DRIVING | Auto tip

vypadá jinak elegantní a luxusní Porsche

sexy drsně. Praxe několika testů ukázala,

že Taycan Cross Turismo v pohodě zvládne

lehčí terén stejně jako vozy SUV, proti kterým ale má velkou výhodu – nižší stavbu,

a tudíž i těžiště. Díky tomu jezdí lépe po

silnici a má logicky lepší aerodynamiku.

Nabídka pohonných jednotek vychází

z Taycanu, Cross Turismo je však vždy

„čtyřkolka“:

• Taycan 4: 280-350 kW, 220 km/h,

0-100 km/h za 5,1 s, dojezd 389-456 km

• Taycan 4S: 360-420 kW, 240 km/h,

0-100 km/h za 4,1 s, dojezd 388-452 km

• Taycan Turbo: 460-500 kW, 250 km/h,

0-100 km/h za 3,3 s, dojezd 395-452 km

• Taycan Turbo S: 460-560 kW, 250 km/h,

0-100 km/h za 2,9 s, dojezd 388-419 km

Že to Taycan Cross Turismo myslí s praktičností vážně, dokládá zavazadelník

o kapacitě 446 litrů, jehož objem snadno

zvětšíte na 1 212 l. Není to žádný kombík

na stěhování, ale při cestách za aktivním

trávením volného času přijde vhod flexibilnější kabina, originální střešní nosič

na 3 bicykly nebo originální střešní box

schopný zvládat tempo až 200 km/h.

Navíc skýtá proti běžnému Taycanu benefit delšího rozvoru, z čehož pramení

vzdušnější pocit na zadních sedadlech.

Průměrný evropský dospělý se tam nyní

cítí maximálně komfortně a na zadní pozice se v Cross Turismu také snáz nastupuje. Pro drobnosti či nabíjecí kabely má

Taycan Cross Turismo připraven přední

zavazadlový prostor, jehož 84 litrů na

drobnosti ideálně stačí. Navíc se otevírá

maximálně stylově – stačí Taycan vpředu

pohladit a přední víko se vám otevře.

Kabina Taycanu Cross Turismo je útulná, komfortní a vzadu

prostornější než v u klasického modelu Taycan.

Uvnitř hraje Taycan první ligu, a přestože jede na vlně supermoderny a digitalizace, stále zůstává klasickým zástupcem německé sportovní školy. Porsche

Advanced Cocpit s inovativním zakřiveným displejem vás dokonale pohltí a dechberoucí zážitky se vám vryjí do paměti.

Multifunkční sportovní volant má přesně

takový tvar, jaký byste si přáli a tvoří precizní propojku mezi vámi a Taycanem. To

samé platí i pro anatomická sedadla, dokonale kombinující komfort a držení těla.

A jízdní zážitky? Maximální. Už základní

Taycan 4 Cross Turismo nabídne působivou dynamiku, výkon 280 kW lze overboostem krátkodobě zvýšit na 350 kW,

což stačí na tempo 220 km/h a sprint

z nuly na sto za pět sekund. Díky spotřebě 22,4 kW/h na 100 základní Taycan

4 Cross Turismo ujede 456 km na plné

nabití svých obřích baterií s kapacitou

93,4 kWh. Ty lze díky schopnosti hyperchargingu dobíjet velmi rychle, Taycan

zvládá rychlost nabíjení 350 kW za hodinu – pokud to nějaká nabíječka umí,

máte během pár minut energii na další

stovky kilometrů. Kdo chce ultimativní

dynamiku z ranku supersportů, Taycan

Cross Turismo Turbo S umí stovku pod

3 sekundy a zběsilý sprint utne až omezovač na 250 km/h. Dojezd pak není o moc

menší než u základní verze. Zlatou střední

cestou pak zůstává Taycan 4S Cross Turismo s cenou včetně daně nepatrně

převyšující tři miliony korun. Se sprintem

z 0 na 100 km/h během 4,1 sekund za

Turbem zas tolik nezaostává, maximálních

240 km/h je také téměř totožných a pořizovací náklady jsou z úplně jiné sféry.

Při jízdě Taycanem budete fascinováni

zejména tichem, klidem a bezprostředností. Taycan Cross Turismo s hmotností

nějaké 2,3 tuny reaguje hbitě a bezmála

pětimetrový shooting brake se provozem

proplétá elegantně a velmi, velmi rychle.

Dynamiku umocňuje právě ona bezprostřednost a okamžité reakce na pokyny

akcelerátoru. Je to vysoce návykové.

Porsche Taycan Cross Turismo figuruje

v konfigurátoru na webu https://auto.

porsche.cz/, všechny verze tak lze objednávat. Základní provedení Taycan 4

Cross Turismo vyjde na 2 570 000 Kč, což

je o 275 tisíc víc než základní Taycan –

ovšem Cross Turismo boduje standardním

pohonem všech kol. Když ale vezmeme

naši ideální verzi 4S, tak se nám příplatek za praktičtější a univerzálnější Cross

Turismo sníží na pouhých 35 tisíc korun.

A to už je velmi lákavá nabídka.

(PR)

Na některých Ionity hyperchargerech lze využít schopnost nabíjení rychlostí až 350 kW

za hodinu. Díky 800V architektuře jste tak z 5% na 80% kapacitě za 20 minut.

W W W. C A S O P I S G O L F. C Z

83