DRIVING | Auto tip

Generální ředitel Porsche Oliver Blume

(vpravo) si při premiéře Taycanu Cross

Turismo zapózoval s ambasadorem modelu,

švédským lyžařem Akselem Lund Svindalem.

Porsche Taycan Cross Turismo

Elektrické Porsche pro každou příležitost

Když Porsche představilo elektrický supersedan Taycan,

okamžitě stanovilo měřítka mezi elektromobily. Že se

dá laťka ještě zvýšit, to dokazuje verze Cross Turismo –

shootingbrake schopný i pohybu v terénu.

Elektrický pohon není ve spojení se jménem Porsche žádnou novinkou, ale v historii stejnojmenné stuttgartské automobilky

představuje elektromobil Taycan začátek

nové éry. Ferdinand Porsche, rodák z Vratislavic nad Nisou, používal elektromotory

k pohonu svých vozidel již na přelomu

19. a 20. století. Elektrický pohon však

záhy prohrál konkurenční boj se spalovacími motory, které postupně zdokonaloval

i jeho syn Ferry ve sportovních vozech Porsche vyráběných po druhé světové válce.

Porsche se však nyní k elektrickému pohonu znovu vrací. Proces elektrifikace

produktové řady stuttgartské automobilky zahájily nejprve plug-in hybridní modely, nyní přichází řada na první ryzí elektromobil. Ten oslavil světovou premiéru

loni v září a letos ho doplnila druhá praktičtější karosářská varianta.

Nový model Porsche Taycan je čtyřdveřovým sportovním vozem, který stanovuje

v mnoha ohledech nová měřítka. Vývojáři

82 | GOLF

nestáli před snadným úkolem, protože zadání znělo zkonstruovat pro éru elektromobility pravé Porsche – fascinující sportovní vůz, který nejenže nadchne svého

majitele progresivní technikou a ohromující jízdní dynamikou, ale také dokáže

fascinovat fanoušky automobilů na celém světě, stejně jako legendární modely

značky poháněné spalovacími motory.

Nyní přichází multifunkční Taycan Cross

Turismo: praktické outdoorové „kombi“,

které si troufne i mimo asfalt. Proti běžnému Taycanu nabídne prostornější karoserií shooting brake a také bytelnější

vzezření umožňující pohyb mimo asfalt –

minimálně psychologicky. Kdybyste přesto

chtěli s Taycanem Cross Turismo do terénu, určitě se ho nelekne. Standardně se

díky dvěma elektromotorům nabízí pohon

4x4 a vzduchový podvozek, který je proti

běžnému Taycanu o 30 milimetrů vyšší.

Příplatkový paket Off-Road Design pak

zvedá světlost o dalších 30 mm a přidává

další ochranné prvky karoserie, s nimiž

Standardní vzduchový podvozek umožňuje měnit světlost při vyšších

rychlostech se v zájmu nižší spotřeby a vyšší stability sníží.