PRŮVODCE SENIORSKÉHO GOLFISTY
jestli ránu zahrajete svou, nebo cizí holí. Je naprosto běžné, že si
hráči mezi sebou hole při hře půjčují.
7. Je zakázáno hrát golf v džínsech – nesoutěžní golfisté hrají
v takovém oblečení, jaké jim vyhovuje, takže docela v klidu vyrazí na
golfové hřiště v modrých džínsech, teplácích, někdy i v plavkách.
Při tom všem si docela klidně zahrají o kafe, ale nikdo neřeší, jestli
ten druhý získal v průběhu hry více výhod. Cílem není vyhrát
nad soupeřem, ale dobře se pobavit, užít si pohybu na zdravém
vzduchu a pro zpestření si zahrát golf.
JE NAŠE PROSTŘEDÍ NA NESOUTĚŽNÍ GOLF PŘIPRAVENO?
Domnívám se, že naše golfové prostředí přijmout nesoutěžní golf
zatím není připraveno. Při vší úctě k práci České golfové federace,
manažerů golfových klubů a všech lidí, kteří pro golf cokoli dělají,
zatím fakticky nejsme úplně připraveni na tak zásadní změny. Zatím
se stále snažíme získávat nové golfisty jaksi postaru. Dlouhá léta to
děláme v drobných obměnách v podstatě stejně, a výsledky zdaleka
neplní naše očekávání. Masový příliv nových hráčů se nekoná.
Pro rozvoj nesoutěžního golfu by bylo třeba upravit celý systém
organizace českého golfu. I když se to na první pohled nezdá,
zavedení nesoutěžního golfu se svou náročností blíží zřízení nového sportovního odvětví, protože počínaje evidencí nesoutěžních
hráčů u ČGF, jejich zjednodušeným výcvikem a vytvořením jednotných pravidel, za kterých je budou kluby ochotny pustit na svá
hřiště, přinese spoustu práce pro všechny zúčastněné.
Je ale naprosto zřejmé, že co funguje jinde ve světě, bude jednou stejně fungovat i u nás. Vstřícný přístup k nesoutěžnímu
golfu a jeho podpora a propagace dokáže postupně změnit současnou nedobrou image českého golfu jako převážně soutěžního
sportu pro pár vyvolených a přetvořit jeho obraz v očích široké
veřejnosti jako ideální volnočasovou aktivitu pro každého. Touto
cestou je možné přivést ke golfu tisíce nových hráčů, kteří přinesou do hry tolik potřebné peníze.
EFEKTIVNÍ OSLOVENÍ NEGOLFISTŮ
ČGF, golfové kluby, trenéři golfu a všechny ostatní zainteresované
osoby se snaží všemožnými způsoby oslovit negolfisty a přilákat
je. Dlouholeté výsledky ale ukazují, že nábor nové krve spíše pomalu stagnuje, než aby přinášel kýžený efekt.
Lidé jsou výrazně přesyceni záplavou „neodolatelných“ nabídek
všeho druhu! Česká kotlinka je zaplavena billboardy, reklamními
panely, televizní a rozhlasovou inzercí, reklamami v časopisech
a tiskovinách… Naprostá většina lidí již reklamy v televizi a rozhlasu skoro nevnímá a reklamní tiskoviny nečte. Je proto nezměrným optimizmem věřit, že právě naše reklamní akce zaujme větší
počet osob, na které je zacílena.
K získání velkého počtu nových hráčů je třeba hledat úplně jiné
cesty, založené na zcela odlišných principech. Pokud i zde nezměníme své myšlení a nedokážeme se zbavit letité „provozní
slepoty“, budeme i v dalších letech přešlapovat na místě!
Text: Jaroslav Drbohlav
INZERCE
GOLF COURSE
ŠILHEŘOVICE
Rádi Vás při svém 50. letém výročí od založení
přivítáme v nově zrekonstruované historické budově
„Palmenhaus“, jejíž přestavba se realizovala v rámci
Interreg V-A, Česká republika – Polsko 2014 - 2020.
91
W W W. C A S O P I S G O L F. C Z
www.golf-ostrava.cz