LUCAS HERBERT| Krátká hra

Pitch:

Neměnné

základy

Budete-li sledovat nejrůznější hráče, zjistíte, že podstata vysoké

přihrávky se nemění, třebaže mohou využít různé tempo, případně

vykazovat určitou individuální odlišnost. Zásadní body ale dodržujeme bez rozdílu všichni. Při tomto úderu je tak délka nápřahu kratší

než prošvihnutí, zejména u kratších ran, v momentě impaktu jsou

ruce před míčkem a zápěstí zůstává trochu zalomené ještě poté, co

jsme míč odehráli.

Délku rány ovlivňujete mírou otevření líce hole při založení, umístěním míčku v postoji i tím, jak rychle švihnete pažemi. Umístíte-li

si míček více vzad, rána bude nižší. Stejně tak jestliže úderová plocha směřuje na cíl, vyšlu míček po nižší trajektorii. Chcete-li vyslat

míček po vyšší dráze, otevřete hůl a míček si v postoji posuňte vpřed.

Hlavně se jej nesnažte v impaktu nijak podebírat nebo mu „dloubnutím“ pomáhat do vzduchu.

Platí, že čím delší rána, tím delší protažení. Vyšší rychlost švihu v případě delší vysoké přihrávky se promítá v tom, jak dalece ruce protáhnete v prošvihu. Obě paže by se měly napřímit, což se stane, jestliže

ruce udržíte v pohybu skrze míček. Ruce se ve finiši dostávají vysoko,

neboť je třeba jimi akcelerovat a pracuje zde i setrvačnost.

Dlouhý

pat

V případě všech patů měřících přes deset

metrů vás čeká jediný úkol – přihrát si co

nejblíže jamce, ideálně tak do metru, abyste míček druhou ranou

dopravili do jamky. Při těchto patech udělujete míčku větší rychlost.

Toho docílíte změnou délky úderu. Důkladně si přečtěte dráhu patu

a proveďte cvičný švih, při kterém si zafixujete potřebnou délku

nápřahu. Důležitá je energie, kterou do patu vložíte. Délka úderu,

dráha, kterou patr urazí, se bude měnit podle délky rány, rychlosti

greenu a toho, zda hrajete na rovném greenu, ze svahu či do svahu,

nicméně zrychlení do rány se nesmí měnit. Patr akceleruje plynule

skrz míček, hůl postupně nabírá rychlost a pokračuje ve svém pohybu i po zásahu do plného protažení.

W W W. C A S O P I S G O L F. C Z

45