ROZHOVOR | Martin Bezděk
Pro zákazníky, kteří stále dávají
přednost tradičnímu způsobu nakupování, máte otevřených pět kamenných prodejen na Moravě. Čechy vás nelákají?
Zákazníky z Čech dokážeme v současnosti
plnohodnotně obsloužit i na dálku. Chceme
ale vždy pro zákazníka udělat něco navíc,
proto poslední dobou zvažujeme otevření
Moderní koupelna s obklady a dlažbou
v imitaci kovu
nerozeznáte od pravých materiálů. Zakázek, kde jsou použity velkoformátové obklady a dlažby, řešíme každý týden několik. Jako protiklad k velkým formátům jsou
trendem malé obkladačky v retro stylu
a oblíbené jsou i kombinace těchto malých
a velkých formátů. Co se týče exteriéru,
hitem jsou 2cm dlažby na terasy ve všech
možných představitelných designech.
Jak široký je vlastně váš sortiment?
Naším cílem je, aby si u nás vybral opravdu
každý, a to nejen z hlediska designu, ale
i ceny. Máme dodavatele z řady zemí. Dovážíme také atypické obklady a dlažby,
o které může mít zájem třeba pouze jeden člověk ze sta. Jsou to například imitace
perského koberce, geometrické vzory, patchwork, extravagantní barevné mramory
a řada dalších. Vždy se snažíme splnit zákazníkovy představy a současně dodržet
jeho stanovený rozpočet. Máme proto cenově velmi dostupné, a zároveň kvalitní,
produkty i luxusní sortiment.
Máte tedy v nabídce i značkové a luxusní produkty?
Ano, v Brně si mohou zájemci osobně prohlédnout luxusní zboží od světoznámých
návrhářů jako je Roberto Cavalli, Versace,
Armani či Valentino. Také náročným zákazníkům samozřejmě poskytujeme možnost
nákupu online bez předchozí návštěvy
prodejny. Vytvořili jsme pro ně exkluzivní
stránky, které se specializují na luxusní sortiment. Samozřejmostí je poskytování individuálního servisu. Chceme náročné zákazníky, a proto musíme být nároční i k sobě.
Například když zavolala paní ze Slovenska a chtěla obklady na dvě koupelny od
Versaceho, rádi jsme ji navštívili, na místě
zboží předvedli, a se vším ji poradili. O projektu M.B.KERAMIKA Exclusive vám rád
sdělím více informací někdy příště.
88 | GOLF
jsem navážel zboží do prodejny, přes den
byl v obchodě, odpoledne mě vystřídala
manželka a já jsem rozvážel zboží zákazníkům. Večer jsem dělal účetnictví nebo
jel přes noc k výrobcům pro zboží. Byl to
adrenalin. Firma se pak začala rozrůstat.
Postupně jsem přibíral nové zaměstnance
a začal jsem se věnovat velkoobchodu
a importu ze zahraničí.
Jsem přesvědčen o tom, že čím dál více zakázek se
bude realizovat bez návštěvy prodejny s použitím
online nástrojů.
vzorkovny i v okolí Prahy, abychom byli našim zákazníkům zase o kousek blíž a pomohli jim k finalizaci výběru. Jsem přesvědčen o tom, že čím dál více zakázek se bude
realizovat bez návštěvy prodejny s použitím online nástrojů.
Vraťme se k vašim podnikatelským
začátkům. Proč jste se v devadesátých letech rozhodl založit firmu,
která bude dovážet keramické obklady a dlažby? Čím vás tento sortiment zaujal?
Byla to prostě náhoda. Pracovat jsem začal jako odborný asistent na VUT v Brně.
Tato práce mě však nenaplňovala a začal
jsem hledat nové výzvy. Vždy jsem toužil po tom něco sám vybudovat. Kamarádka mi domluvila návštěvu v Rakousku
u svého známého, který měl obchod
s obklady a dlažbou. Tento sortiment se
mi hned zalíbil. První obchody jsem uzavřel, když jsem se vydal k výrobci obkladů
do Lučence na Slovensku. Půjčil jsem si
peníze, rodičům vyklidil garáž, na stěnu
pověsil vzorky a dal jsem malý inzerát
do novin. Hned druhý den přišlo několik lidí. Tehdy začal kolotoč, ráno od pěti
Od té doby uplynulo mnoho let. Co
je podle vás klíčem k úspěchu?
Jsou to jednoznačně svědomití a loajální
zaměstnanci. Vždycky jsem se snažil věnovat jim hodně pozornosti. Nové kolegy
jsme někdy vybírali dlouho, ale většinou
správně. I dnes se toho držíme, protože
lidé představují ten nejcennější kapitál.
Všechno ostatní si koupíte, jen kolegy si
musíte najít a vychovat. Než u nás někdo
začne prodávat, tři až čtyři měsíce studuje
a pak se i rok zaškoluje. Musí mít výborný
přehled o našem sortimentu, o tom, jaké
mají určité obklady a dlažby vlastnosti a podobně. U odbornosti to ale nekončí, ještě
důležitější je, aby ho práce bavila a sám ji
chtěl dělat co nejlépe. Takový zaměstnanec pak dokáže zákazníkům dobře poradit
a najít pro ně skutečně to, co hledají. Jsem
velmi rád, že většina našich zaměstnanců
u nás pracuje dlouhá léta, práce je baví
a fluktuace je velmi nízká.
Děkuji za rozhovor a přeji hodně úspěchů
ve vašem podnikání!
Veronika Tomagová
Foto: Archiv Martina Bezděka
Více informací na www.mbkeramika.cz
Tým online poradenského centra M.B.KERAMIKA