GOLF
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
GOLF 06/2016, Page 45
GOLF 06/2016, Page 46
VÝBAVA | Analýza švihu
44
|
GOLF
a zdokonalení jakéhokoliv golfového švihu
na libovolné výkonnostní úrovni.
Z předchozího studia jsem věděl, že vět-
šina rekreačních golfi stů má slabinu právě
ve švihové rovině, protože se dopouští
chyby v anglické terminologii zvané „Co-
ming Over the Top“. Tato chyba je v an-
glicky mluvících zemích považována za
„Death Move“ neboli smrtící pohyb.
Z vlastní zkušenosti jsem dobře věděl, že
většina rekreačních golfi stů skutečně dělá
ono „Coming Over the Top“ neboli přepa-
dávání přes osu švihu. Pro potřeby tohoto
článku považuji za nutné přesně de no-
vat pojmy. Švihová rovina se dělí na dvě
části – rovinu backswingu a rovinu down-
swingu. Kdyby se návrat hole z vrcholu
švihu směrem k míčku odehrál přesně po
stejné rovině, pak by analýza švihové ro-
viny měla hodnotu 0 %. Jenomže tak ne-
švihá skoro nikdo.
V reálném životě se golfi sté z vr-
cholu švihu vracejí bto pod rovinou
backswingu – činí tak naprostá většina
profesionálů a těch nejlepších amatérů –
a hodnota jejich roviny švihu je záporná.
Rekreanti se v drtivé většině vracejí z vr-
cholu švihu nad rovinou backswingu.
Chtějí zoufale dodat energii svému švihu,
a tak se jim předběhne pravé rameno
(z pohledu praváka) a vracejí se vnějším
obloukem. Analýza jejich švihové roviny
pak ukazuje třeba +35 % a k míčku jim hůl
přichází z vnějšku směrem dovni. To pů-
sobí nesčetné chyby – především šlajs.
Ještě před skutečným použitím senzoru
jsem shlédnul instruktážní video ZEPP
o analýze problémů švihové roviny: https://
www.youtube.com/watch?v=W0VyotaBleI.
Dozvěděl jsem se, že údajněce než
95 % rekreačních golfi stů má problémy ve
švihu vycházející z „přepadávání během
dowswingu“ neboli „Coming Over the Top
a senzor ZEPP to odhalím, že ukáže vy-
soké pozitivní hodnoty ve sledované kate-
gorii Club Plane (Švihová rovina).
Rovněž lze tento problém vidět na:
https://golfsensesupport.zepp.com/
customer/portal/articles/1484749-club-
plane-comparison včetně doporučení,
jak to léčit.
Uskutečnil jsem prvních několik desítek
ran a podíval se na data. Radost mi udě-
lala kategorie „Tempo“ neboli rytmus
švihu. Tovární nastavení je na obecně
uznávaném ideálním poměru mezi
backswingem a downswingem 3 ku 1.
Všechny mé švihy se pohybovaly velmi
těsně okolo tohoto ideálu.
Tovární nastavení kategorie „Backswing
Position“ (Rozsah švihu) je na cílové hod-
notě 27, což je pro seniorského golfi stu
náročný úkol. Proto jsem se nedivil, že
první nesmělé údery měřené senzorem
vykázaly průměr jen 222° rozsahu.
Rychlost švihu hole je u želez od výrobce
nastavena na cílové hodnotě 129 km/h.
Vzhledem k nervozitě a nejistotě prv-
ních krůčků při analýze švihu mne rov-
něž nepřekvapilo, že jsem švihal železy
v průměru jen 104 km/h. Co mne však
