ROZHOVOR | Tomáš Krs
VLASTNÍ CESTOU
Počátky společnosti KPS Automobile sahají do roku 1999 do truhlářské dílny v Malém Malahově. Pak ale jednoho dne přišla zakázka na přestavbu dodávky na obytný
vůz, a o osudu firmy bylo rozhodnuto. Dnes se již přes dvacet let zabývá firma především konstrukcí a výrobou účelného a bezpečného interiéru obytných vozidel pod
značkou KRS a ve svém oboru patří ke špičce. Věřím, že i vás zaujme rozhovor se zakladatelem společnosti panem Tomášem Krsem.
Jak byste dnešní společnost KPS
Automobile nejlépe představil?
Kde začít. KPS Automobile je ryze českou společností, která dnes vyrábí 6
základních modelových řad obytných
vozidel na podvozcích Fiat Ducato
a Mercedes-Benz Sprinter a distribuuje
je do své prodejní sítě pod obchodním názvem registrované značky KRS.
Máme 16 kmenových zaměstnanců
a subdodavatelsky spolupracujeme
s více než třemi desítkami českých
a 6 klíčovými renomovanými zahraničními dodavateli specializujícími se na
sortiment technických celků pro výrobu
obytných vozidel. Jsme v podstatě nejstarším výrobcem v ČR
a výrobou obytných
vozidel se zabýváme již 22 roků.
94 | GOLF
Vzpomenete si ještě občas
na úplné začátky?
Samozřejmě. Na to nelze zapomenout.
Šlo o září 1999, kdy jsem já osobně spolu
s jedním z mých tehdejších spolupracovníků postavil první obytnou dodávku na
podvozku Peugeot Boxer, kterou jsme
následně vystavili na jaře na veletrhu
v pražských Letňanech. A od té doby se
začaly dít věci… Nebylo to ze dne na den
a chvíli trvalo, než si k nám zákazníci našli cestu, ale z tehdejších zkušeností vím,
že to byl právě ten zmíněný veletrh, kde
se potkali s nabídkou české firmy na poli
obytných dodávek.
Do dnešní podoby jste se posunovali přirozeným vývojem, nebo vás
skokově posunovaly nějaké osudové
momenty?
Rozdělil bych to na osudové momenty
a přirozený vývoj. Obě veličiny mají svůj
zásadní díl. Jedním z osudových momentů bylo v roce 2001 setkání s panem
Martínkem v dealerství Iveca v Plzni, který
mně tehdy umožnil stavbu prvního demo
auta na podvozku Iveco Daily. V době,
kdy začínáte, nemáte téměř nic za sebou a můžete ukázat pouze pár fotografií 13 x 9 cm z předešlých realizací, to byl
z jeho strany čin, který dodnes obdivuji
a strašně moc mu za něj děkuji. V kontaktu jsme dodnes, kdy už pracuje v dealerství Mercedes-Benz, kde dnes shodou
okolností nakupujeme podvozky Mercedes pro naše zákazníky.
Během následujících roků se uskutečnilo
několik dalších osudových setkání s kontakty, které vesměs fungují i dnes. Některé již jen jako kamarádské, některé