VÝBAVA | Představujeme
Z respektu k přírodě
Čtete správně, právě z tohoto popudu se zrodila nová
obuv adidas Tour360 XT Parley, zhotovená ze znovu využitých plastů sesbíraných na plážích a na pobřeží. Výrobce se tak přidal k zástupu firem nejen demonstrujících, ale také uplatňujících v praxi respekt k životnímu
prostředí.
Text: Petra Prouzová, foto: výrobce
Limitovaná edice oblíbeného modelu
Tour360 XT Parley vychází z partnerství
s enviromentální organizací Parley for the
Oceans a jedná se o první obuv svého
druhu ve světě sportu. Premiéru si odbyla 10. června, prodej byl spuštěn přímo
v dějišti letošního US Open, v Pebble Beach, do prodejní sítě dorazily boty jen
o dva dny později.
Podstatu obuvi podtrhují i její barvy –
modrá i zelená symbolizují barvu vody
oceánu. Sesbíraný a znovu využitý recyklovaný plast použili jako „syrový materiál“
na svrchní části. Celý proces od sběru přes
drcení až po zhotovení vláken, jež se využívají při výrobě velmi výkonné sportovní
obuvi, zobrazuje i níže uvedené schéma.
TOUR360 XT Parley vychází z modelu
TOUR360 XT. Podrážku vybavili osmi
Jak se rodí Tour360 XT Parley.
60 | GOLF
spajky na bázi technologie X-Traxion,
což dává záruku výborné trakce i stability. Vše přitom vyráběli s vědomím, že
odlehčili oceánu.
Vedle dobrého pocitu se můžete těšit na
pohodlí, po celé délce prochází energii
navracející pěna Boost. Celkové obepnutí
chodidla (360Wrap) v jeho střední části
poskytuje lepší oporu a stabilizuje chodidlo
při chůzi i švihu.
„Naše společnost dbá na udržitelnost přírodního prostředí a chceme tuto myšlenku
převádět do reality,“ vysvětluje Masun Denison, globální ředitel sekce obuvi adidas
Golf. „Jde o naši první golfovou botu z recyklovaného materiálu, a to je teprve začátek! Ve sportu provozovaném venku, kde
je přírodní prostředí pečlivě sledováno, to
vnímáme jako výrazný krok dopředu.“
A že nejde pouze o slova, to podporuje
firemní strategie, podle níž chce adidas
do roku 2024 používat stoprocentně recyklovaný polyester u veškerého oblečení
i obuvi. Nyní se prozatím zavázali dodržet
záměr svého partnera, tzv. A. I. R. strategii. Zkratka vychází z anglického avoid,
intercept, re-design, tedy vyvarovat se,
zastavit, předělat.
Parley for the Oceans je globální síť
tvůrců, vizionářů i lídrů z kreativních oblastí průmyslu, společností, vlád i enviromentálních skupin, jejichž cílem je zvyšovat povědomí o kráse i zranitelnosti
oceánů a spolupracovat na projektech,
které mohu přispět k ukončení jejich
poškozování.
Stránky výrobce: www.adidas.com