ROZHOVOR | Mossimo Giannulli
Musíte mít vizi
a silnou DNA!
Vše, co dělá, činí s vášní a zaujetím. A když se rozvykládá o své práci, je to jako byste z Toyoty vstoupili do
showroomu Mercedesu. Nadšený golfista Mossimo Giannulli, zakladatel avantgardní G/Fore, společnosti sídlící v Los Angeles, jinak pracovat ani nedovede. Jeho kolekce plážového a volnočasového oblečení si ostruhy
vysloužily už v 90. letech, ve druhé dekádě tohoto tisíciletí se pak pustil i do jiných sfér. Golfových.
Že se mu to daří, to dokládá fakt, že
živé barvy i neotřelé vzory oslovily
třeba Bubbu Watsona nebo Phila
Mickelsona. A zhruba rok zpátky
vzal G/Fore pod křídla známý výrobce oblečení Peter Millar. Chceteli o fúzi či filozofii značky vědět
více, začtěte se do následujícího
rozhovoru.
ZAČALO TO RUKAVICEMI
Na začátku byly před osmi lety barevné rukavice, které hráči vnímají
jako vaše poznávací znamení. Od
nich jste přešli ke kompletní řadě
oblečení. Jak se G/Fore měnila a jakou strategii jste během jejího vývoje volili?
Rukavice byly naší vstupenkou do golfového prostoru. Chtěli jsme do něho vcházet pomalu, měl jsem jasnou představu,
čím se chceme odlišit, a postupně jsme
chtěli získávat reputaci mezi hráči a budovat značku. Snad se nám to podařilo
a stále daří. Oblečení představovalo další
logický krok. Nadále toužíme posouvat
své možnosti.
S jakým původním cílem jste
G/Fore spouštěli?
Šlo mi o to, abych vytvořil značku,
která naruší navyklé pořádky, bude
W W W. C A S O P I S G O L F. C Z
elegantní a zároveň zábavná i plná barev. Nechtěl jsem se podobat ostatním
a tomu, co reprezentují. Každá velká
značka musí mít vlastní vizi a silnou
DNA. Věřím v konzistenci estetiky. Pokud je značka opravdu silná, musíte
vědět, kdo za ní stojí, aniž byste viděli
etiketu či logo. V tomto směru jsme
odvedli skvělou práci, naše DNA je zřetelná, poselství trvalé, důraz na vzhled
nezpochybnitelný.
Jaké parametry hrají v golfové
módě klíčovou roli? Liší se trh s golfovým zbožím od trhu s módou?
Navrhuji bezvýhradně, lépe řečeno –
moje práce se nepodřizuje tomu, že jde
o golf. Jednoduše chci vytvářet skvělý výrobek, který je ve hře funkční. Neinspiruju
se přitom jinými golfovými značkami, následuju vlastní cestu.
A ta je jaká? Jaký styl preferujete?
Mám velmi rád grafické prvky a jednoduchost. A k tomu přidávám barvy tak, aby
to nebudilo dojem, že se odíváte dětsky.
Velkou roli hraje i střih, sám upřednostňuji
propracované oblečení a štíhlejší siluetu.
Je to všechno otázka osobních preferencí… Proto se snažíme nabídnout více
možností, aby si zákazník mohl vybrat,
v čem se bude cítit nejlépe.
55