TÉMA MĚSÍCE | Golfový průmysl

Situaci bohužel nezachrání ani doplňkový

sortiment, neboť i položky jako obuv, rukavice a bagy tonou v záporných číslech.

Stejný trend postihl míče, ať už jde o celkové tržby nebo počet prodaných kusů.

Na vině přitom nejsou zvýšené ceny, jež

vzrostly na průměrných 31 dolarů…

V rámci objektivity je nutné zmínit, že

data nezahrnují celý trh. Statistika nezohledňuje údaje z velkých obchodů jako

DICK‘S Sporting Goods a Golf Galaxy, nemáme čísla malých prodejců typu Snell

Golf, stejně tak se do statistik nepromítá

„second-hand“ z eBay apod.

I proto tu a tam zazní názor, že nám Datatech předkládá příliš pesimistické vize,

že je třeba hodnotit trh jako celek a zohlednit i další faktory (vliv počasí, stav

ekonomiky nebo dokonce prezidentské

W W W. C A S O P I S G O L F. C Z

volby). Přesto všechno ale umíme číst

mezi řádky, kde vidíme jasný vzkaz: výdaje na golfové vybavení klesají. A to je

pro výrobce špatná zpráva.

BOHYNĚ VÍTĚZSTVÍ NA KOLENOU

Pod křídly měli hráče, který ve světě

golfu vyvolal revoluci, přitáhl k němu tisíce hráčů a k obrazovkám přikoval miliony diváků. Dovedete si představit

lepší reklamní nosič? Miliony, které za

to Tiger Woods inkasoval, tak z pohledu

Nike představovaly v podstatě drobné…

Když pak Tigerova aura utrpěla, vytáhli

na scénu McIlroye, jehož rovněž štědře

ocenili.

O to větší šok představitelé společnosti

vloni vyvolali, když vyhlásili strohé „stahujeme se ze světa golfového businessu,

končíme s výrobou holí“. Jaká ironie ze

strany výrobce tak často prohlašujícího,

že „to není sprint, nýbrž maraton“! Co

Nike srazilo na kolena?

Dnešní golfový průmysl se zúžil na kolbiště, kde se velcí hráči předhánějí, kdo

dřív s čím přijde. Jejich neustálá blízkost

je až všudypřítomná a z prezentace nejnovějšího zboží se stala pečlivě režírovaná show. S každou novinkou lídři hledají cesty, jak své jméno ještě o kousek

zviditelnit.

A právě tady můžeme vystopovat počátky úpadku. Přestali šlapat na plyn

a sveřepě se drželi zažitého módu: oznámení novinky na přelomu podzimu a zimy

– jedna velká mediální akce – časně zjara

uvedení na trh a k tomu jeden, maximálně dva zdařilé inzeráty. Následoval

odchod z jeviště… Jen příležitostně toto

5