GOLF
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
GOLF 09/2010, Page 16
GOLF 09/2010, Page 17
GOLF 09/2010, Page 18
prohlubní podél grínů, zatímco střední
pasáž obstarávají vodní hrátky, mimocho-
dem voda čeká hned na polovině jamek.
Závěrečná sekvence pak kulminuje na
osmnáctce, mírném levém doglegu
s nesnadným přístupem na bankry st-
žený grín. Třebaže se během soutěže
nebude hrát v plné délce (613 yardů),
diváci si zde přijdou na své. Vždyť právě
kvůli nim přesunuli na levý břeh lemují-
cí cestu až ke grínu 400 tisíc kubíků
zeminy a samotná jamka by prý klidně
mohla „ubytovat“ 15 až 20 tisíc fanouš-
ků. „Chtěli jsme vytvořit fantastické
jeviště pro hráče přicházející na grín,“
dodává s náznakem pýchy McMurray.
A jak ukázal zatěžkávací test v podobě
Celtic Manor Wales Open, podařilo se!
16
|
GOLF
PREVIEW
|
Ryder Cup 2010
Příprava hřiště byla opravdu pečlivá,
a tak už jen s napětím můžeme oče-
vat, jak si hráči obou soupeřících stran
povedou. Kompletní osmnáctku si blíže
popíšeme někdy jindy, a tak vám před-
stavíme alespoň tři z jejích osmnácti
klenotů.
Jamka č. 3, par 3, 189 yardů
Na úvodním z celkem pěti tříparů si popr-
vé uvědomíte přítomnost vody na hřišti.
Naprosto přesný drajv je základním sta-
vebním kamenem úspěchu – 160 yardů,
abyste se dostali za vodu, a i tak tu je
pouze malý prostor pro případnou chy-
bu, zvlášť je-li vlajka v zadní části grínu.
Ten je sice prostorný, zato chráněný ban-
krem i hlubokou proláklinou, které vědí,
co s nepřesnou ránou...
Jamka č. 14, par 4, 485 yardů
Signature hole hřiště, jejíž obě strany
lemuje voda vstupující do hry v přípa
drajvu i přihrávky. Dlouhé hráče bude
jamka svádět k ránám po celé délce je-
zera v pravé části, aby se pak s pomocí
železa či wedge dostali přímo do srdce
grínu. Ti konzervativnější ještě před
atakem vlajky zvolí příhru na jistotu
doprostřed nechráněné ferveje. Z vy-
výšeného břehu v zadní části grínu se
fanouškům naskytne úžasná podívaná.
Jamka č. 18, par 5, 575 yar
Dramatická koncovka v podobě mírného
levého doglegu si z týčka žádá jemné
draw. Jakmile míč půjde vlevo, vstoupí
do hry bankry podél levé části ferveje.
Dobrý odpal nabízí šanci být na vyvýše-
ném grínu na dva údery, ovšem s těžkou
a dlouhou příhrou přes vodu. Jamkoviště
navíc chrání dva rozměrné bankry, jež
snadno pohltí přespříliš ambiciózní po-
kusy, kterým by se měl hráč před davy
fanoušků určitě vyvarovat.
CO HRÁČE ČEKÁ?
Na 17. jamce, jež je posledním z tříparů, bude klíčový i výběr správné hole.
JAMKA: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 OUT
DÉLKA V YARDECH: 465 610 189 461 433 422 213 439 580 3812
PAR: 4 5 3 4 4 4 3 4 5 36
JAMKA: 10 11 12 13 14 15 16 17 18 IN 1–18
DÉLKA V YARDECH: 210 562 458 189 485 377 499 211 575 3566 7378
PAR: 3 5 4 3 4 4 4 3 5 35 71
Twenty Ten Course
SKÓRE KARTA
GOLF 09/2010, Page 19
Risk tu bývá odměněn, ale nepřesnost se
hned vymstí, prostě se vším všudy nároč-
ná osmnáctka, na níž je nutné pečlivě vá-
žit mezi hazardem a zdravým rozumem.
Svou troškou do mlýna přispěl také
ryder cupový kapitán Evropy Colin
Montgomerie. Už přes zimu tak hřiš
podstoupilo na jeho doporučení „zkráš-
lovací proceduru“, jejíž smyslem bylo
osmnáctku ještě více ztížit. Proto došlo
k prohloubení několika bankrů, zahuš-
ťoval se raf a gríny postupně nabývaly
na tvrdosti, což Monty považoval za
vůbec nejdůležitější.
Patrně nejvýrazněji si pohráli s jede-
náctkou, v jejíž levé části grínu zem
vyhloubili , což zvyšuje pravděpodob-
nost, že se po nepřesné ráně míček sku-
lí do jezera, v „lepším“ případě uvízne
v sevře ném prostoru, z něhož nebude
snadné jej vyhrávat.
Úpravy menšího rázu se pak nevyhnuly
ani jamkám číslo 7, 10, 12, 13, 15 a 18,
kde se přemodelovaly bankry u grínů
a pracovalo se i na jejich lepším
odvodnění.
„Odvedli tu skvělou práci, nové jamky
vybudované speciálně kvůli Ryder
Cupu nabídnou dramatickou podíva-
nou. A právě tohle všichni chceme.
Zvlášť závěrečné pasáže se mimo-
řádně povedly, jakmile duely půjdou
do koncovky, budeme svědky skvělé
bitvy, úžasnou sekvencí jsou
14. a 15. jamka a pak lahůdková osm-
náctka, na které si fanoušci mohou
tipnout, jestli hráči zkusí jít druhou
