ROZHOVOR | Tomáš Krs

VLASTNÍ CESTOU

Počátky společnosti KPS Automobile sahají do roku 1999 do truhlářské dílny v Malém Malahově. Pak ale jednoho dne přišla zakázka na přestavbu dodávky na obytný

vůz, a o osudu firmy bylo rozhodnuto. Dnes se již přes dvacet let zabývá firma především konstrukcí a výrobou účelného a bezpečného interiéru obytných vozidel pod

značkou KRS a ve svém oboru patří ke špičce. Věřím, že i vás zaujme rozhovor se zakladatelem společnosti panem Tomášem Krsem.

Jak byste dnešní společnost KPS

Automobile nejlépe představil?

Kde začít. KPS Automobile je ryze českou společností, která dnes vyrábí 6

základních modelových řad obytných

vozidel na podvozcích Fiat Ducato

a Mercedes-Benz Sprinter a distribuuje

je do své prodejní sítě pod obchodním názvem registrované značky KRS.

Máme 16 kmenových zaměstnanců

a subdodavatelsky spolupracujeme

s více než třemi desítkami českých

a 6 klíčovými renomovanými zahraničními dodavateli specializujícími se na

sortiment technických celků pro výrobu

obytných vozidel. Jsme v podstatě nejstarším výrobcem v ČR

a výrobou obytných

vozidel se zabýváme již 22 roků.

94 | GOLF

Vzpomenete si ještě občas

na úplné začátky?

Samozřejmě. Na to nelze zapomenout.

Šlo o září 1999, kdy jsem já osobně spolu

s jedním z mých tehdejších spolupracovníků postavil první obytnou dodávku na

podvozku Peugeot Boxer, kterou jsme

následně vystavili na jaře na veletrhu

v pražských Letňanech. A od té doby se

začaly dít věci… Nebylo to ze dne na den

a chvíli trvalo, než si k nám zákazníci našli cestu, ale z tehdejších zkušeností vím,

že to byl právě ten zmíněný veletrh, kde

se potkali s nabídkou české firmy na poli

obytných dodávek.

Do dnešní podoby jste se posunovali přirozeným vývojem, nebo vás

skokově posunovaly nějaké osudové

momenty?

Rozdělil bych to na osudové momenty

a přirozený vývoj. Obě veličiny mají svůj

zásadní díl. Jedním z osudových momentů bylo v roce 2001 setkání s panem

Martínkem v dealerství Iveca v Plzni, který

mně tehdy umožnil stavbu prvního demo

auta na podvozku Iveco Daily. V době,

kdy začínáte, nemáte téměř nic za sebou a můžete ukázat pouze pár fotografií 13 x 9 cm z předešlých realizací, to byl

z jeho strany čin, který dodnes obdivuji

a strašně moc mu za něj děkuji. V kontaktu jsme dodnes, kdy už pracuje v dealerství Mercedes-Benz, kde dnes shodou

okolností nakupujeme podvozky Mercedes pro naše zákazníky.

Během následujících roků se uskutečnilo

několik dalších osudových setkání s kontakty, které vesměs fungují i dnes. Některé již jen jako kamarádské, některé