GOLF
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
GOLF 06/2017, Page 73
GOLF 06/2017, Page 74
72
|
GOLF
Elektrokolo, před několika lety ješ opo-
vrhovaná kategorie pro „masňáky“, kte-
rým se nechce šlapat, dnes běžná zá-
ležitost rozšiřující možnosti dojezdu,
přinášející novou dimenzi vyjížděk i zdat-
jším cyklism. Dnes už se za pohon ni-
kdo nestydí. Stárnoucí cyklista si zachová
dojezdovou délku, jiný uveze těžší ba-
toh, maelka se neplahočí za výkonj-
ším manželem s vyplazeným jazykem…
Motor nepomáhá jen do kopce, ale i na
rovinách. Ať už je vaším terénem měst-
ská džungle, rovinky jižních Čech nebo
kopcovitá krajina, jízda na elektrokole po-
souvá hranice vašich zážitků při menším
nároku na výdej energie.
Elektrokola lze rozdělit na dvě skupiny.
První tvoří stroje s elektromotorem umís-
těným v náboji zadního kola, druhou
tvoří elektrokola se středovým pohonem.
Motor v náboji se používá v městských
či trekových elektrokolech, u nichž se
předpokládá provoz v nenáročném te-
rénu, na zpevněných cestách či silnicích.
Konstrukčně je motor jednodušší, proto
je často využíván u elektrokol do cca 25
tisíc korun. Pozor, zatímco běžné kolo za
tutéž cenu už patří k velmi dobrým, elek-
trické komponenty posouvají ceny elek-
trokol výše.
Vysoký výkon
modelů se středovým
pohonem
zaručuje optimální rozložení
hmotnosti a velmi efektivní využití ener-
gie. Hodí se jak do městského, tak hor-
ského prostředí, avšak teprve v náročném
terénu ve spojení se silným motorem ze
svých parametrů vytěží maximum. Tyto
elektromotory jsou dražší, jsou montovány
především na elektrokola vších ceno-
vých kategorií (40–75 tisíc Kč).
Vyšší cenu ospravedlňuje fakt, že dostá-
váte velmi precizní výrobek, splňující něko-
lik funkcí zároveň. Pohon, pevnost bytelné
a zároveň co nejsubtilnější konstrukce, co
nejnižší váha, tlumení nára… Pokud jde
o dražší model, pak nemá smysl monto-
vat drahé součástky na levný základ, který
by málo vydel. Cena modelu kola pro
zástavbu elektropohonu tak začíná na 20
tisících. K tomu elektromotor v ceně 15 až
20 tisíc, baterie s dostatečnou kapacitou
a garancí za 12 až 15 tisíc, cyklocomputer
a nabíjka. To už je velice kvalit kolo.
Jste fajnšmekr? Pak za cenu odpodají
automobilu střední třídy získátet ultra-
lehký a výkonný stroj renomované značky,
postavený z karbonových vláken a elek-
tronickým řazením. I takové výrobky si s
zákazníky najdou.
Výrobců, kteří pohonné jednotky vyrábějí,
je celá řada. K nejvýznamnějším hráčům
náleží Shimano, Bosch, Yamaha a Panaso-
nic. Všichni maximálně využívají podmínky,
které česká a evropská legislativa s elektro-
koly a jejich provozem na pozemch ko-
munikacích dovoluje: nominální výkon do
250 W a přípomoc do rychlosti 25 km/h.
Můžete se setkat i s pohonnými jednot-
kami, jejichž výkon je vyšší, než povolují
platné předpisy, rizika spojená s provozem
takových elektrokol jsou však značná.
Podívejme se na kvalitní komponenty.
Středový pohon Shimano (3,1 kg) je
nejmenší motor na trhu. Umožňuje zacho-
vat stejnou geometrii rámů elektrokol jako
u bezmotorových variant. Nízká hmotnost
středového motoru, krátká zadní stavba
a baterie umístěná na spodní rámové
trubce přináší vynikající ovladatelnost kola.
Baterie Shimano poskytuje jistotu vý-
konu. Garanci 60 % kapacity i po 1 000
nabíjecích cyklech si může dovolit jen
technologicky vyspělý výrobce s nekom-
promisním systémem kontroly kvality.
Koncept pohonu Shimano samozřejmě
umožňuje běžnou jízdu i bez pomoci
elektromotoru. Díky použití standardních
cyklistických komponent pohonu včetně
převodníků běžné velikosti se pocit jízdy
při vypnutí pohonu neliší od jízdy na nor-
málním kole. Pokud je elektrický systém
nečinný, neklade žádný odpor.
Servisníť Shimano má globálně nej-
hustší síť servisních partnerů. Poskytnou
stně i časo dostupnou opravu kola,
už vyrazíte kamkoli. Kola s komponenty
Shimano využívají vyspělou diagnostiku
s doživotní aktualizací systému.
Přehledný display nabízí kromě funkcí cyk-
locomputeru i informace o stavu baterie
a předpokládanému dojezdu. Snadné,
bezpečné a intuitivní ovládání zajišťuje er-
gonomický ovladač.
Motor Shimano StePS charakterují nej-
lépe slova výkonný, kompaktní, odolný
a tichý. Systém elektrické podpory pra-
cuje ve třech výkonových režimech – eko-
nomickém, středním či vysokém. Sami
tak můžete rozhodnout o míře podpory
a s tím souvisejícím dojezdem. Ten může
činit až 125 km na jedno nabití. Dobití ba-
terie na 80 % kapacity trvá 2 hodiny, na
plné dobi budete potřebovat 4 h.
Když je potřeba kolo vytlačit třeba do
prudkého výjezdu, můžete použít
funkci
Walk Asist
. Elektrokolo jen povedete, po-
jede rychlostí chůze.
(PR)
Kontaktní informace
CYKLOMAX, spol. s r.o.
Pardubická 504, 533 52 Srch
Tel.: +420 466 944 023,
Fax: +420 466 944 022
cyklomax@cyklomax.cz, www.cyklomax.cz
DRIVING | Moderní život
Které elektrokolo si koupit?
Nadka elektrokol, tedy kol s pomocným motorkem, se prudce zvyšuje. A roste i po-
čet těch, kteří takové kolo využívají. Okénko do světa trendových výrobků nám poo-
tevřel zapálený golfi sta Ing. Lubomír Kvapil, majitel fi rmy Cyklomax, jež distribuuje
kola znky Rock Machine.
GOLF 06/2017, Page 75

