ROZHOVOR | Jiří Novosad

STRATEGIE ÚSPĚCHU

Možná si už ani nevzpomenete, kdy Pyšely poprvé otevřely své ferveje golfové veřejnosti. V tisku se neobjevovala žádná bombastická prohlášení, otevření nedoprovázel

žádný skandál. Hned od prvních dnů vše vypadalo tak nějak přirozeně, jako by zdejší krajinu zdobily golfové jamky od nepaměti. Nenechte se ale mýlit. Golf v Pyšelích

slaví teprve páté narozeniny, a tak bylo o obsahu rozhovoru se zdejším generálním

managerem Jiřím Novosadem předem rozhodnuto.

Byla pro vás letošní sezona nějakým

způsobem přelomová?

Nemyslím si. V roce 2017 jsme zahájili

pátou sezonu a plynule stoupající počet

odehraných kol svědčí o tom, že se hřišti

– jako jednomu z mála – daří dobře a že

strategie, kterou jsme zvolili na začátku,

byla dobrou volbou.

Prozradíte nám ji?

Nehledejte nic komplikovaného. Prostě

jsme se rozhodli nabízet tu nejlepší kvalitu

a najít rovnováhu mezi její úrovní a cenou.

A jestli se nám to podařilo? Jsem přesvědčen, že ano. Svědčí o tom vzrůstající podíl

hráčů, kteří se k nám opakovaně vracejí.

Kdy a jakým způsobem jste svoji cenovou politiku nastavovali?

Základní pravidla a strategii jsme nastavili

již před pěti lety. Hned od začátku jsme

přesvědčen, že takový člen by mohl mít

pocit, že jsme ho okradli nebo se k němu

přinejmenším nezachovali férově.

Opíráte se tedy především o vlastní

členy?

Stejně jako ostatní i my se opíráme o tři

základní pilíře, členskou základnu, fee

hráče a firemní turnaje. Členskou základnu

ale považujeme za nejvýznamnější. Až přijde zase nějaká krize, firmy ještě víc omezí

výdaje na golfové turnaje a fee hráči přestanou chodit, budou to právě členové,

kteří resortu zajistí jeho životaschopnost.

A podle toho k nim přistupujeme.

Co si mám pod přístupem k členům

představit?

V první řadě se snažíme ke svým členům přistupovat poctivě, a když už si u nás zaplatí

hrací poplatek, chceme zajistit, aby měli

Hned od začátku jsme se snažili vyvarovat

spolupráce s virtuálními kluby, slevovými portály či

zprostředkovateli prodeje zlevněných fee

a poskytovat tak svým členům v hracím poplatku

pevnou hodnotu, která není devalvována

nevyváženými rozdíly.

se snažili vyvarovat spolupráce s virtuálními kluby, slevovými portály či zprostředkovateli prodeje zlevněných fee a poskytovat tak svým členům v hracím poplatku

pevnou hodnotu, která není devalvována

nevyváženými rozdíly.

Nechtěli jsme, aby se v jednom flightu sešel hráč, který zaplatil vstupní poplatek

a roční fee, s někým, kdo si pořídil hru

na stejném hřišti násobně levněji. Jsem

52 | GOLF

k dispozici i prostor pro hru. Abych byl konkrétnější – protože většinu našich členů tvoří

rodiny s dětmi, které chodí hrát především

o víkendech, snažíme se na úkor volných

hracích časů pro členy maximálně eliminovat turnaje, které obsadí hřiště na celý den.

Od začátku je naším cílem, aby členství

v klubu nebylo jen formou předplacení

možnosti hry na hřišti. Po pěti letech sklízíme ovoce osobního přístupu ke členům.