LUCAS HERBERT| Krátká hra
Pitch:
Neměnné
základy
Budete-li sledovat nejrůznější hráče, zjistíte, že podstata vysoké
přihrávky se nemění, třebaže mohou využít různé tempo, případně
vykazovat určitou individuální odlišnost. Zásadní body ale dodržujeme bez rozdílu všichni. Při tomto úderu je tak délka nápřahu kratší
než prošvihnutí, zejména u kratších ran, v momentě impaktu jsou
ruce před míčkem a zápěstí zůstává trochu zalomené ještě poté, co
jsme míč odehráli.
Délku rány ovlivňujete mírou otevření líce hole při založení, umístěním míčku v postoji i tím, jak rychle švihnete pažemi. Umístíte-li
si míček více vzad, rána bude nižší. Stejně tak jestliže úderová plocha směřuje na cíl, vyšlu míček po nižší trajektorii. Chcete-li vyslat
míček po vyšší dráze, otevřete hůl a míček si v postoji posuňte vpřed.
Hlavně se jej nesnažte v impaktu nijak podebírat nebo mu „dloubnutím“ pomáhat do vzduchu.
Platí, že čím delší rána, tím delší protažení. Vyšší rychlost švihu v případě delší vysoké přihrávky se promítá v tom, jak dalece ruce protáhnete v prošvihu. Obě paže by se měly napřímit, což se stane, jestliže
ruce udržíte v pohybu skrze míček. Ruce se ve finiši dostávají vysoko,
neboť je třeba jimi akcelerovat a pracuje zde i setrvačnost.
Dlouhý
pat
V případě všech patů měřících přes deset
metrů vás čeká jediný úkol – přihrát si co
nejblíže jamce, ideálně tak do metru, abyste míček druhou ranou
dopravili do jamky. Při těchto patech udělujete míčku větší rychlost.
Toho docílíte změnou délky úderu. Důkladně si přečtěte dráhu patu
a proveďte cvičný švih, při kterém si zafixujete potřebnou délku
nápřahu. Důležitá je energie, kterou do patu vložíte. Délka úderu,
dráha, kterou patr urazí, se bude měnit podle délky rány, rychlosti
greenu a toho, zda hrajete na rovném greenu, ze svahu či do svahu,
nicméně zrychlení do rány se nesmí měnit. Patr akceleruje plynule
skrz míček, hůl postupně nabírá rychlost a pokračuje ve svém pohybu i po zásahu do plného protažení.
W W W. C A S O P I S G O L F. C Z
45