Obsah

GOLF 06/2017, Page 1
GOLF 06/2017, Page 2
GOLF 06/2017, Page 3
GOLF 06/2017, Page 4
GOLF 06/2017, Page 5
GOLF 06/2017, Page 6
GOLF 06/2017, Page 7
GOLF 06/2017, Page 8
GOLF 06/2017, Page 9
GOLF 06/2017, Page 10
GOLF 06/2017, Page 11
GOLF 06/2017, Page 12
GOLF 06/2017, Page 13
GOLF 06/2017, Page 14
GOLF 06/2017, Page 15
GOLF 06/2017, Page 16
GOLF 06/2017, Page 17
GOLF 06/2017, Page 18
GOLF 06/2017, Page 19
GOLF 06/2017, Page 20
GOLF 06/2017, Page 21
GOLF 06/2017, Page 22
GOLF 06/2017, Page 23
GOLF 06/2017, Page 24
GOLF 06/2017, Page 25
GOLF 06/2017, Page 26
GOLF 06/2017, Page 27
GOLF 06/2017, Page 28
GOLF 06/2017, Page 29
GOLF 06/2017, Page 30
GOLF 06/2017, Page 31
GOLF 06/2017, Page 32
GOLF 06/2017, Page 33
GOLF 06/2017, Page 34
GOLF 06/2017, Page 35
GOLF 06/2017, Page 36
GOLF 06/2017, Page 37
GOLF 06/2017, Page 38
GOLF 06/2017, Page 39
GOLF 06/2017, Page 40
GOLF 06/2017, Page 41
GOLF 06/2017, Page 42
GOLF 06/2017, Page 43
GOLF 06/2017, Page 44
GOLF 06/2017, Page 45
GOLF 06/2017, Page 46
GOLF 06/2017, Page 47
GOLF 06/2017, Page 48
GOLF 06/2017, Page 49
GOLF 06/2017, Page 50
GOLF 06/2017, Page 51
GOLF 06/2017, Page 52
GOLF 06/2017, Page 53
GOLF 06/2017, Page 54
GOLF 06/2017, Page 55
GOLF 06/2017, Page 56
GOLF 06/2017, Page 57
GOLF 06/2017, Page 58
GOLF 06/2017, Page 59
GOLF 06/2017, Page 60
GOLF 06/2017, Page 61
GOLF 06/2017, Page 62
GOLF 06/2017, Page 63
GOLF 06/2017, Page 64
GOLF 06/2017, Page 65
GOLF 06/2017, Page 66
GOLF 06/2017, Page 67
GOLF 06/2017, Page 68
GOLF 06/2017, Page 69
GOLF 06/2017, Page 70
GOLF 06/2017, Page 71
GOLF 06/2017, Page 72
GOLF 06/2017, Page 73
GOLF 06/2017, Page 74
GOLF 06/2017, Page 75
GOLF 06/2017, Page 76
GOLF 06/2017, Page 77
GOLF 06/2017, Page 78
GOLF 06/2017, Page 79
GOLF 06/2017, Page 80
GOLF 06/2017, Page 81
GOLF 06/2017, Page 82
GOLF 06/2017, Page 83
GOLF 06/2017, Page 84
GOLF 06/2017, Page 1

