ROZHOVOR | Tomáš Milata

Pandemie hodně věcí vzala, podniky se však musely přizpůsobit

a vymýšlet nové cesty, jak se dostat k zákazníkům. Otevřela i vám

nějaké nové možnosti?

V online prostředí se hodně pohybujeme od našich samotných začátků

v roce 2005. V období prvního lockdownu jsme zkoušeli například livestream prodej – živé vysílání z prodejny.

Lidé mohli psát dotazy nebo živě zavolat a sledovat odpovědi našeho specialisty live z prodejny na Facebooku.

Velký zájem ze strany zákazníků nebyl,

ale bylo to originální zpestření.

Důležité jsou nyní také komunikační kanály a sociální sítě. Jdete

také touto cestou?

Samozřejmě. Sice na to nejsme školení

profíci, ale aktuální příspěvky tvoříme

spontánně. Snažíme se lidi informovat

a také bavit. Je důležité, aby věděli, že

se na nás mohou obrátit s libovolnou

otázkou.

Jaké zboží se vůbec v dnešní době

nejlépe prodává? O co lidé mají

největší zájem?

Největší meziroční nárůst u nás měla

kategorie elektrických vozíků. V kategorii doplňků pak raketový nárůst

v době lockdownů zaznamenaly pomůcky pro trénink z domu, které byly

Pracovní tým Golf Brothers

dospělé. Tak se dá zachytit nejčastější

pocit zákazníků, kteří si odnáší nějakou

novou součást výbavy.

Zima ustupuje, blíží se nová sezona. Jaké novinky a produkty

podle vás letos půjdou nejvíc na

odbyt?

Stabilně roste prodej spotřebních věcí –

tedy rukavice, míčky, bagy. Vyprodané

na měsíce dopředu jsou domácí simulátory skytrak. Důležité je mít nyní dostatek zboží. Loňský rok způsobil anomálii,

kdy výrobci vybavení v březnu snižovali

objem výroby holí či vozíků. V průběhu

roku však nakonec poptávka po golfu

V kategorii doplňků pak raketový nárůst v době

lockdownů zaznamenaly pomůcky pro trénink

z domu, které byly dlouhou dobu vyprodané

a nedostupné, tedy patovací koberce, odpalovací

stany a záchytné sítě nebo domácí golfové

simulátory.

dlouhou dobu vyprodané a nedostupné, tedy patovací koberce, odpalovací stany a záchytné sítě nebo domácí golfové simulátory. Některé jsou

vyprodané ještě dříve, než nám dorazí

na sklad.

Změnilo se za poslední rok nějakým výrazným způsobem chování

zákazníků?

V tomto směru velkou změnu nevidím. Je to jako radost v hračkářství pro

W W W. C A S O P I S G O L F. C Z

na celém světě vzrostla o desítky procent. Chyběly komponenty pro sestavování holí a na objednávky holí na míru

jsme čekali i měsíce. Sklady zboží, nejen naše, ale také distributorů po celé

Evropě i ve světě, se značně vyprázdnily. Nyní ve snaze vše doplnit a dohnat

raketově vystřelily ceny za kontejnerovou přepravu z Asie, kde se většina

komponent, bagů a vozíků vyrábí, což

distributorům a nám v důsledku tlačí

cenu vzhůru.

Chystáte i vy nějaké novinky, od

kterých si hodně slibujete?

Hlavní novinkou je v naší prodejně v Ropici zbrusu nová technologie pro fitting.

Pořídili jsme Uneekor EYEXO, stropní snímač, který umožní pokročilou a velmi

přesnou analýzu jak letu míčků, tak

dráhy hole v impaktu. Každý zákazník

tak je schopný lépe pochopit svůj švih

a vidí rozdíly mezi jednotlivými zkoušenými variantami holí. Je vidět, jaký má

například volba šaftu velký vliv na rotaci, výšku letu a celkovou vzdálenost

rány. Také pravidelně aktualizujeme náš

e-shop a přidáváme nové funkce filtrování, preference vyřízení, možnosti zpětného kontaktu konzultace nákupu a připravujeme také další funkcionality, aby

ještě vzrostla kvalita zákaznického zážitku a spokojenost s nákupy.

Vaším oborem nehýbe jen koronavirus, ale také brexit. Zavařil

vám hodně? Co všechno má na

svědomí?

V posledním měsíci stovky telefonů

a e-mailů ohledně zpožděných dodávek,

které uvízly v přepravě i déle než měsíc.

Věřím, že tento problém je jen dočasným. Nyní se již začínají balíky z Velké

Británie doručovat standardně. Například

zásilku pěti simulátorů, které měly dorazit v prosinci, náš dodavatel ve Velké

Británii obdržel se zpožděním. Odeslal

je 28. 12. a dnes, tedy 23. 2., jsou stále

zaseknuté v přepravě právě vinou koronaviru a brexitu zároveň. A to již byly

všechny rezervované pro zákazníky.

45