ranou na grín, nebo půjdou na jistotu,“
hodnotil nový design Ian Woosnam,
kapitán vítězného evropského výběru
z roku 2006 a ambasador letošního
ročníku.
Diváci se s pravděpodobností hraničící
s jistotou na poslední jamce nedočkají
ech účastníků, ale už teď netrpělivě
odpočítávají dny, které do startu toho-
to svátku zbývají. Ve Walesu se bude
Evropanům fandit poprvé!
WWW.CASOPISGOLF.CZ
17
CELTIC MANOR RESORT
Adresa: The Celtic Manor Resort,
Coldra Woods, The Usk Valley,
Newport, South Wales, NP18 1HQ,
United Kingdom
Web: www.celtic-manor.com
Tel.: +44 (0)1633 413 000
Email: postbox@celtic-manor.com
Twenty Ten Course
Počet jamek: 18 | Par: 71
Délka (yardy): 7 493 (modrá) |
7 008 (bílá) | 6 570 (žlutá) |
5 654 (červená)
Green fee: prosinec – 80 £ (po–čt)/
90 £ (pá–ne) | listopad – 115 £ (po–čt)/
135 £ (pá–ne) | červen, říjen 155 £
(počt)/175 £ (pá–ne) | červenec–září –
175 £ (po–čt)/195 £ (pá–ne)
Roman Road
Počet jamek: 18 | Par: 70
Délka (yardy): 6 515 (bílá) | 6 039
(žlutá) | 5 324 (červená)
Green fee: listopad, prosinec –
18 £ (po–čt)/ 23 £ (pá–ne) |
říjen – 23 £ (po–čt)/30 £ (pá–ne) |
červen–září – 28 £ (po–čt)/38 £ (pá–ne)
The Montgomerie
Počet jamek: 18 | Par: 69
Délka (yardy): 6 371
Green fee: listopad, prosinec –
15 £ (po–čt)/20 £ (pá–ne) |
říjen – 23 £ (počt)/28 £ (pá–ne) |
červen–září – 25 £ (po–čt)/33 £ (pá–ne)
UŽITEČNÉ INFORMACE
Pozoruhodný je proměnlivý ráz celé osmnáctky,
zprvu si hráči připadají jako na linksu s vysokým
rafem a řadou prohlubní podél grínů, zatímco
střední pasáž obstarávají vodní hrátky
GOLF 09/2010, Page 20
GOLF 09/2010, Page 21
GOLF 09/2010, Page 1
GOLF 09/2010, Page 2
GOLF 09/2010, Page 3
GOLF 09/2010, Page 4
GOLF 09/2010, Page 5
GOLF 09/2010, Page 6
GOLF 09/2010, Page 7
GOLF 09/2010, Page 8
GOLF 09/2010, Page 9
GOLF 09/2010, Page 10
GOLF 09/2010, Page 11
GOLF 09/2010, Page 12
GOLF 09/2010, Page 13
GOLF 09/2010, Page 14
GOLF 09/2010, Page 15
GOLF 09/2010, Page 16
GOLF 09/2010, Page 17
GOLF 09/2010, Page 18
GOLF 09/2010, Page 19
GOLF 09/2010, Page 20
GOLF 09/2010, Page 21
GOLF 09/2010, Page 22
GOLF 09/2010, Page 23
GOLF 09/2010, Page 24
GOLF 09/2010, Page 25
GOLF 09/2010, Page 26
GOLF 09/2010, Page 27
GOLF 09/2010, Page 28
GOLF 09/2010, Page 29
GOLF 09/2010, Page 30
GOLF 09/2010, Page 31
GOLF 09/2010, Page 32
GOLF 09/2010, Page 33
GOLF 09/2010, Page 34
GOLF 09/2010, Page 35
GOLF 09/2010, Page 36
GOLF 09/2010, Page 37
GOLF 09/2010, Page 38
GOLF 09/2010, Page 39
GOLF 09/2010, Page 40
GOLF 09/2010, Page 41
GOLF 09/2010, Page 42
GOLF 09/2010, Page 43
GOLF 09/2010, Page 44
GOLF 09/2010, Page 45
GOLF 09/2010, Page 46
GOLF 09/2010, Page 47
GOLF 09/2010, Page 48
GOLF 09/2010, Page 49
GOLF 09/2010, Page 50
GOLF 09/2010, Page 51
GOLF 09/2010, Page 52
GOLF 09/2010, Page 53
GOLF 09/2010, Page 54
GOLF 09/2010, Page 55
GOLF 09/2010, Page 56
GOLF 09/2010, Page 57
GOLF 09/2010, Page 58
GOLF 09/2010, Page 59
GOLF 09/2010, Page 60
GOLF 09/2010, Page 61
GOLF 09/2010, Page 62
GOLF 09/2010, Page 63
GOLF 09/2010, Page 64
GOLF 09/2010, Page 65
GOLF 09/2010, Page 66
GOLF 09/2010, Page 67
GOLF 09/2010, Page 68
GOLF 09/2010, Page 69
GOLF 09/2010, Page 70
GOLF 09/2010, Page 71
GOLF 09/2010, Page 72
GOLF 09/2010, Page 73
GOLF 09/2010, Page 74
GOLF 09/2010, Page 75
GOLF 09/2010, Page 76
GOLF 09/2010, Page 77
GOLF 09/2010, Page 78
GOLF 09/2010, Page 79
GOLF 09/2010, Page 80
GOLF 09/2010, Page 81
GOLF 09/2010, Page 82
GOLF 09/2010, Page 83
GOLF 09/2010, Page 84
GOLF 09/2010, Page 85
GOLF 09/2010, Page 86
GOLF 09/2010, Page 87
GOLF 09/2010, Page 88
GOLF 09/2010, Page 89
GOLF 09/2010, Page 90
GOLF 09/2010, Page 91
GOLF 09/2010, Page 92
GOLF 09/2010, Page 93
GOLF 09/2010, Page 94
GOLF 09/2010, Page 95
GOLF 09/2010, Page 96
GOLF 09/2010, Page 97
GOLF 09/2010, Page 98
GOLF 09/2010, Page 99
GOLF 09/2010, Page 100
GOLF 09/2010, Page 101
GOLF 09/2010, Page 102
GOLF 09/2010, Page 103
GOLF 09/2010, Page 104
GOLF 09/2010, Page 105
GOLF 09/2010, Page 106
GOLF 09/2010, Page 107
GOLF 09/2010, Page 108
GOLF 09/2010, Page 109
GOLF 09/2010, Page 110
GOLF 09/2010, Page 111
GOLF 09/2010, Page 112
GOLF 09/2010, Page 113
GOLF 09/2010, Page 114
GOLF 09/2010, Page 115
GOLF 09/2010, Page 116