Page 1

GOLF 06/2017, Page 2

Page 2

GOLF 06/2017, Page 3

Page 3

GOLF 06/2017, Page 4

Page 4

GOLF 06/2017, Page 5

Page 5

GOLF 06/2017, Page 6

Page 6

GOLF 06/2017, Page 7

Page 7

GOLF 06/2017, Page 8

Page 8

GOLF 06/2017, Page 9

Page 9

GOLF 06/2017, Page 10

Page 10

GOLF 06/2017, Page 11

Page 11

GOLF 06/2017, Page 12

Page 12

GOLF 06/2017, Page 13

Page 13

GOLF 06/2017, Page 14

Page 14

GOLF 06/2017, Page 15

Page 15

GOLF 06/2017, Page 16

Page 16

GOLF 06/2017, Page 17

Page 17

GOLF 06/2017, Page 18

Page 18

GOLF 06/2017, Page 19

Page 19

GOLF 06/2017, Page 20

Page 20

GOLF 06/2017, Page 21

Page 21

GOLF 06/2017, Page 22

Page 22

GOLF 06/2017, Page 23

Page 23

GOLF 06/2017, Page 24

Page 24

GOLF 06/2017, Page 25

Page 25

GOLF 06/2017, Page 26

Page 26

GOLF 06/2017, Page 27

Page 27

GOLF 06/2017, Page 28

Page 28

GOLF 06/2017, Page 29

Page 29

GOLF 06/2017, Page 30

Page 30

GOLF 06/2017, Page 31

Page 31

GOLF 06/2017, Page 32

Page 32

GOLF 06/2017, Page 33

Page 33

GOLF 06/2017, Page 34

Page 34

GOLF 06/2017, Page 35

Page 35

GOLF 06/2017, Page 36

Page 36

GOLF 06/2017, Page 37

Page 37

GOLF 06/2017, Page 38

Page 38

GOLF 06/2017, Page 39

Page 39

GOLF 06/2017, Page 40

Page 40

GOLF 06/2017, Page 41

Page 41

GOLF 06/2017, Page 42

Page 42

GOLF 06/2017, Page 43

Page 43

GOLF 06/2017, Page 44

Page 44

GOLF 06/2017, Page 45

Page 45

GOLF 06/2017, Page 46

Page 46

GOLF 06/2017, Page 47

Page 47

GOLF 06/2017, Page 48

Page 48

GOLF 06/2017, Page 49

Page 49

GOLF 06/2017, Page 50

Page 50

GOLF 06/2017, Page 51

Page 51

GOLF 06/2017, Page 52

Page 52

GOLF 06/2017, Page 53

Page 53

GOLF 06/2017, Page 54

Page 54

GOLF 06/2017, Page 55

Page 55

GOLF 06/2017, Page 56

Page 56

GOLF 06/2017, Page 57

Page 57

GOLF 06/2017, Page 58

Page 58

GOLF 06/2017, Page 59

Page 59

GOLF 06/2017, Page 60

Page 60

GOLF 06/2017, Page 61

Page 61

GOLF 06/2017, Page 62

Page 62

GOLF 06/2017, Page 63

Page 63

GOLF 06/2017, Page 64

Page 64

GOLF 06/2017, Page 65

Page 65

GOLF 06/2017, Page 66

Page 66

GOLF 06/2017, Page 67

Page 67

GOLF 06/2017, Page 68

Page 68

GOLF 06/2017, Page 69

Page 69

GOLF 06/2017, Page 70

Page 70

GOLF 06/2017, Page 71

Page 71

GOLF 06/2017, Page 72

Page 72

GOLF 06/2017, Page 73

Page 73

GOLF 06/2017, Page 74

Page 74

GOLF 06/2017, Page 75

Page 75

GOLF 06/2017, Page 76

Page 76

GOLF 06/2017, Page 77

Page 77

GOLF 06/2017, Page 78

Page 78

GOLF 06/2017, Page 79

Page 79

GOLF 06/2017, Page 80

Page 80

GOLF 06/2017, Page 81

Page 81

GOLF 06/2017, Page 82

Page 82

GOLF 06/2017, Page 83

Page 83

GOLF 06/2017, Page 84

Page 84

74

Rendering Page 75 (142577): (0/1) (160 ms)

Rendering Page 74 (142570): (0/1) (170 ms)

