KOMUNIKACE A OBCHOD | Marketing
Zakládáte web či e-shop?
KRÁSNÝ DESIGN
NESTAČÍ
Unikátní nápad a bezkonkurenční podnikatelský záměr je skvělým základem pro rozjetí vlastního podnikání. Jenže nechat si vytvořit krásný
e-shop nebo web a čekat, že se budou hrnout poptávky, nestačí. Důležité
je vsadit na neprůstřelnou marketingovou strategii.
Krásným webem se nemá kochat jeho majitel, ale hlavně zákazníci. Bohužel se často
stává, že i sebekvalitnější e-shop či web
skončí mimo zorné pole vyhledávačů nebo
se na něm zákazníci ztrácí a utíkají bez nákupu, případně je pohltí konkurence. Bohužel, bez práce nejsou koláče a bez marketingu
není obchod. Žádné podnikání se proto neobejde bez marketingové strategie.
„K tvorbě webu je nutné se stavět komplexně.
V naší agentuře klientovi nejen vytvoříme
a spustíme e-shop či webové stránky, ale postaráme se také o nastavení faktorů, které jsou
klíčové pro organické vyhledávání. Zároveň
navrhneme další služby, které klientovo podnikání pomohou nakopnout, jako jsou PPC
inzeráty, zbožové porovnávače a podobně,“
vysvětluje Lukáš Bryksa, výkonný ředitel marketingové agentury IMP net.
NA CO VŠECHNO PŘI STARTU
MYSLET?
Webové stránky musí splňovat základní
prvky UX pravidel. Je dobré je vždy otestovat,
jestli se v nich zákazník vyzná, zvládne najít
všechny informace, které potřebuje. A také
zdali je text dobře naformátovaný a neobtěžuje ho číst i jestli je vůbec co číst.
„Stromová struktura webu musí být logická
a naplněná smysluplným, unikátním obsahem. Řešením není jednotlivé podstránky
naplnit stejným, duplicitním textem. To vyhledávače netolerují,“ vysvětluje Pavel Horelica, SEO specialista z IMP net.
BRNO BUSINESS Golf & Style
IMP NET S.R.O.
Od navržení e-shopu až po jeho
zviditelnění: Agentura vsází na
komplexnost
Brněnská agentura IMP net je důležitým hráčem na poli online marketingu již od roku 2009. Za tu dobu
se její portfolio rozšířilo o celou
řadu významných služeb. Agentura má za sebou přes 1 000 zajímavých projektů a nadále zkouší
nové nástroje a trendy online marketingu. Vyhotoví e-shop či webové stránky na míru, nabízí kompletní grafické služby, SEO správu,
PPC kampaně, webovou analytiku
a mnoho dalšího.
Nezapomínejte také na vnitřní prolinkování,
odkazujete na plnohodnotné externí zdroje
a zároveň budujte portfolio zpětných odkazů z jiných webů, které s vaším podnikáním souvisí. Zaregistrujte se do vhodných
katalogů a nebojte se sociálních sítí, jež se
mohou dobře postarat o návštěvnost vašich
stránek. V neposlední řadě investujte také
do PPC reklamy.
SÁZKA NA ODBORNÍKA?
Při spouštění nového webu či e-shopu
většinu budgetu spolknou technická řešení, která není svépomocí snadné udělat.
Největší škrty se týkají marketingu, kde se
často podnikatelé snaží většinu věcí udělat sami. Vyplatí se investovat do zpracování koncepce marketingové strategie
nebo alespoň doporučení, které kanály
pro propagaci a budování brandu nejvíce
používat. Některé z nich zvládnete svépomocí, jiné, jako například PPC kampaně,
mohou při chybném nastavení znamenat
i tisícové ztráty.
NECHAT ZABĚHNOUT A PAK
PŘEVZÍT
Vhodnou metodou je také vsadit na odborníky v počáteční fázi a nechat si od nich
veškeré služby nastavit a rozeběhnout a postupně si je přebírat a dále spolupracovat jen
v rámci konzultací a odborného dohledu.
IV
www.impnet.cz