ROZHOVOR | Tomáš Milata
Má vášeň mě dnes živí
Sourozenci Tomáš a Jakub Milatovi se jednoho dne rozhodli, že si založí vlastní firmu.
Sami tehdy netušili, jak moc tento krok změní jejich život. Jejich podnik Golf Brothers, který sídlí v Ropici, má roční obrat v řádech desítek milionů korun a na nedostatek práce si rozhodně nemohou stěžovat ani nyní v dobách koronaviru. „Někdy se
s bráchou na věcech shodneme. Někdy chceme stejný výsledek, ale každý jiným způsobem, jinou cestou. Oba víme, že chceme pro firmu a rozvoj jen to nejlepší,” uvádí
Tomáš Milata v následujícím rozhovoru.
Je to už déle než rok, co ve světě
řádí koronavirus. Jak moc vás pandemie postihla?
Pokud to hodnotím až nyní po roce, tak
nám prodejcům golfového vybavení
nakonec spíše žene vítr do plachet. Lidé
mají zájem o pobyt na čerstvém vzduchu,
chtějí sportovat, a přitom se držet v malých
skupinkách. A v tomto je golf, podobně jako
cyklistika nebo turistika, vlastně ideální.
Hodně podniků pandemie dohnala
a musely zavřít. Bylo pro vás těžké
toto období přečkat?
V prvních dnech omezení března loňského roku to byl šok a dva nebo tři
dny jsem moc nespal. Zavření obchodu je jedna věc, ale byla zavřená
i golfová hřiště. Jediná otázka, co mi
vrtala hlavou, byla – jak dlouho to potrvá. Po dvou až třech dnech mi došlo,
že tento lockdown nedává smysl, že
dříve než my bude krachovat 80 procent jiných oborů. To si společnost
nemůže dovolit.
V létě se život vrátil do normálu,
velký zájem byl i o golf, jenže od
podzimu je situace zase vážná. Jak
ji zvládáte?
Protože prodáváme vybavení na golf,
a ne na lyže, tak jsme v pohodě a vlastně
nám to sezonně vychází. Navíc kromě
kamenné prodejny, která musí být nyní
zavřená, si dlouhodobě zakládáme na
online prodeji, který nás i v této době
zaměstnává naplno.
Tomáš Milata ve své ropické prod
44 | GOLF
ejně
Lidé přicházejí o zaměstnání,
sportovat se moc nemůže. Mají
i v těchto dobách zákazníci zájem
o sport a golfové vybavení?
Ano. Je to často poslední varianta, co
normálního lze dělat. Nemůžete za kulturou ani na pivo. Spousta lidí nemohla
cestovat. Velké skupině golfistů příjmy
neklesly a z druhé strany zmizely některé
možnosti utrácet. Mnoho zákazníků se
tak rozhodlo, že si udělají radost například investicí do nového elektrického vozíku namísto dovolené.