Rendering Page 73 (142566): (0/1) (169 ms)

No sync content to local

Sending statistics … done (5677 ms)

Rendering Page 77 (142587): (0/1) (5658 ms)

Rendering Page 76 (142580): (0/1) (5660 ms)

Rendering Page 75 (142577): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 74 (142570): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 73 (142566): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 72 (142562): (0/1) (5690 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

GOLF: theme set to 5680

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 i3701/vth198478-1.jpg

 i3701/vth198482-1.jpg

 i3701/vth198486-1.jpg

 i3701/vth198490-1.jpg

 i3701/bg142570.svg

 i3701/bg142577.svg

 i3701/vth198494-1.jpg

 i3701/vth198498-1.jpg (3x)

 i3701/vth198200-1.jpg (2x)

 i3701/vth198202-1.jpg (2x)

 i3701/vth198205-1.jpg (2x)

 i3701/vth198209-1.jpg (2x)

 i3701/vth198213-1.jpg (2x)

 i3701/vth198217-1.jpg (2x)

 i3701/vth198221-1.jpg[p1]

 i3701/vth198225-1.jpg[p1]

 i3701/vth198229-1.jpg[p1]

 i3701/vth198233-1.jpg[p1]

 i3701/vth198237-1.jpg[p1]

 i3701/vth198241-1.jpg[p1]

 i3701/vth198245-1.jpg[p1]

 i3701/vth198249-1.jpg[p1]

 i3701/vth198253-1.jpg[p1]

 i3701/vth198257-1.jpg[p1]

 i3701/vth198261-1.jpg[p1]

 i3701/vth198265-1.jpg[p1]

 i3701/vth198269-1.jpg[p1]

 i3701/vth198273-1.jpg[p1]

 i3701/vth198277-1.jpg[p1]

 i3701/vth198281-1.jpg[p1]

 i3701/vth198285-1.jpg[p1]

 i3701/vth198289-1.jpg[p1]

 i3701/vth198293-1.jpg[p1]

 i3701/vth198297-1.jpg[p1]

 i3701/vth198301-1.jpg[p1]

 i3701/vth198305-1.jpg[p1]

 i3701/vth198309-1.jpg[p1]

 i3701/vth198313-1.jpg[p1]

 i3701/vth198317-1.jpg[p1]

 i3701/vth198321-1.jpg[p1]

 i3701/vth198325-1.jpg[p1]

 i3701/vth198329-1.jpg[p1]

 i3701/vth198333-1.jpg[p1]

 i3701/vth198337-1.jpg[p1]

 i3701/vth198341-1.jpg[p1]

 i3701/vth198345-1.jpg[p1]

 i3701/vth198349-1.jpg[p1]

 i3701/vth198353-1.jpg[p1]

 i3701/vth198357-1.jpg[p1]

 i3701/vth198361-1.jpg[p1]

 i3701/vth198365-1.jpg[p1]

 i3701/vth198369-1.jpg[p1]

 i3701/vth198373-1.jpg[p1]

 i3701/vth198377-1.jpg[p1]

 i3701/vth198381-1.jpg[p1]

 i3701/vth198385-1.jpg[p1]

 i3701/vth198389-1.jpg[p1]

 i3701/vth198393-1.jpg[p1]

 i3701/vth198397-1.jpg[p1]

 i3701/vth198401-1.jpg[p1]

 i3701/vth198405-1.jpg[p1]

 i3701/vth198408-1.jpg[p1]

 i3701/vth198412-1.jpg[p1]

 i3701/vth198416-1.jpg[p1]

 i3701/vth198420-1.jpg[p1]

 i3701/vth198424-1.jpg[p1]

 i3701/vth198428-1.jpg[p1]

 i3701/vth198432-1.jpg[p1]

 i3701/vth198436-1.jpg[p1]

 i3701/vth198440-1.jpg[p1]

 i3701/vth198444-1.jpg[p1]

 i3701/vth198448-1.jpg[p1]

 i3701/vth198452-1.jpg[p1]

 i3701/vth198456-1.jpg[p1]

 i3701/vth198460-1.jpg[p1]

 i3701/vth198464-1.jpg[p1]

 i3701/vth198468-1.jpg[p1]

 i3701/vth198471-1.jpg[p1]

 i3701/vth198474-1.jpg[p1]

 i3701/vth198502-1.jpg[p1]

 i3701/vth198505-1.jpg[p1]

 i3701/vth198508-1.jpg[p1]

 i3701/vth198511-1.jpg[p1]

 i3701/vth198514-1.jpg[p1]

 i3701/vth198517-1.jpg[p1]

 i3701/vth198520-1.jpg[p1]