ROZHOVOR | Jonathan Davison

Svou stopu zanechal i v nám známém Heritage, druhé osmáctce na Penati.

jsme zkompletovali šestijamkové hřiště

Golf Park Lhotka. A samozřejmě nás těší,

že jsme měli možnost spolupracovat

s Albatrossem, hřištěm hostícím European Tour. Práce trvaly dva roky a vedle

bankrů šlo o některé prvky ovlivňující

strategii hry. Obecně se naše působení

v České republice hodně rozšířilo od re-

Jaká jsou vaše tři nejoblíbenější

hřiště z těch, jež jste navštívíil?

Jsem tradicionalista, mám rád stará klasická golfová hřiště. Taková, co byla vystavěná ve dvacátých letech minulého

století. Namátkou bych jmenoval díla

architektů, jako jsou Tom Simpson, Harry

Colt a Dr. Mackenzie.

V prvé řadě potřebujete výborného klienta, tedy

takového, který si uvědomuje a ctí důležitost

designu. Pak je to půda, je-li kvalitní, snáze se

přemísťuje, vysouší a dovolí vám vdechnout život

vaší představě. A jako poslední podstatný bod

bych uvedl, že potřebujete architekta s vizí

a kreativitou, architekta, jež hře rozumí.

designu Albatrossu, jde o poměrně rozmanitou práci zahrnující jak zmiňovaných šest úžasných jamek ve Lhotce, tak

začátek dlouhodobější činnosti v již existujícím těšovickém resortu.

74 | GOLF

Za jedničku kontinentální Evropy považuji Golf de Morfontaine, klasické hřiště

navržené Tomem Simpsonem, situované

v blízkosti Paříže. Velmi exkluzivní záležitost, tento klasický design opravdu

oceňuji. Další klasické vřesové hřiště

UGC De Pan navrhl Harry Colt a opět má

skvělou dostupnost, protože z Amsterdamu jste tam hned. A jak by v mém

seznamu mohlo chybět Old Course

v St. Andrews! Tuto osmnáctku by měl

povinně navštívit každý student golfové

architektury.

Co podle vás skvělé hřiště potřebuje, jaké atributy byste uvedl?

V prvé řadě potřebujete výborného klienta, tedy takového, který si uvědomuje

a ctí důležitost designu. Pak je to půda,

je-li kvalitní, snáze se přemísťuje, vysouší

a dovolí vám vdechnout život vaší představě. A jako poslední podstatný bod

bych uvedl, že potřebujete architekta

s vizí a kreativitou, architekta, jež hře rozumí. Pokud splníte tyto tři podmínky,

máte v podstatě vyhráno.

(PR)

Foto: Archiv Jonathana Davisona