DRIVING | Business
řešení v podobě přesunutí části půjčovny
z Prahy přímo do hor. Naši zákazníci tak
mohou rozšířit nabízené služby, čímž se
odliší od konkurence. Stejně jako se to snažíme dělat i my.
Co je tedy přesně výsledkem vaší
spolupráce, jakou službu nabízíte?
MK: Hotelům, penzionům, restauracím, golfovým i jiným resortům nabízíme
v první řadě zcela novou službu pro jejich
zákazníky. Možnost zapůjčit si a vyzkoušet
technologii, se kterou ještě třeba nepřišli do kontaktu. Pronajatá kola jsou vždy
úplně nová a vždy se jedná o nové modely
na trhu pro daný rok. Také odpadne složité
vydávání a zpětné přebírání a uskladňování zapůjčovaných elektrokol na recepci
hotelu nebo v kolárně. Součástí nabídky
jsou designové bezpečnostní stojany, které
umožní bezpečné skladování a dobíjení
ve vybraných venkovních prostorách. To je
výhodné zejména v případě většího množství krátkodobých zápůjček v průběhu jednoho dne. Jinými slovy řečeno – zákazník
si vybere libovolná kola z naší nabídky (není
výjimkou, že se jedná o kola v hodnotě
přesahující 100 tisíc Kč) a na základě uzavřené smlouvy, v podstatě ze dne na den,
otevře plnohodnotnou půjčovnu. Smlouvy,
servis, technická podpora a pojištění, to
vše je součástí nabízené služby.
DH: Na základě vlastních zkušeností vyvinula firma Etron Czech dobíjecí box pro
elektrokola, kde rychle, a hlavně bezpečně
nabijete své elektrokolo. Box umožnuje
vyndanou baterii uložit a dobíjet přímo
v boxu a v klidu si zajít na dobré jídlo. Uzavírání skřínek je řešeno prostřednictvím číselného kódu nebo zámkem na vratnou či
nevratnou minci. Vše je variabilně uzpůsobeno zákazníkovi na míru. V rámci dalšího
rozvoje bude naše dobíjecí stanice sloužit
jako malé servisní středisko. K dispozici budou různé velikosti klíčů a imbusů k utažení povolených matek nebo třeba kompresor k doplnění tlaku v pneumatikách.
Co dalšího produkt nabízí?
MK: Naši společnou nabídku bereme spíš
jako partnerství než jako jednostranný obchod. Uvědomujeme si, že o službu bude
od koncových zákazníků zájem pouze
v určité části roku. Nájemní smlouva je
uzavřena na období dvou let, ale s tím,
že platby jsou hrazeny pouze sedm měsíců v roce, od dubna do října. Tedy pouze
v době, kdy mohou být kola skutečně využívána. Chceme tak našim partnerům
co nejvíce vyjít vstříc po finanční stránce,
aby mohli hradit splátku pronájmu z obdržených tržeb od koncových zákazníků.
Dalším bonusem je nabídka při ukončení
smlouvy, kdy zákazník může kola odkoupit za minimální zůstatkovou hodnotu
nebo pouze vyměnit za nové modely a ve
smlouvě pokračovat.
DH: V rámci rozšiřování infrastruktury pro
dobíjení elektrokol, které je v současné
době dotováno EU, v podobě podpory
výstavby cyklostezek, se na nás obrací
i obce, jimiž nově budované stezky vedou. Primárně mohou z dotací financovat
pouze součásti cyklostezek, což se pronájmu kol netýká. Taková investice má však
poměrně dlouhou návratnost. Způsob,
jakým si mohou pro své občany kola jednoduše pořídit, je díky naší nabídce přesně
to, co může život na nově vybudovaných
stezkách oživit.
Poslední rok je především poznamenán epidemií covidu-19. Jaký je o nabízenou službu zájem?
DH: Jak už bylo řečeno, nápad směřoval
zejména na golfové resorty. V průběhu
času se nám však začali ozývat majitelé hotelů a penzionů z různých částí ČR. S rozvolněním rostl optimismus a tím i zájem
o zajištění dalších aktivit pro turisty a snaha
dohnat výpadky tržeb. V současné době
máme uzavřených deset smluv a instalovaných pět dobíjecích stanic. Jsme golfisté,
a proto bychom rádi tuto službu rozšířili
i do golfových resortů a skloubili jednání
a předávání elektroboxů a elektrokol s poznáváním nových hřišť a jejich okolí.
MK: První nabídky vznikaly za optimistické
situace na konci loňských prázdnin. Tedy
v uvolněné době na začátku září 2020. Od
partnerů, kterým jsme tehdy službu představili, jsme získali velké množství různých
reakcí, a celou zimu jsme následně věnovali úpravě nabídky tak, aby byla opravdu
chápana jako partnerství. Uvolnění opatření na jaře letošního roku nám tak umožnilo nabízet komplexní řešení, které může
nejen rozšířit nabízené služby našich partnerů, ale také je pomáhá odlišit od jejich
konkurence. Významným bonusem je pak
podle mě určitě fakt, že zákazníci mohou
vyzkoušet horké novinky, modely, které výrobci v daném roce skutečně nabízejí, a ne
několik let stará kola, která už mají svá nejlepší léta za sebou.
(PR)
Za rozhovor děkuje Josef Slezák
Kontaktní informace:
Centrum služeb PRE – PREkolo
Jungmannova 28, Praha 1
T.: 267 053 465 | W: www.prekolo.cz
Pronajatá kola jsou vždy úplně nová a vždy se jedná o nové modely na trhu pro daný rok.
W W W. C A S O P I S G O L F. C Z
111