překvapilo, byla hodnota Club Plane. Ta
je výrobcem defi nována na 0 %, což má
svou logiku, protože uživatel přehledně
vidí, kolik procent se vrací z vrcholu švihu
nad rovinou backswingu nebo pod.
Jak již jsem uvedl, světoví golfoví odbor-
níci a výrobci ZEPP senzoru jsou toho
názoru, že více než 95 % amatérských
golfi stů se vrací nad rovinou backswingu,
takže jejich Club Plane je v kladných
hodnotách. Mně ZEPP naměřil hodnotu
silně negativ: od -32 % až po šokují-
ch -50 %. To znamená, že se vracím
z vrcholu švihu značně pod rovinou
backswingu, výrazně zevnitř-ven.
Nemohu říci, že by mne překvapila sa-
motná skutečnost, že jsem v „negativních
číslech“. Mé celoživotní sklony hrát draw
jasně naznačovaly, že nejspíše z vrcholu
švihu přicházím po dráze zevnitř-ven. Ale
těch záporných procent mi přece jen při-
padalo trochu moc.
JAK SENZOR ŠVIHU ROZUMNĚ
VYUŽÍT
Jsem dobrý pokusný králík. Vyzkoušel jsem
na sobě ihned a dobrovolně eventuální
nevhodnou reakci. Když mi senzor ukázal,
že mám hodnotu Club Plane výrazně zá-
pornou, začal jsem měnit nepřirozeně osu
mého návratu hole z vrcholu švihu, abych
se o něco přiblížil imaginárnímu nulovému
ideálu. Moc to nešlo a má snaha byla stále
křečovitější. Začal jsem míč zasahovat
mimo střed hole, nebezpečně blízko k pa-
tce, kde sídlí obávaný šenk. Pak i on sám.
Nakonec jsem skončil testování senzoru
zmaten a se švihem poněkud rozhozeným.
Po několika dalších testech na driving
range jsem začal chápat lépe, co mi
vlastně ZEPP senzorže říci a že je
nutná větší trpělivost. Nervozita se snižo-
vala a v souhrnném hlášení na mém účtu
se to projevilo například zvýšením rych-
losti hlavy hole o 28 %. Níže přikládám
kopii vyhodnocení, které posílá pravidelně
ZEPP svým uživatelům.
Postupně jsem byl stále méně fascinován
technickou stránkou věci a více jsem pře-
mýšlel, jak se vlastně dá rozumně a pro-
duktivně senzor švihu využít. Zejména mi
došlo, že data o švihu je nutno sbírat déle
a opatrně. Je zapotřebí uskutečnit něko-
lik, třeba i desítek testů na driving range,
v jejichž průběhu je nutno pouze regis-
trovat data vašeho typického švihu a nic
na něm neměnit.
Ideální by bylo, kdyby vám telefon s pře-
pínáním používaných holí obsluhoval ně-
kdo jiný, abyste vůbec neviděli data na
obrazovce. Doporučuji se nad výsledky
zašlet třeba až po deseti testovacích
seancích na driving range. Tak budete mít
statisticky reprezentativnější informaci,
co vlastně při švihu děláte. Teprve pak je
možno se velmi opatrně zamyslet, jestli je
vhodné něco měnit.
Poměrně bezpečná je úprava tempa
švihu. Pokud zjistíte, že se vaše tempo
Údajně více než 95 % rekreačních golfistů má
problémy ve švihu vycházející z „přepadávání během
dowswingu“ neboli „Coming Over the Top“ a senzor
ZEPP to odhalí tím, že ukáže vysoké pozitivní hodnoty
ve sledované kategorii Club Plane (Švihová rovina).
GOLF 06/2016, Page 47