Sending statistics …

Rendering Page 21 (133142): (0/1)

Rendering Page 20 (133141): (0/1)

Rendering Page 19 (133140): (0/1)

Rendering Page 18 (133139): (0/1)

Rendering Page 17 (133138): (0/1)

Rendering Page 16 (133137): (0/1)

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

GOLF: theme set to 5680

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 i3588/vth151592-1.jpg

 i3588/vth151593-1.jpg

 i3588/vth151594-1.jpg

 i3588/vth151595-1.jpg

 i3588/bg133139.svg

 i3588/bg133140.svg

 i3588/vth151596-1.jpg

 i3588/vth151597-1.jpg (2x)

 i3588/vth151577-1.jpg

 i3588/vth151578-1.jpg

 i3588/vth151579-1.jpg

 i3588/vth151580-1.jpg

 i3588/vth151581-1.jpg

 i3588/vth151582-1.jpg

 i3588/vth151583-1.jpg[p1]

 i3588/vth151584-1.jpg[p1]

 i3588/vth151585-1.jpg[p1]

 i3588/vth151586-1.jpg[p1]

 i3588/vth151587-1.jpg[p1]

 i3588/vth151588-1.jpg[p1]

 i3588/vth151589-1.jpg[p1]

 i3588/vth151590-1.jpg[p1]

 i3588/vth151591-1.jpg[p1]

 i3588/vth151598-1.jpg[p1]

 i3588/vth151599-1.jpg[p1]

 i3588/vth151600-1.jpg[p1]

