ROZHOVOR | Jan Hrubeš
Život je jako golf,
jedna velká proměnná
Klára Davidson Spilková a Jan Cafourek jsou aktuálně
zatím posledními vítězi ankety Golfista roku, ankety,
která se vyhlašuje už od roku 2003. U jejího vzniku byl
tehdy Jan Hrubeš a tuhle značku s velkou podporou
svých spolupracovníků a partnerů dodnes neopustil,
byť během let prošla anketa řadou proměn. Z velkých
galavečerů ve společenských sálech se přestěhovala na
golfové hřiště a na obrazovky České televize. A také
musí čelit konkurenčnímu boji, ne vždy vedeném v golfovém gentlemanském duchu. Více vysvětlil samotný
„duchovní otec“ ankety Jan Hrubeš.
Jak jste se vůbec do golfového prostředí dostal?
Ty nejlepší věci se v mém životě odehrály
vlastně náhodou. Zažil jsem začátky vydávání české verze časopisu Golf Digest,
dojednával kontrakty s hřišti a bylo jasné,
že naučit se golf, bude nutnost. Brzy jsem
100 | GOLF
zjistil, že golf bude láska na celý život
a pro mě sport číslo jedna. Logicky jsem
hledal způsob, jak se v oboru více uplatnit, pracovat i podnikat.
Tak vznikla myšlenka vytvořit anketu Golfista roku?
Vlastně ano, v roce 2002 jsme v České
televizi postrádali projekt, který by ocenil nejlepší české golfisty na profesionální
i amatérské scéně na domácích i zahraničních golfových podnicích a sériích.
Česká golfová federace tehdy v rámci Večerů českého golfu oceňovala pouze nejlepší amatérské hráče roku a podle vyhlášeného kalendáře domácích turnajů. Nám
šlo o to najít fenomén golfisty, který hrál
už třeba na Challenge tour a pro český
golf udělal v daném kalendářním roce
opravdu nejvíc.
Co následovalo?
S tou myšlenkou jsme v České televizi přišli jako první, spustili hlasování novinářů,
připravili kategorie a hned v prvním roce
online zapojili veřejnost, která může hlasovat o nejlepších českých golfistech. Svůj
hlas tak může odevzdat každý nejen výkonnostní, ale i rekreační golfista. Smyslem
je upozornit na výkony talentů českého
golfu, mediálně je podpořit a poděkovat
jim za celoroční výkony. Byznysově se snažíme hráče spojit s předními značkami
trhu a tím usnadnit jejich profesionální golfový život, který je mimořádně nákladný.
Snažíme se na golfovém trhu najít smysluplné synergie a partnerství, která fungují.