ROZHOVOR | Tomáš Milata
Pandemie hodně věcí vzala, podniky se však musely přizpůsobit
a vymýšlet nové cesty, jak se dostat k zákazníkům. Otevřela i vám
nějaké nové možnosti?
V online prostředí se hodně pohybujeme od našich samotných začátků
v roce 2005. V období prvního lockdownu jsme zkoušeli například livestream prodej – živé vysílání z prodejny.
Lidé mohli psát dotazy nebo živě zavolat a sledovat odpovědi našeho specialisty live z prodejny na Facebooku.
Velký zájem ze strany zákazníků nebyl,
ale bylo to originální zpestření.
Důležité jsou nyní také komunikační kanály a sociální sítě. Jdete
také touto cestou?
Samozřejmě. Sice na to nejsme školení
profíci, ale aktuální příspěvky tvoříme
spontánně. Snažíme se lidi informovat
a také bavit. Je důležité, aby věděli, že
se na nás mohou obrátit s libovolnou
otázkou.
Jaké zboží se vůbec v dnešní době
nejlépe prodává? O co lidé mají
největší zájem?
Největší meziroční nárůst u nás měla
kategorie elektrických vozíků. V kategorii doplňků pak raketový nárůst
v době lockdownů zaznamenaly pomůcky pro trénink z domu, které byly
Pracovní tým Golf Brothers
dospělé. Tak se dá zachytit nejčastější
pocit zákazníků, kteří si odnáší nějakou
novou součást výbavy.
Zima ustupuje, blíží se nová sezona. Jaké novinky a produkty
podle vás letos půjdou nejvíc na
odbyt?
Stabilně roste prodej spotřebních věcí –
tedy rukavice, míčky, bagy. Vyprodané
na měsíce dopředu jsou domácí simulátory skytrak. Důležité je mít nyní dostatek zboží. Loňský rok způsobil anomálii,
kdy výrobci vybavení v březnu snižovali
objem výroby holí či vozíků. V průběhu
roku však nakonec poptávka po golfu
V kategorii doplňků pak raketový nárůst v době
lockdownů zaznamenaly pomůcky pro trénink
z domu, které byly dlouhou dobu vyprodané
a nedostupné, tedy patovací koberce, odpalovací
stany a záchytné sítě nebo domácí golfové
simulátory.
dlouhou dobu vyprodané a nedostupné, tedy patovací koberce, odpalovací stany a záchytné sítě nebo domácí golfové simulátory. Některé jsou
vyprodané ještě dříve, než nám dorazí
na sklad.
Změnilo se za poslední rok nějakým výrazným způsobem chování
zákazníků?
V tomto směru velkou změnu nevidím. Je to jako radost v hračkářství pro
W W W. C A S O P I S G O L F. C Z
na celém světě vzrostla o desítky procent. Chyběly komponenty pro sestavování holí a na objednávky holí na míru
jsme čekali i měsíce. Sklady zboží, nejen naše, ale také distributorů po celé
Evropě i ve světě, se značně vyprázdnily. Nyní ve snaze vše doplnit a dohnat
raketově vystřelily ceny za kontejnerovou přepravu z Asie, kde se většina
komponent, bagů a vozíků vyrábí, což
distributorům a nám v důsledku tlačí
cenu vzhůru.
Chystáte i vy nějaké novinky, od
kterých si hodně slibujete?
Hlavní novinkou je v naší prodejně v Ropici zbrusu nová technologie pro fitting.
Pořídili jsme Uneekor EYEXO, stropní snímač, který umožní pokročilou a velmi
přesnou analýzu jak letu míčků, tak
dráhy hole v impaktu. Každý zákazník
tak je schopný lépe pochopit svůj švih
a vidí rozdíly mezi jednotlivými zkoušenými variantami holí. Je vidět, jaký má
například volba šaftu velký vliv na rotaci, výšku letu a celkovou vzdálenost
rány. Také pravidelně aktualizujeme náš
e-shop a přidáváme nové funkce filtrování, preference vyřízení, možnosti zpětného kontaktu konzultace nákupu a připravujeme také další funkcionality, aby
ještě vzrostla kvalita zákaznického zážitku a spokojenost s nákupy.
Vaším oborem nehýbe jen koronavirus, ale také brexit. Zavařil
vám hodně? Co všechno má na
svědomí?
V posledním měsíci stovky telefonů
a e-mailů ohledně zpožděných dodávek,
které uvízly v přepravě i déle než měsíc.
Věřím, že tento problém je jen dočasným. Nyní se již začínají balíky z Velké
Británie doručovat standardně. Například
zásilku pěti simulátorů, které měly dorazit v prosinci, náš dodavatel ve Velké
Británii obdržel se zpožděním. Odeslal
je 28. 12. a dnes, tedy 23. 2., jsou stále
zaseknuté v přepravě právě vinou koronaviru a brexitu zároveň. A to již byly
všechny rezervované pro zákazníky.
45