ať to stojí, co to
stojí. Udivuje, inspiruje, baví i provokuje, jiný už ani golfový král sociálních médií být nejspíš neumí.
Drajvr si nechal osadit růžovým šaftem, protože mu přijde zábavné
přepálit s ním protihráče na Tour.
Ono také když ostřelujete metu 370
yardů…, jde to docela snadno. Jako
jeden z prvních profesionálních golfistů také začal koketovat s Twitterem, jehož prostřednictvím zveřejňuje nejen zábavné fotky jako třeba
imitace Jasona Dufnera, ale také
četná videa, tlumočí své politické
názory. Dnes už má více než milión
příznivců, kteří jej sledují. První
otázka se tedy přímo vnucuje.
Když se řekne Bubba Watson,
mnozí si vybaví sociální sítě. Co je
pro vás nejzábavnější v interakci
s fanoušky?
Kdyby sociální média neexistovala, tak
by se hráči na Tour asi hodně nudili…
Já sám s nimi začal více koketovat tak
kolem roku 2009 nebo 2010, to už si
přesně nevzpomínám, a vidím v nich jedinečnou příležitost, jak fanoušky nechat
nahlédnout do mého života. Zároveň
tak mohu vyjádřit svou osobnost, ukázat ostatním, co mám rád, co se mi líbí,
co se mi nelíbí. Vyjadřuju tím, jaký jsem
člověk, že je ve mně stále kus kluka. Golf
je věc, kterou mám rád, je to stále můj
koníček, ale jsem za něj placený, jsem
golfista a sociální média mi dávají možnost ukázat i jiné stránky mé osobnosti,
což mi pomáhá. Na tiskovkách nebo při
W W W. C A S O P I S G O L F. C Z
různých rozhovorech se může stát, že
musím čelit i nepříjemným dotazům, takové tempo hry, to se dostane na přetřes poměrně často… Sociální sítě mi
pak mohou pomoci se k takovým tématům vyslovit a někdy si i „zchladit žáhu“
a médiím vyčinit… Skrze sociální média
dokážu „upustit páru“. (smích)
Která z médií patří k vašim
nejoblíbenějším?
Co je to za dotaz?! Nejlepší jsou přece
moje vlastní příspěvky! (smích) Ale vážně,
mladí lidé prostřednictvím těchto médií
hledají inspiraci, takže když chcete budovat značku, potřebujete publikum. Vzniká
tak kolem vás okruh příznivců, což je příjemné, rádi se s nimi spojíte. Osobně mě
moc nebere zpravodajství, moc se nezajímám o to, co se o mně kde píše, naučil
jsem se tím netrápit.
Možná i proto Bubbův mediální
obraz zdaleka není bez poskvrnky.
A občas padá vina i na jeho hlavu.
To když si například na turnaji ve
Francii stěžoval na diváky, kteří
mu „dali vyžrat“ jeho neznalost
francouzské kultury. Poznáte-li
ho však lépe, zjistíte, že je to chlapík s velkým srdcem, jen je trochu
jiný, dodává na vysvětlenou jeho
kedík. Ostatně dokládá to i jeho
video, kdy spolu s dalšími profesionály nazpívali song a za každých
17