ROZHOVOR | Jiří Novosad
STRATEGIE ÚSPĚCHU
Možná si už ani nevzpomenete, kdy Pyšely poprvé otevřely své ferveje golfové veřejnosti. V tisku se neobjevovala žádná bombastická prohlášení, otevření nedoprovázel
žádný skandál. Hned od prvních dnů vše vypadalo tak nějak přirozeně, jako by zdejší krajinu zdobily golfové jamky od nepaměti. Nenechte se ale mýlit. Golf v Pyšelích
slaví teprve páté narozeniny, a tak bylo o obsahu rozhovoru se zdejším generálním
managerem Jiřím Novosadem předem rozhodnuto.
Byla pro vás letošní sezona nějakým
způsobem přelomová?
Nemyslím si. V roce 2017 jsme zahájili
pátou sezonu a plynule stoupající počet
odehraných kol svědčí o tom, že se hřišti
– jako jednomu z mála – daří dobře a že
strategie, kterou jsme zvolili na začátku,
byla dobrou volbou.
Prozradíte nám ji?
Nehledejte nic komplikovaného. Prostě
jsme se rozhodli nabízet tu nejlepší kvalitu
a najít rovnováhu mezi její úrovní a cenou.
A jestli se nám to podařilo? Jsem přesvědčen, že ano. Svědčí o tom vzrůstající podíl
hráčů, kteří se k nám opakovaně vracejí.
Kdy a jakým způsobem jste svoji cenovou politiku nastavovali?
Základní pravidla a strategii jsme nastavili
již před pěti lety. Hned od začátku jsme
přesvědčen, že takový člen by mohl mít
pocit, že jsme ho okradli nebo se k němu
přinejmenším nezachovali férově.
Opíráte se tedy především o vlastní
členy?
Stejně jako ostatní i my se opíráme o tři
základní pilíře, členskou základnu, fee
hráče a firemní turnaje. Členskou základnu
ale považujeme za nejvýznamnější. Až přijde zase nějaká krize, firmy ještě víc omezí
výdaje na golfové turnaje a fee hráči přestanou chodit, budou to právě členové,
kteří resortu zajistí jeho životaschopnost.
A podle toho k nim přistupujeme.
Co si mám pod přístupem k členům
představit?
V první řadě se snažíme ke svým členům přistupovat poctivě, a když už si u nás zaplatí
hrací poplatek, chceme zajistit, aby měli
Hned od začátku jsme se snažili vyvarovat
spolupráce s virtuálními kluby, slevovými portály či
zprostředkovateli prodeje zlevněných fee
a poskytovat tak svým členům v hracím poplatku
pevnou hodnotu, která není devalvována
nevyváženými rozdíly.
se snažili vyvarovat spolupráce s virtuálními kluby, slevovými portály či zprostředkovateli prodeje zlevněných fee a poskytovat tak svým členům v hracím poplatku
pevnou hodnotu, která není devalvována
nevyváženými rozdíly.
Nechtěli jsme, aby se v jednom flightu sešel hráč, který zaplatil vstupní poplatek
a roční fee, s někým, kdo si pořídil hru
na stejném hřišti násobně levněji. Jsem
52 | GOLF
k dispozici i prostor pro hru. Abych byl konkrétnější – protože většinu našich členů tvoří
rodiny s dětmi, které chodí hrát především
o víkendech, snažíme se na úkor volných
hracích časů pro členy maximálně eliminovat turnaje, které obsadí hřiště na celý den.
Od začátku je naším cílem, aby členství
v klubu nebylo jen formou předplacení
možnosti hry na hřišti. Po pěti letech sklízíme ovoce osobního přístupu ke členům.