 i3588/vth151601-1.jpg[p1]

 i3588/vth151603-1.jpg[p1]

 i3588/vth151605-1.jpg[p1]

 i3588/vth151607-1.jpg[p1]

 i3588/vth151609-1.jpg[p1]

 i3588/vth151612-1.jpg[p1]

 i3588/vth151615-1.jpg[p1]

 i3588/vth151627-1.jpg[p1]

 i3588/vth151630-1.jpg[p1]

 i3588/vth151634-1.jpg[p1]

 i3588/vth151637-1.jpg[p1]

 i3588/vth151643-1.jpg[p1]

 i3588/vth151665-1.jpg[p1]

 i3588/vth151674-1.jpg[p1]

 i3588/vth151693-1.jpg[p1]

 i3588/vth151705-1.jpg[p1]

 i3588/vth151708-1.jpg[p1]

 i3588/vth151716-1.jpg[p1]

 i3588/vth151733-1.jpg[p1]

 i3588/vth151739-1.jpg[p1]

 i3588/vth151745-1.jpg[p1]

 i3588/vth151752-1.jpg[p1]

 i3588/vth151758-1.jpg[p1]

 i3588/vth151766-1.jpg[p1]

 i3588/vth151776-1.jpg[p1]

 i3588/vth151782-1.jpg[p1]

 i3588/vth151789-1.jpg[p1]

 i3588/vth151794-1.jpg[p1]

 i3588/vth151798-1.jpg[p1]

 i3588/vth151805-1.jpg[p1]

 i3588/vth151819-1.jpg[p1]

 i3588/vth151826-1.jpg[p1]

 i3588/vth151836-1.jpg[p1]

 i3588/vth151841-1.jpg[p1]

 i3588/vth151850-1.jpg[p1]

 i3588/vth151863-1.jpg[p1]

 i3588/vth151869-1.jpg[p1]

 i3588/vth151874-1.jpg[p1]

 i3588/vth151881-1.jpg[p1]

 i3588/vth151894-1.jpg[p1]

 i3588/vth151905-1.jpg[p1]

 i3588/vth151910-1.jpg[p1]

 i3588/vth151917-1.jpg[p1]

 i3588/vth151923-1.jpg[p1]

 i3588/vth151932-1.jpg[p1]

 i3588/vth151938-1.jpg[p1]

 i3588/vth151946-1.jpg[p1]

 i3588/vth151952-1.jpg[p1]

 i3588/vth151962-1.jpg[p1]

 i3588/vth151972-1.jpg[p1]

 i3588/vth151980-1.jpg[p1]

 i3588/vth151990-1.jpg[p1]

 i3588/vth152000-1.jpg[p1]

 i3588/vth152007-1.jpg[p1]

 i3588/vth152015-1.jpg[p1]

 i3588/vth152021-1.jpg[p1]

 i3588/vth152026-1.jpg[p1]

 i3588/vth152033-1.jpg[p1]

 i3588/vth152041-1.jpg[p1]

 i3588/vth152052-1.jpg[p1]

 i3588/vth152064-1.jpg[p1]

 i3588/vth152071-1.jpg[p1]

 i3588/vth152080-1.jpg[p1]

 i3588/vth152088-1.jpg[p1]

 i3588/vth152093-1.jpg[p1]

 i3588/vth152097-1.jpg[p1]

 i3588/vth152105-1.jpg[p1]

 i3588/vth152111-1.jpg[p1]

 i3588/vth152117-1.jpg[p1]

 i3588/vth152124-1.jpg[p1]

 i3588/vth152167-1.jpg[p1]

 i3588/vth152170-1.jpg[p1]

 i3588/vth152178-1.jpg[p1]

 i3588/vth152186-1.jpg[p1]

 i3588/vth152191-1.jpg[p1]

 i3588/vth152199-1.jpg[p1]

 i3588/vth152207-1.jpg[p1]

 i3588/vth152216-1.jpg[p1]

 i3588/vth152222-1.jpg[p1]

 i3588/vth152230-1.jpg[p1]

 i3588/vth152238-1.jpg[p1]

 i3588/vth152244-1.jpg[p1]

 i3588/vth152250-1.jpg[p1]

 i3588/vth152256-1.jpg[p1]

 i3588/vth152264-1.jpg[p1]

 i3588/vth152273-1.jpg[p1]

 i3588/vth152280-1.jpg[p1]

 i3588/vth152289-1.jpg[p1]

 i3588/vth152301-1.jpg[p1]

 i3588/vth152317-1.jpg[p1]

 i3588/vth152331-1.jpg[p1]

 i3588/vth152345-1.jpg[p1]