VÝBAVA | Představujeme

Z respektu k přírodě

Čtete správně, právě z tohoto popudu se zrodila nová

obuv adidas Tour360 XT Parley, zhotovená ze znovu využitých plastů sesbíraných na plážích a na pobřeží. Výrobce se tak přidal k zástupu firem nejen demonstrujících, ale také uplatňujících v praxi respekt k životnímu

prostředí.

Text: Petra Prouzová, foto: výrobce

Limitovaná edice oblíbeného modelu

Tour360 XT Parley vychází z partnerství

s enviromentální organizací Parley for the

Oceans a jedná se o první obuv svého

druhu ve světě sportu. Premiéru si odbyla 10. června, prodej byl spuštěn přímo

v dějišti letošního US Open, v Pebble Beach, do prodejní sítě dorazily boty jen

o dva dny později.

Podstatu obuvi podtrhují i její barvy –

modrá i zelená symbolizují barvu vody

oceánu. Sesbíraný a znovu využitý recyklovaný plast použili jako „syrový materiál“

na svrchní části. Celý proces od sběru přes

drcení až po zhotovení vláken, jež se využívají při výrobě velmi výkonné sportovní

obuvi, zobrazuje i níže uvedené schéma.

TOUR360 XT Parley vychází z modelu

TOUR360 XT. Podrážku vybavili osmi

Jak se rodí Tour360 XT Parley.

60 | GOLF

spajky na bázi technologie X-Traxion,

což dává záruku výborné trakce i stability. Vše přitom vyráběli s vědomím, že

odlehčili oceánu.

Vedle dobrého pocitu se můžete těšit na

pohodlí, po celé délce prochází energii

navracející pěna Boost. Celkové obepnutí

chodidla (360Wrap) v jeho střední části

poskytuje lepší oporu a stabilizuje chodidlo

při chůzi i švihu.

„Naše společnost dbá na udržitelnost přírodního prostředí a chceme tuto myšlenku

převádět do reality,“ vysvětluje Masun Denison, globální ředitel sekce obuvi adidas

Golf. „Jde o naši první golfovou botu z recyklovaného materiálu, a to je teprve začátek! Ve sportu provozovaném venku, kde

je přírodní prostředí pečlivě sledováno, to

vnímáme jako výrazný krok dopředu.“

A že nejde pouze o slova, to podporuje

firemní strategie, podle níž chce adidas

do roku 2024 používat stoprocentně recyklovaný polyester u veškerého oblečení

i obuvi. Nyní se prozatím zavázali dodržet

záměr svého partnera, tzv. A. I. R. strategii. Zkratka vychází z anglického avoid,

intercept, re-design, tedy vyvarovat se,

zastavit, předělat.

Parley for the Oceans je globální síť

tvůrců, vizionářů i lídrů z kreativních oblastí průmyslu, společností, vlád i enviromentálních skupin, jejichž cílem je zvyšovat povědomí o kráse i zranitelnosti

oceánů a spolupracovat na projektech,

které mohu přispět k ukončení jejich

poškozování.

Stránky výrobce: www.adidas.com