změřena a vyladěna tak, abyste z hole

dostali maximum.

Úderová plocha je tenčí i pružnější a pro

zvýšení rychlosti míče se do hlavy vstřikuje pryskyřice. Při injektáži hrají roli dva

porty v líci, přičemž pryskyřice se nanáší na základě algoritmu vypočítaného

separátně pro každou hůl. Srovnáme-li

letošní modely s řadou M3, pak je líc

o pětinu tenčí, sweetspot se zvětšil o neuvěřitelných 66 %, a dokonce o 100 %,

vezme-li si coby referenční model původní M1 z roku 2015!

M5

Další generace holí řady M ztělesňuje

nejvýkonnější drajvry výrobce, a to „od

hlavy až k patě“. Ať už jde od speciální

konstrukci líce a technologie spojené

s rychlostí až po další vymoženosti, jež

uvedeme níže. Nezanedbali ani vizuální

stránku, kde jasně oranžové prvky kontrastují s dvoubarevným kompozitem.

PŘEVRÁCENÝ T-TRACK

Velkou změnu v možnostech nastavení

přinesl už T-Track použitý u M1, následně

u nástupců v letech 2017 a 2018 doznal

posuvný systém závaží změny, kdy kolejnice zkonstruovali do písmene „Y“. To

přineslo více než 1 000 možných konfigurací těžiště, tedy více než dvojnásobek ve

srovnání s M1 z roku 2017.

Nyní nastává éra systému označovaného

jako převrácený T-Track. Dle výrobce intuitivnější a zjednodušený systém umožní

nastavit až 1 770 jedinečných konfigurací

těžiště, a to pomocí dvou 10gramových

závaží pohybujících se jak ve směru od

patky po špičku, tak od přední po zadní

část. Posunutím těžiště v předo-zadním

směru ladíte let míče prostřednictvím odpalového úhlu a míry rotace.

Loft, lie a úhel úderové plochy lze dále

měnit pomocí mechanismu v krčku,

v kombinaci s invertovaným „téčkem“

se vám dostane drajvr, jenž z hlediska nastavení nemá v historii značky

konkurenci.

KORUNA A SPODEK

Zmiňované pasáže využívají předností již

4. generace karbonového kompozitu. Příslušné bloky rozmístili tak, aby uspořením

hmoty v jedné části a jejím přesunutím jinak podpořili promíjovost.

W W W. C A S O P I S G O L F. C Z

M5 TOUR

Túrovou verzi prozradí menší hlava

(435 cm3), také tento model však využívá technologická řešení přinášející vyšší

rychlost. K tomu přidejte výborné aerodynamické vlastnosti a větší možnosti

tvarovat rány. Právě kvůli tomu drajvr

ocení velmi zkušení hráči vyžadující kompaktní vzhled a méně spinu.

Drajvr M5 je k zakoupení od poloviny

února v ceně odpovídající 600 euro. Nabízí

se tři lofty (9°;

°; 10,5° a 12°), Tour verze je

v prodeji od března, a to ve dvou loftech,

9° a 10,5°. V základu volili dva šafty, Mitsubishi CK Tensei

ensei Orange 60 a Project X

HZRDUS Smoke

ke 70, za poplatek lze vybírat

z dalších možností.

žností.

M6 A M6 D

I v tomto případě

padě hlavu

každého drajvru

vru

řešili individuálně, aby

optimalizovalii

odrazivost na-příč celou lící,

dosáhli maxima

ma

z hlediska rychhlosti a tím i délky

élky ran.

Port v patě a špičce přispívá

k vyšší rychlosti,

zprasti, technologické zpra

acování úderové plochy napomáhá dosáhnout konzistentní rotace v místěě

nepřesných zásahů. Úderová plochaa

M6 je oproti pětkové verzi o milimetr vyšší.

Ke koruně z šestivrstvého karbonového kompozitu přidali

i spodek zcela zhotovený z karbonových vláken, dosáhli tím až

o 54 % větší úspory hmotnosti

ve srovnání s M4. To se pozitivně

promítlo v aerodynamickém tvaru

nového „generátoru setrvačnosti“, usazeného nízko v zadní části, což přináší

náší

mimořádnou toleranci.

Typ M6-D z hlediska výkonu korelujee se

základní verzí (M6), déčko v názvu pak odkazuje na podporu křivky typu draw,

w, zjednodušeně řečeno – drajvr je vhodnýý pro

hráče se sklony ke šlajsu, neboť pomáhá

máhá

takovou ránu napřímit. Slouží k tomu

mu těžiště posunuté mírně k patce, jež podpoodporuje kolmé přivedení líce k míči v momentě

omentě

impaktu. Testy prokázaly, že stranová odchylka do draw od přímého úderu dosahuje mezi oběma modely až 20 metrů.

Podobně jako M5 dorazil drajvr na pulty

prodejen v únoru a kus pořídíte za ekvivalent 530 euro. Z hlediska loftů se nabízejí tři varianty, 9°, 10,5° a 12° (poslední

loft pouze v pravém držení). M6 osadili

šafty Fujikura (vysoký úhel odpalu/Atmos

Orange 5, nízký úhel odpalu/Atmos Black

6) flexe S, R a A. M6 D zakoupíte na šaftu

Project X EvenFlow Max Carry 45 6.0 (S),

5.5 (R) a 5.0 (A). Pro ženy jsou připraveny verze M6 i M6 D s 10,5° a 12° lofty

(pouze P), na šaftu TaylorMade Tuned Performance 45 g, flexe L.

Stránky výrobce:

www.TaylorMadeGolf.com

Při injektáži pryskyřice hrají roli dva porty v líci.

Systém kolejnic s posuvnými závažími u modelu M5

má tentokrát podobu převráceného téčka.

63