Vraťme se zpět k automobilům. Vaše

společnost kromě krásy interiéru

dbá i na provozní bezpečnost. Jde

o obvyklý jev?

Nemyslím si, že bychom v tomto směru

nějak zásadně vybočovali z davu. Je však

pravda, že jsem kdysi nastavil pravidla,

která ctíme jako značka dodnes, a mohu

pohledem zpět do historie říci, že to bylo

správné rozhodnutí. Z mého pohledu jde

o velice důležitou věc, kterou může někdo vnímat jako zbytečnou, nebo jako

místo, kde lze ušetřit ve výrobě. Ne tak

u nás. Používáme výhradně homologované a schválené díly a důsledně dbáme

při výběru materiálů na vlastnosti, jako je

nehořlavost, samozhášivost, hmotnost,

konstrukční pevnost a vlastnosti v krizových situacích, kterých je právě v autě

obecně za dobu jeho životnosti nespočet. Je třeba dbát na izolace, dobře spočítat rosný bod, nekompromisně dbát na

kotvení sedadel a jejich správnou volbu

atd. Těch věcí jsou mraky a završením bývají zkoušky ve výzkumném ústavu silničních vozidel.

V čem spočívají úskalí cestování

obytnými automobily a co je naopak

jejich velkou výhodou?

Úskalí? Čas! To je jediné úskalí, které mne

napadá. Je však na každém z nás, zda chce

svůj život prožít, nebo žít. A v tom je ten

rozdíl. Já osobně jej raději žiji, než prožívám. Výhodou je naprostá nezávislost na

okolním světě. Stačí vám voda a sluníčko.

A to, pokud si vyberete správnou dobu,

nebo si vyberete správnou destinaci, je

opět jen a jen na článku mezi pedály a volantem. A tím je řidič.

96 | GOLF

Teď ale trochu vážněji. Samozřejmě je potřeba nejen čas, voda a sluníčko. Jsou potřeba i nějaké peníze a možnosti. Tyhle

dvě komodity máme každý tak, jak si to

zařídíme nebo umíme či máme možnost

si to zařídit. I proto se naše společnost věnuje podpoře například handicapovaných

dětiček prostřednictvím nadace Martina

Wabneggera Červená beruška nebo podpoře různých aktivit spojených s volnočasovým vyžitím dětí a sportovně založené

mládeže formou sponzoringu, zejména

pak prostřednictvím bártru. I naše možnosti jsou omezené, ale čas od času se

snažíme pomoci nejen potřebným.

Dá se nějak jednoduše definovat, co

rozhoduje o celkové ceně, respektive

zajímá vaše zákazníky cena, nebo jen

výsledný produkt?

Jednoduchá definice je jednoduchá. Srovnat si potřeby versus možnosti, a protože

dnešní svět nabízí možnosti téměř neomezené, je důležité si ujasnit priority. Poměrně často se stává, že zákazníka musíme brzdit v konfiguraci výbavy proto,

že prostě to auto má nejvyšší povolenou

hmotnost „jen“ 3,5 tuny a jeho přání a požadavky ne, že neumíme zhmotnit, ale

jednoduše realizovat nejdou, protože by

to auto neuvezlo. To je jeden extrém.

Z druhé strany se občas objeví i požadavek

na stavbu auta za cenu, která je zkrátka

naprosto nereálná.

Nechci v žádném případě tvrdit, že naše

zákazníky cena nezajímá. Zajímá každého. Jak jsem se ale již zmínil, je důležité

vědět, co člověk potřebuje, o co nechce

přijít a kde je možné udělat kompromis

ve výbavě. Naše zákazníky na konzultační

schůzce osobně provedeme světem caravaningu, popovídáme si o jejich záměrech, potřebách a téměř vždy najdeme

vhodné řešení. Velkou roli hraje i fakt, že

já osobně jsem vyznavačem caravaningu

a mám za ta léta bohaté zkušenosti,

takže dokáži zákazníkovi doporučit nebo

odargumentovat nepotřebnost výbavy,

kterou si vybral v pohodlí domova nad

katalogem. Úspěšnost máme v tomto

směru poměrně velikou a znovu opakuji,

že nejdůležitější je osobní kontakt. Tohle

nikdy žádný Facebook, Twitter nebo sebebarevnější katalog nenahradí. Možná jsem

„stará škola“, ale mé přesvědčení říká, že

zkušenost je nepřenosná.

Máte nějaký pracovní sen, respektive vídáte před sebou model, který

byste si rád postavil a jen čekáte na

toho správného zákazníka? Pokud

ano, jak by vypadal?

Jasně že mám! Ale neprozradím. A jedním

z důvodů je, že se blíží doba, kdy jej snad

už budu moci konečně zhmotnit. Přemýšlím o něm již dlouhé roky a vím, že půjde

o naprosto výjimečný obytňák. Určitě si ho

ale nenechám jen pro sebe, takže pokud

se uchytí, stane se z něj za čas další nezapomenutelný KRSák.

Za rozhovor děkuje: Josef Slezák

Foto: Archiv KPS Automobile

www.krs.cz