DRIVING | Moderní život
Kia EV6 GT:
Rychle, zběsile, ale hlavně elektricky
Nový model EV6 GT přináší celou řadu inovací.
Vysoký výkon a zrychlení, které vás přišpendlí do sedadla, si můžete snadno dopřát i bez hluku burácejícího motoru a zápachu spáleného benzínu. Zážitek
z dynamické jízdy, který dříve nabídly jen nadupané
supersporty, vám poskytne i nový crossover Kia EV6 GT.
A jako bonus to navíc zvládne čistě ekologickým a udržitelným způsobem.
Právě pro milovníky rychlosti si Kia připravila sportovnější a výkonnější verzi svého
elektrického crossoveru EV6. Nová EV6 GT
nabízí nejen přepracovaný sportovní
vzhled, ale především výrazně vylepšené
jízdní vlastnosti. S novým vysoce výkonným elektromotorem na zadní nápravě se
podařilo zvýšit celkový výkon oproti druhému nejsilnějšímu provedení tohoto modelu o 80 %. I díky tomu dosáhne EV6 GT
zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých
3,5 sekundy a pomyslná ručička tachometru se zastaví až na 260 km/h.
NENÍ TO JEN O RYCHLOSTI
A ZRYCHLENÍ
Kromě výrazně zvýšeného výkonu čekají na majitele EV6 GT i další inovace,
mimo jiné sportovně naladěné brzdy
W W W. C A S O P I S G O L F. C Z
s brzdovými třmeny v nepřehlédnutelném
neonovém odstínu nebo přepracovaný
systém zavěšení kol a systémy elektronického řízení. Sportovní charakter vozu
podtrhují i 21“ kola z lehké slitiny s pěticí
paprsků, které jsou určené výhradně pro
provedení GT.
„Ke skvělým jízdním vlastnostem a maximálnímu využití potenciálu velkorysého
hnacího výkonu vozu napomáhá i nový
elektronický samosvorný diferenciál e-LSD,
který je určený výhradně pro EV6 GT. Jeho
součástí jsou i technologie chytrého držení stopy Smart Traction a tlumení stáčivých sil Smart Yaw Damping. Ty vylepšují držení stopy a stabilitu při projíždění
zatáček automatickým přerozdělováním
točivého momentu na kola s nejlepším záběrem a současně vyvažují dynamiku jízdy
se stabilitou a pohodlím,“ přiblížil Arnošt
Barna, generální ředitel Kia Czech.
SPECIÁLNÍ REŽIM
PRO BESTII NA KOLECH
Mezi jízdní režimy přibyl i nový GT Mode,
který automaticky nastaví co nejdynamičtější odezvu elektromotorů, brzd, řízení,
polo-aktivního systému odpružení elektronického diferenciálu (e-LSD) a elektronického řízení stability (ESC) a tím pomůže
dosáhnout co nejintenzivnějšího zážitku
za volantem. Pro opravdové „fajnšmekry“
je pak určen režim Drift, který záměrně
vyvolá přetáčivost kol. Ten při jízdě bokem
předává až 100 % hnacího momentu na
zadní kola a při výjezdu ze zatáčky naopak přenese většinu hnací síly na kola
přední pro dosažení lepší akcelerace.
(PR)
Více informací na www.kia.com/cz
119