Obsah

GOLF 06/2016, Page 1
GOLF 06/2016, Page 2
GOLF 06/2016, Page 3
GOLF 06/2016, Page 4
GOLF 06/2016, Page 5
GOLF 06/2016, Page 6
GOLF 06/2016, Page 7
GOLF 06/2016, Page 8
GOLF 06/2016, Page 9
GOLF 06/2016, Page 10
GOLF 06/2016, Page 11
GOLF 06/2016, Page 12
GOLF 06/2016, Page 13
GOLF 06/2016, Page 14
GOLF 06/2016, Page 15
GOLF 06/2016, Page 16
GOLF 06/2016, Page 17
GOLF 06/2016, Page 18
GOLF 06/2016, Page 19
GOLF 06/2016, Page 20
GOLF 06/2016, Page 21
GOLF 06/2016, Page 22
GOLF 06/2016, Page 23
GOLF 06/2016, Page 24
GOLF 06/2016, Page 25
GOLF 06/2016, Page 26
GOLF 06/2016, Page 27
GOLF 06/2016, Page 28
GOLF 06/2016, Page 29
GOLF 06/2016, Page 30
GOLF 06/2016, Page 31
GOLF 06/2016, Page 32
GOLF 06/2016, Page 33
GOLF 06/2016, Page 34
GOLF 06/2016, Page 35
GOLF 06/2016, Page 36
GOLF 06/2016, Page 37
GOLF 06/2016, Page 38
GOLF 06/2016, Page 39
GOLF 06/2016, Page 40
GOLF 06/2016, Page 41
GOLF 06/2016, Page 42
GOLF 06/2016, Page 43
GOLF 06/2016, Page 44
GOLF 06/2016, Page 45
GOLF 06/2016, Page 46
GOLF 06/2016, Page 47
GOLF 06/2016, Page 48
GOLF 06/2016, Page 49
GOLF 06/2016, Page 50
GOLF 06/2016, Page 51
GOLF 06/2016, Page 52
GOLF 06/2016, Page 53
GOLF 06/2016, Page 54
GOLF 06/2016, Page 55
GOLF 06/2016, Page 56
GOLF 06/2016, Page 57
GOLF 06/2016, Page 58
GOLF 06/2016, Page 59
GOLF 06/2016, Page 60
GOLF 06/2016, Page 61
GOLF 06/2016, Page 62
GOLF 06/2016, Page 63
GOLF 06/2016, Page 64
GOLF 06/2016, Page 65
GOLF 06/2016, Page 66
GOLF 06/2016, Page 67
GOLF 06/2016, Page 68
GOLF 06/2016, Page 69
GOLF 06/2016, Page 70
GOLF 06/2016, Page 71
GOLF 06/2016, Page 72
GOLF 06/2016, Page 73
GOLF 06/2016, Page 74
GOLF 06/2016, Page 75
GOLF 06/2016, Page 76
GOLF 06/2016, Page 77
GOLF 06/2016, Page 78
GOLF 06/2016, Page 79
GOLF 06/2016, Page 80
GOLF 06/2016, Page 81
GOLF 06/2016, Page 82
GOLF 06/2016, Page 83
GOLF 06/2016, Page 84
GOLF 06/2016, Page 85
GOLF 06/2016, Page 86
GOLF 06/2016, Page 87
GOLF 06/2016, Page 88
GOLF 06/2016, Page 89
GOLF 06/2016, Page 90
GOLF 06/2016, Page 91
GOLF 06/2016, Page 92
GOLF 06/2016, Page 93
GOLF 06/2016, Page 94
GOLF 06/2016, Page 95
GOLF 06/2016, Page 96
GOLF 06/2016, Page 1

