změřena a vyladěna tak, abyste z hole
dostali maximum.
Úderová plocha je tenčí i pružnější a pro
zvýšení rychlosti míče se do hlavy vstřikuje pryskyřice. Při injektáži hrají roli dva
porty v líci, přičemž pryskyřice se nanáší na základě algoritmu vypočítaného
separátně pro každou hůl. Srovnáme-li
letošní modely s řadou M3, pak je líc
o pětinu tenčí, sweetspot se zvětšil o neuvěřitelných 66 %, a dokonce o 100 %,
vezme-li si coby referenční model původní M1 z roku 2015!
M5
Další generace holí řady M ztělesňuje
nejvýkonnější drajvry výrobce, a to „od
hlavy až k patě“. Ať už jde od speciální
konstrukci líce a technologie spojené
s rychlostí až po další vymoženosti, jež
uvedeme níže. Nezanedbali ani vizuální
stránku, kde jasně oranžové prvky kontrastují s dvoubarevným kompozitem.
PŘEVRÁCENÝ T-TRACK
Velkou změnu v možnostech nastavení
přinesl už T-Track použitý u M1, následně
u nástupců v letech 2017 a 2018 doznal
posuvný systém závaží změny, kdy kolejnice zkonstruovali do písmene „Y“. To
přineslo více než 1 000 možných konfigurací těžiště, tedy více než dvojnásobek ve
srovnání s M1 z roku 2017.
Nyní nastává éra systému označovaného
jako převrácený T-Track. Dle výrobce intuitivnější a zjednodušený systém umožní
nastavit až 1 770 jedinečných konfigurací
těžiště, a to pomocí dvou 10gramových
závaží pohybujících se jak ve směru od
patky po špičku, tak od přední po zadní
část. Posunutím těžiště v předo-zadním
směru ladíte let míče prostřednictvím odpalového úhlu a míry rotace.
Loft, lie a úhel úderové plochy lze dále
měnit pomocí mechanismu v krčku,
v kombinaci s invertovaným „téčkem“
se vám dostane drajvr, jenž z hlediska nastavení nemá v historii značky
konkurenci.
KORUNA A SPODEK
Zmiňované pasáže využívají předností již
4. generace karbonového kompozitu. Příslušné bloky rozmístili tak, aby uspořením
hmoty v jedné části a jejím přesunutím jinak podpořili promíjovost.
W W W. C A S O P I S G O L F. C Z
M5 TOUR
Túrovou verzi prozradí menší hlava
(435 cm3), také tento model však využívá technologická řešení přinášející vyšší
rychlost. K tomu přidejte výborné aerodynamické vlastnosti a větší možnosti
tvarovat rány. Právě kvůli tomu drajvr
ocení velmi zkušení hráči vyžadující kompaktní vzhled a méně spinu.
Drajvr M5 je k zakoupení od poloviny
února v ceně odpovídající 600 euro. Nabízí
se tři lofty (9°;
°; 10,5° a 12°), Tour verze je
v prodeji od března, a to ve dvou loftech,
9° a 10,5°. V základu volili dva šafty, Mitsubishi CK Tensei
ensei Orange 60 a Project X
HZRDUS Smoke
ke 70, za poplatek lze vybírat
z dalších možností.
žností.
M6 A M6 D
I v tomto případě
padě hlavu
každého drajvru
vru
řešili individuálně, aby
optimalizovalii
odrazivost na-příč celou lící,
dosáhli maxima
ma
z hlediska rychhlosti a tím i délky
élky ran.
Port v patě a špičce přispívá
k vyšší rychlosti,
zprasti, technologické zpra
acování úderové plochy napomáhá dosáhnout konzistentní rotace v místěě
nepřesných zásahů. Úderová plochaa
M6 je oproti pětkové verzi o milimetr vyšší.
Ke koruně z šestivrstvého karbonového kompozitu přidali
i spodek zcela zhotovený z karbonových vláken, dosáhli tím až
o 54 % větší úspory hmotnosti
ve srovnání s M4. To se pozitivně
promítlo v aerodynamickém tvaru
nového „generátoru setrvačnosti“, usazeného nízko v zadní části, což přináší
náší
mimořádnou toleranci.
Typ M6-D z hlediska výkonu korelujee se
základní verzí (M6), déčko v názvu pak odkazuje na podporu křivky typu draw,
w, zjednodušeně řečeno – drajvr je vhodnýý pro
hráče se sklony ke šlajsu, neboť pomáhá
máhá
takovou ránu napřímit. Slouží k tomu
mu těžiště posunuté mírně k patce, jež podpoodporuje kolmé přivedení líce k míči v momentě
omentě
impaktu. Testy prokázaly, že stranová odchylka do draw od přímého úderu dosahuje mezi oběma modely až 20 metrů.
Podobně jako M5 dorazil drajvr na pulty
prodejen v únoru a kus pořídíte za ekvivalent 530 euro. Z hlediska loftů se nabízejí tři varianty, 9°, 10,5° a 12° (poslední
loft pouze v pravém držení). M6 osadili
šafty Fujikura (vysoký úhel odpalu/Atmos
Orange 5, nízký úhel odpalu/Atmos Black
6) flexe S, R a A. M6 D zakoupíte na šaftu
Project X EvenFlow Max Carry 45 6.0 (S),
5.5 (R) a 5.0 (A). Pro ženy jsou připraveny verze M6 i M6 D s 10,5° a 12° lofty
(pouze P), na šaftu TaylorMade Tuned Performance 45 g, flexe L.
Stránky výrobce:
www.TaylorMadeGolf.com
Při injektáži pryskyřice hrají roli dva porty v líci.
Systém kolejnic s posuvnými závažími u modelu M5
má tentokrát podobu převráceného téčka.
63