DRIVING | Moderní život

Kia EV6 GT:

Rychle, zběsile, ale hlavně elektricky

Nový model EV6 GT přináší celou řadu inovací.

Vysoký výkon a zrychlení, které vás přišpendlí do sedadla, si můžete snadno dopřát i bez hluku burácejícího motoru a zápachu spáleného benzínu. Zážitek

z dynamické jízdy, který dříve nabídly jen nadupané

supersporty, vám poskytne i nový crossover Kia EV6 GT.

A jako bonus to navíc zvládne čistě ekologickým a udržitelným způsobem.

Právě pro milovníky rychlosti si Kia připravila sportovnější a výkonnější verzi svého

elektrického crossoveru EV6. Nová EV6 GT

nabízí nejen přepracovaný sportovní

vzhled, ale především výrazně vylepšené

jízdní vlastnosti. S novým vysoce výkonným elektromotorem na zadní nápravě se

podařilo zvýšit celkový výkon oproti druhému nejsilnějšímu provedení tohoto modelu o 80 %. I díky tomu dosáhne EV6 GT

zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých

3,5 sekundy a pomyslná ručička tachometru se zastaví až na 260 km/h.

NENÍ TO JEN O RYCHLOSTI

A ZRYCHLENÍ

Kromě výrazně zvýšeného výkonu čekají na majitele EV6 GT i další inovace,

mimo jiné sportovně naladěné brzdy

W W W. C A S O P I S G O L F. C Z

s brzdovými třmeny v nepřehlédnutelném

neonovém odstínu nebo přepracovaný

systém zavěšení kol a systémy elektronického řízení. Sportovní charakter vozu

podtrhují i 21“ kola z lehké slitiny s pěticí

paprsků, které jsou určené výhradně pro

provedení GT.

„Ke skvělým jízdním vlastnostem a maximálnímu využití potenciálu velkorysého

hnacího výkonu vozu napomáhá i nový

elektronický samosvorný diferenciál e-LSD,

který je určený výhradně pro EV6 GT. Jeho

součástí jsou i technologie chytrého držení stopy Smart Traction a tlumení stáčivých sil Smart Yaw Damping. Ty vylepšují držení stopy a stabilitu při projíždění

zatáček automatickým přerozdělováním

točivého momentu na kola s nejlepším záběrem a současně vyvažují dynamiku jízdy

se stabilitou a pohodlím,“ přiblížil Arnošt

Barna, generální ředitel Kia Czech.

SPECIÁLNÍ REŽIM

PRO BESTII NA KOLECH

Mezi jízdní režimy přibyl i nový GT Mode,

který automaticky nastaví co nejdynamičtější odezvu elektromotorů, brzd, řízení,

polo-aktivního systému odpružení elektronického diferenciálu (e-LSD) a elektronického řízení stability (ESC) a tím pomůže

dosáhnout co nejintenzivnějšího zážitku

za volantem. Pro opravdové „fajnšmekry“

je pak určen režim Drift, který záměrně

vyvolá přetáčivost kol. Ten při jízdě bokem

předává až 100 % hnacího momentu na

zadní kola a při výjezdu ze zatáčky naopak přenese většinu hnací síly na kola

přední pro dosažení lepší akcelerace.

(PR)

Více informací na www.kia.com/cz

119