Page 1

GOLF 06/2016, Page 2

Page 2

GOLF 06/2016, Page 3

Page 3

GOLF 06/2016, Page 4

Page 4

GOLF 06/2016, Page 5

Page 5

GOLF 06/2016, Page 6

Page 6

GOLF 06/2016, Page 7

Page 7

GOLF 06/2016, Page 8

Page 8

GOLF 06/2016, Page 9

Page 9

GOLF 06/2016, Page 10

Page 10

GOLF 06/2016, Page 11

Page 11

GOLF 06/2016, Page 12

Page 12

GOLF 06/2016, Page 13

Page 13

GOLF 06/2016, Page 14

Page 14

GOLF 06/2016, Page 15

Page 15

GOLF 06/2016, Page 16

Page 16

GOLF 06/2016, Page 17

Page 17

GOLF 06/2016, Page 18

Page 18

GOLF 06/2016, Page 19

Page 19

GOLF 06/2016, Page 20

Page 20

GOLF 06/2016, Page 21

Page 21

GOLF 06/2016, Page 22

Page 22

GOLF 06/2016, Page 23

Page 23

GOLF 06/2016, Page 24

Page 24

GOLF 06/2016, Page 25

Page 25

GOLF 06/2016, Page 26

Page 26

GOLF 06/2016, Page 27

Page 27

GOLF 06/2016, Page 28

Page 28

GOLF 06/2016, Page 29

Page 29

GOLF 06/2016, Page 30

Page 30

GOLF 06/2016, Page 31

Page 31

GOLF 06/2016, Page 32

Page 32

GOLF 06/2016, Page 33

Page 33

GOLF 06/2016, Page 34

Page 34

GOLF 06/2016, Page 35

Page 35

GOLF 06/2016, Page 36

Page 36

GOLF 06/2016, Page 37

Page 37

GOLF 06/2016, Page 38

Page 38

GOLF 06/2016, Page 39

Page 39

GOLF 06/2016, Page 40

Page 40

GOLF 06/2016, Page 41

Page 41

GOLF 06/2016, Page 42

Page 42

GOLF 06/2016, Page 43

Page 43

GOLF 06/2016, Page 44

Page 44

GOLF 06/2016, Page 45

Page 45

GOLF 06/2016, Page 46

Page 46

GOLF 06/2016, Page 47

Page 47

GOLF 06/2016, Page 48

Page 48

GOLF 06/2016, Page 49

Page 49

GOLF 06/2016, Page 50

Page 50

GOLF 06/2016, Page 51

Page 51

GOLF 06/2016, Page 52

Page 52

GOLF 06/2016, Page 53

Page 53

GOLF 06/2016, Page 54

Page 54

GOLF 06/2016, Page 55

Page 55

GOLF 06/2016, Page 56

Page 56

GOLF 06/2016, Page 57

Page 57

GOLF 06/2016, Page 58

Page 58

GOLF 06/2016, Page 59

Page 59

GOLF 06/2016, Page 60

Page 60

GOLF 06/2016, Page 61

Page 61

GOLF 06/2016, Page 62

Page 62

GOLF 06/2016, Page 63

Page 63

GOLF 06/2016, Page 64

Page 64

GOLF 06/2016, Page 65

Page 65

GOLF 06/2016, Page 66

Page 66

GOLF 06/2016, Page 67

Page 67

GOLF 06/2016, Page 68

Page 68

GOLF 06/2016, Page 69

Page 69

GOLF 06/2016, Page 70

Page 70

GOLF 06/2016, Page 71

Page 71

GOLF 06/2016, Page 72

Page 72

GOLF 06/2016, Page 73

Page 73

GOLF 06/2016, Page 74

Page 74

GOLF 06/2016, Page 75

Page 75

GOLF 06/2016, Page 76

Page 76

GOLF 06/2016, Page 77

Page 77

GOLF 06/2016, Page 78

Page 78

GOLF 06/2016, Page 79

Page 79

GOLF 06/2016, Page 80

Page 80

GOLF 06/2016, Page 81

Page 81

GOLF 06/2016, Page 82

Page 82

GOLF 06/2016, Page 83

Page 83

GOLF 06/2016, Page 84

Page 84

GOLF 06/2016, Page 85

Page 85

GOLF 06/2016, Page 86

Page 86

GOLF 06/2016, Page 87

Page 87

GOLF 06/2016, Page 88

Page 88

GOLF 06/2016, Page 89

Page 89

GOLF 06/2016, Page 90

Page 90

GOLF 06/2016, Page 91

Page 91

GOLF 06/2016, Page 92

Page 92

GOLF 06/2016, Page 93

Page 93

GOLF 06/2016, Page 94

Page 94

GOLF 06/2016, Page 95

Page 95

GOLF 06/2016, Page 96

Page 96

46

Rendering Page 47 (141486): (0/1) (175 ms)

Rendering Page 46 (141483): (0/1) (185 ms)

Rendering Page 45 (141475): (0/1) (184 ms)

No sync content to local

Sending statistics … done (5297 ms)

Rendering Page 49 (141492): (0/1) (5275 ms)

Rendering Page 48 (141490): (0/1) (5278 ms)

Rendering Page 47 (141486): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 46 (141483): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 45 (141475): (1/1) (0 ms)

Rendering Page 44 (141468): (0/1) (5309 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

GOLF: theme set to 5680

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 i3688/vth202228-1.jpg

 i3688/vth202238-1.jpg

 i3688/vth202249-1.jpg

 i3688/vth202259-1.jpg

 i3688/bg141483.svg

 i3688/bg141486.svg

 i3688/vth202270-1.jpg

 i3688/vth202280-1.jpg (3x)

 i3688/vth201772-1.jpg (2x)

 i3688/vth201779-1.jpg (2x)

 i3688/vth201790-1.jpg (2x)

 i3688/vth201801-1.jpg (2x)

 i3688/vth201811-1.jpg (2x)

 i3688/vth201821-1.jpg (2x)

