ROZHOVOR | Martin Bezděk

Pro zákazníky, kteří stále dávají

přednost tradičnímu způsobu nakupování, máte otevřených pět kamenných prodejen na Moravě. Čechy vás nelákají?

Zákazníky z Čech dokážeme v současnosti

plnohodnotně obsloužit i na dálku. Chceme

ale vždy pro zákazníka udělat něco navíc,

proto poslední dobou zvažujeme otevření

Moderní koupelna s obklady a dlažbou

v imitaci kovu

nerozeznáte od pravých materiálů. Zakázek, kde jsou použity velkoformátové obklady a dlažby, řešíme každý týden několik. Jako protiklad k velkým formátům jsou

trendem malé obkladačky v retro stylu

a oblíbené jsou i kombinace těchto malých

a velkých formátů. Co se týče exteriéru,

hitem jsou 2cm dlažby na terasy ve všech

možných představitelných designech.

Jak široký je vlastně váš sortiment?

Naším cílem je, aby si u nás vybral opravdu

každý, a to nejen z hlediska designu, ale

i ceny. Máme dodavatele z řady zemí. Dovážíme také atypické obklady a dlažby,

o které může mít zájem třeba pouze jeden člověk ze sta. Jsou to například imitace

perského koberce, geometrické vzory, patchwork, extravagantní barevné mramory

a řada dalších. Vždy se snažíme splnit zákazníkovy představy a současně dodržet

jeho stanovený rozpočet. Máme proto cenově velmi dostupné, a zároveň kvalitní,

produkty i luxusní sortiment.

Máte tedy v nabídce i značkové a luxusní produkty?

Ano, v Brně si mohou zájemci osobně prohlédnout luxusní zboží od světoznámých

návrhářů jako je Roberto Cavalli, Versace,

Armani či Valentino. Také náročným zákazníkům samozřejmě poskytujeme možnost

nákupu online bez předchozí návštěvy

prodejny. Vytvořili jsme pro ně exkluzivní

stránky, které se specializují na luxusní sortiment. Samozřejmostí je poskytování individuálního servisu. Chceme náročné zákazníky, a proto musíme být nároční i k sobě.

Například když zavolala paní ze Slovenska a chtěla obklady na dvě koupelny od

Versaceho, rádi jsme ji navštívili, na místě

zboží předvedli, a se vším ji poradili. O projektu M.B.KERAMIKA Exclusive vám rád

sdělím více informací někdy příště.

88 | GOLF

jsem navážel zboží do prodejny, přes den

byl v obchodě, odpoledne mě vystřídala

manželka a já jsem rozvážel zboží zákazníkům. Večer jsem dělal účetnictví nebo

jel přes noc k výrobcům pro zboží. Byl to

adrenalin. Firma se pak začala rozrůstat.

Postupně jsem přibíral nové zaměstnance

a začal jsem se věnovat velkoobchodu

a importu ze zahraničí.

Jsem přesvědčen o tom, že čím dál více zakázek se

bude realizovat bez návštěvy prodejny s použitím

online nástrojů.

vzorkovny i v okolí Prahy, abychom byli našim zákazníkům zase o kousek blíž a pomohli jim k finalizaci výběru. Jsem přesvědčen o tom, že čím dál více zakázek se bude

realizovat bez návštěvy prodejny s použitím online nástrojů.

Vraťme se k vašim podnikatelským

začátkům. Proč jste se v devadesátých letech rozhodl založit firmu,

která bude dovážet keramické obklady a dlažby? Čím vás tento sortiment zaujal?

Byla to prostě náhoda. Pracovat jsem začal jako odborný asistent na VUT v Brně.

Tato práce mě však nenaplňovala a začal

jsem hledat nové výzvy. Vždy jsem toužil po tom něco sám vybudovat. Kamarádka mi domluvila návštěvu v Rakousku

u svého známého, který měl obchod

s obklady a dlažbou. Tento sortiment se

mi hned zalíbil. První obchody jsem uzavřel, když jsem se vydal k výrobci obkladů

do Lučence na Slovensku. Půjčil jsem si

peníze, rodičům vyklidil garáž, na stěnu

pověsil vzorky a dal jsem malý inzerát

do novin. Hned druhý den přišlo několik lidí. Tehdy začal kolotoč, ráno od pěti

Od té doby uplynulo mnoho let. Co

je podle vás klíčem k úspěchu?

Jsou to jednoznačně svědomití a loajální

zaměstnanci. Vždycky jsem se snažil věnovat jim hodně pozornosti. Nové kolegy

jsme někdy vybírali dlouho, ale většinou

správně. I dnes se toho držíme, protože

lidé představují ten nejcennější kapitál.

Všechno ostatní si koupíte, jen kolegy si

musíte najít a vychovat. Než u nás někdo

začne prodávat, tři až čtyři měsíce studuje

a pak se i rok zaškoluje. Musí mít výborný

přehled o našem sortimentu, o tom, jaké

mají určité obklady a dlažby vlastnosti a podobně. U odbornosti to ale nekončí, ještě

důležitější je, aby ho práce bavila a sám ji

chtěl dělat co nejlépe. Takový zaměstnanec pak dokáže zákazníkům dobře poradit

a najít pro ně skutečně to, co hledají. Jsem

velmi rád, že většina našich zaměstnanců

u nás pracuje dlouhá léta, práce je baví

a fluktuace je velmi nízká.

Děkuji za rozhovor a přeji hodně úspěchů

ve vašem podnikání!

Veronika Tomagová

Foto: Archiv Martina Bezděka

Více informací na www.mbkeramika.cz

Tým online poradenského centra M.B.KERAMIKA