DRIVING | Móda a životní styl

Anatomie pánské košile

část 3/3

Je až zarážející, jak mohou být různé dobře myšlené věci špatně pochopeny. Několik

z těchto dobře myšlených věcí se také týká košil. Abych naplnil vaše očekávání, budu

se jim opět věnovat. Po dvoudílném úvodu se dostaneme k praktickým návodům, jak

a kterou košili nosit, kde a kterou koupit a kterou raději nechat v obchodě.

Text: Daniel Šmíd

Košile můžeme rozdělit podle několika hledisek. Materiál, střih, vzor nebo

barva. A také cena. Jako první zvolme

hledisko materiálu, ze kterého je daná

košile vyrobena, a s tím související cenu

nového výrobku v obchodě s konfekcí.

Materiál a cena rozhodují o tom, zda se

bude jednat o košili podřadnou, obyčejnou či vynikající.

pronajímatel požaduje vyšší nájem a obchodník, dobrovolně sevřen mezi tyto

kameny, prodává podřadné oděvy s pozlátkem značky.

Vynikající košile jsou většinou opatřeny

cenovkou, která začíná na 1 200 Kč v malých městech nebo méně atraktivních

lokalitách center měst. V obchodních

PODŘADNÉ KOŠILE NEKUPUJTE

V běžném obchodě s konfekcí ji jednoduše poznáte tak, že je laciná. To je

u košil výraz pro cenový strop kolem

500 Kč. Košile této kategorie většinou

pokulhává v několika základních požadavcích na kvalitu. Takové košile se vyznačují nekvalitní křehkou nebo naopak

tuhou bavlnou, směsí bavlny s polyesterem nebo jiným syntetickým materiálem, použitím podřadných nití, které

praskají, nekvalitním a řídkým zpracováním švů, plastovými tenkými knoflíky

a velmi často nevhodným střihem.

Obyčejné košile, které se pohybují mezi

500 Kč a 900 Kč, mají obdobné vlastnosti jako podřadné, avšak jsou opatřeny nějakou značkou, která vzbuzuje

dojem košile vyšší třídy. V této cenové

kategorii se nachází většina konfekčních

pánských košil. Je zřejmé, že se prodávající snaží více či méně těsně přiblížit

k magické ceně 1 000 Kč, která je pro

mnohé muže samotným vrcholem a maximální částkou, kterou jsou ochotni do

košile investovat. Velkou část těchto košil najdete v obchodních centrech, kde

spotřebitel očekává „výhodnou“ koupi,

84 | GOLF

Materiál, střih, vzor nebo barva – to všechno hraje u košile roli.