 i3688/vth201831-1.jpg[p1]

 i3688/vth201841-1.jpg[p1]

 i3688/vth201852-1.jpg[p1]

 i3688/vth201863-1.jpg[p1]

 i3688/vth201874-1.jpg[p1]

 i3688/vth201885-1.jpg[p1]

 i3688/vth201896-1.jpg[p1]

 i3688/vth201906-1.jpg[p1]

 i3688/vth201917-1.jpg[p1]

 i3688/vth201928-1.jpg[p1]

 i3688/vth201939-1.jpg[p1]

 i3688/vth201950-1.jpg[p1]

 i3688/vth201961-1.jpg[p1]

 i3688/vth201972-1.jpg[p1]

 i3688/vth201983-1.jpg[p1]

 i3688/vth201994-1.jpg[p1]

 i3688/vth202005-1.jpg[p1]

 i3688/vth202016-1.jpg[p1]

 i3688/vth202027-1.jpg[p1]

 i3688/vth202038-1.jpg[p1]

 i3688/vth202049-1.jpg[p1]

 i3688/vth202059-1.jpg[p1]

 i3688/vth202069-1.jpg[p1]

 i3688/vth202079-1.jpg[p1]

 i3688/vth202091-1.jpg[p1]

 i3688/vth202101-1.jpg[p1]

 i3688/vth202112-1.jpg[p1]

 i3688/vth202123-1.jpg[p1]

 i3688/vth202134-1.jpg[p1]

 i3688/vth202145-1.jpg[p1]

 i3688/vth202155-1.jpg[p1]

 i3688/vth202165-1.jpg[p1]

 i3688/vth202177-1.jpg[p1]

 i3688/vth202187-1.jpg[p1]

 i3688/vth202195-1.jpg[p1]

 i3688/vth202206-1.jpg[p1]

 i3688/vth202218-1.jpg[p1]

 i3688/vth202291-1.jpg[p1]

 i3688/vth202302-1.jpg[p1]

 i3688/vth202313-1.jpg[p1]

 i3688/vth202324-1.jpg[p1]

 i3688/vth202335-1.jpg[p1]

 i3688/vth202346-1.jpg[p1]

 i3688/vth202357-1.jpg[p1]

 i3688/vth202368-1.jpg[p1]

 i3688/vth202379-1.jpg[p1]

 i3688/vth202389-1.jpg[p1]

 i3688/vth202400-1.jpg[p1]

 i3688/vth202411-1.jpg[p1]

 i3688/vth202422-1.jpg[p1]

 i3688/vth202433-1.jpg[p1]

 i3688/vth202444-1.jpg[p1]

 i3688/vth202456-1.jpg[p1]

 i3688/vth202467-1.jpg[p1]

 i3688/vth202478-1.jpg[p1]

 i3688/vth202489-1.jpg[p1]

 i3688/vth202497-1.jpg[p1]

 i3688/vth202504-1.jpg[p1]

 i3688/vth202518-1.jpg[p1]

 i3688/vth202527-1.jpg[p1]

 i3688/vth202536-1.jpg[p1]

 i3688/vth202544-1.jpg[p1]

 i3688/vth202553-1.jpg[p1]

 i3688/vth202562-1.jpg[p1]

 i3688/vth202571-1.jpg[p1]

 i3688/vth202581-1.jpg[p1]

 i3688/vth202590-1.jpg[p1]

 i3688/vth202599-1.jpg[p1]

 i3688/vth202607-1.jpg[p1]

 i3688/vth202616-1.jpg[p1]

 i3688/vth202625-1.jpg[p1]

 i3688/vth202633-1.jpg[p1]

 i3688/vth202641-1.jpg[p1]

 i3688/vth202650-1.jpg[p1]

 i3688/vth202657-1.jpg[p1]

 i3688/vth202664-1.jpg[p1]

 i3688/vth202671-1.jpg[p1]

 i3688/vth202676-1.jpg[p1]

 i3688/vth202681-1.jpg[p1]

 i3688/vth202686-1.jpg[p1]

 i3688/vth202691-1.jpg[p1]

 i3688/vth202696-1.jpg[p1]

 i3688/vth202701-1.jpg[p1]

 i3688/vth202706-1.jpg[p1]