jednání od toho netaktního, umíte také
rozlišovat vkusné a nevkusné doplňky.
Mezi tvrdé doplňky patří šperky a bižuterie. Není důležité, zda se bude jednat
o bižuterii nebo šperk z drahých kovů. Doporučuji nenosit nikdy více než čtyři kusy
šperků nebo tři kusy bižuterie. Více zdobných doplňků působí okázale a na vaše
okolí spíše negativně.
V praxi to znamená nosit jeden prsten, jeden řetízek na krku a jedny náušnice. Nebo
dva prsteny a k tomu náušnice. V případě,
že máte hodinky, uberte jeden šperk. Pokud jste zvyklá nosit hodinky, zajistěte, aby
vám necinkaly, když pracujete nebo píšete.
Posuňte je výše na předloktí nebo zvolte
hodinky s koženým řemínkem. Pokud máte
bižuterii, zvolte takovou, aby jako bižuterie
vypadala. Šperk by měl zase vypadat jako
šperk. Nikdy ne obráceně.
tašce. Na uši kabelky nic nevěšte, nepřipínejte žádné plyšáčky nebo reflexní
proužky, které patří na nohu nebo ruku,
když jedete v přítmí na kole.
8. KABELKA A TAŠKA
9. ZNAČKY VÝROBCE
Dámská kabelka je místem pro vše potřebné. A mnohdy i pro to nepotřebné,
kam se to potřebné už nevejde. Na druhou
stranu je kabelka předmět výrazně ovlivňující vaši celkovou úroveň a upravenost. Kabelka do práce toho musí pojmout hodně,
proto volte raději objemnější, avšak uzavíratelné na zip nebo přezky.
Nemusí být v barvě vašich bot, toto pravidlo je, díkybohu, již překonané. Barva
závisí na vaší preferenci, já doporučuji vínovou, béžovou nebo tmavě modrou.
A pokud máte výraznější boty, může být
prostě jen černá. Vždy však kožená, tedy
vyrobená z přírodní usně.
Neměla by na sobě nést výrazná loga výrobců nebo být okázalá a přezdobená.
Pokud se nejmenujete Ludmila Vaňková,
nemá smysl mít její monogram na vaší
Mezi výrobkem bez značky a výrobkem
značkovým je mnohdy rozdíl. Mnohdy
jsou značkové výrobky opravdu lepší. Je
tomu však i naopak a značka někdy jen
překryje nekvalitní materiály a provedení.
Při nákupu značkových oděvů, doplňků
nebo šperků počítejte s tím, že cena obsahuje také náklady na často obrovskou
marketingovou mašinérii. Výrobky jsou
tudíž i několikanásobně dražší než srovnatelný produkt bez značky. Značka sama
není vždy známkou vyšší kvality nebo
známkou dobrého vkusu.
Rozmyslete se, zda budete investovat
do výrobku s viditelným „brandem“. Řekněte si nahlas důvod proč. Chcete ostatní
okouzlit, omámit a dokázat jiným, že „na
to máte“? Chcete se někomu vyrovnat
nebo pochlubit? Pokud ano, tak to není
Když nemáte ručičky, nenoste taštičky.
Pánové, prosím, nenoste žádné „neceséry“ patřící do minulých století, pořiďte
si pořádnou koženou tašku do ruky. Taštičky jsou pro holky, kabelky pro dámy.
Vaše taška ať je hodná slova muž. Velikost by měla odpovídat tomu, co v ní nosíte. Optimální rozměry jsou kolem 30 cm
výšky a 40 cm šíře. Kůže je skvělá, alternativou může být i hodnotná textilie, která
však nevydrží to, co kůže. Barvou se moc
nezabývejte. Na druhou stranu bych vás
rád motivoval i do jiné barvy než černé.
Zkuste bordó nebo tmavě hnědou. Nebo
přírodní odstín kůže.
Šperk by měl vypadat jako šperk, bižuterie jako bižuterie.
W W W. C A S O P I S G O L F. C Z
DANIEL ŠMÍD
DANI
Vizí autora
au tohoto článku je zlepšit
chování a oblékání lidí kolem něj.
chová
Daniel Šmíd
Š je lektor a mentor,
přednáší o korektním
pře
chování a vztazích, soudobé
ch
sspolečenské a obchodní
etiketě a tématech spojených s moudrým oblékáním. Více
o něm na www.danielsmid.cz.
ten správný důvod. Jestliže nemáte ten
správný důvod, budete pouhým reklamním poutačem dané značky a ještě za to
zaplatíte více, než je nutné.
Dáma na úrovni ví, že jedinou značkou,
kterou má propagovat, je její vlastní
značka, charakterizovaná nadčasovou
elegancí, kompetencí a přirozenou ženskou krásou. U mužů je to obdobné. Budujte své jméno jako jedinou smysluplnou
značku, aby se při jeho vyslovení nebo
podpisem každému vybavily hodnoty, jež
vyznáváte, a znalosti, které máte, sdílíte
a sami používáte. Pro muže i pro ženy
samozřejmě platí, že budování značky
a dobrého jména vlastní firmy patří k povinnostem všech majitelů.
10. KORUNA VAŠEHO ODĚVU
Na rozdíl od mužského oblékání se ženský účes (z hlediska dress code) řadí mezi
součásti oděvu. A to sice jako jeho koruna. Úprava vlasů výrazně ovlivňuje, jak
se budete jako žena cítit a jak budete působit na ostatní.
Pro velmi formální obchodní jednání, při
kterých jsou vašim protějškem jednatelé
společností, předsedové představenstev
a vedení obcí nebo územních celků, je
optimální vlasy stáhnout do suku nebo
vytvořit slušivý drdol. Podobně je tomu
při slavnostních příležitostech, gala večerech, plesech a vzácných premiérách.
Při setkání na běžné denní úrovni můžete
nechat vlasy rozpuštěné nebo stažené do
culíku – pokud vám sluší. Vlasy nezdobte
žádnými šperky nebo výraznými sponami,
nejste-li dívka nebo luční víla.
K pánským vlasům jen pár vět. Je fajn
mít na hlavě vlasy, mnohem lepší je však
účes. Choďte pravidelně k holiči. Nemáteli vlasy, nevadí. Je to důkazem vysokého
obsahu testosteronu ve vaší krvi. A to se
k mužům skvěle hodí.
BRNO BUSINESS GOLF & STYLE | EKOLOGIE & TECHNOLOGIE | ARCHITEKTURA
VINAŘTSVÍ | MÓDA A STYL | AUTOMOBILY
91
91