VE ZNAMENÍ RYCHLOSTI
Slova v názvech holí zpravidla předurčují,
s jako u „zbraní“ budeme mít tu čest. Nejinak je tomu v případě letošní řady Cobra s podtitulem RADSPEED. Zatímco
„speed“ snadno rozšifrujeme a do rovnice
si dosadíme rychlost, „rad“ už je větší oříšek k rozlousknutí. A týká se drajvrů, fervejových dřev, hybridů i želez. Nebudu
vás tedy déle napínat a prozradím, že jde
o zkratku pro radiální vyvážení. Právě to
výrobce považuje za inovativní technologii
maximalizující výkon.
Toto vyvážení vychází z poloměru otáčení.
Inženýři zjistili, že jeho zvýšením i vzdáleností mezi předním a zadním závažím
docílí u jedné hole ideálního poměru rychlosti míče, nízké rotace i tolerance. Radiální
vyvážení pak souvisí s umístěním těžiště
u tří různých modelů drajvrů tak, že dosáhli odlišných výkonů.
Základní model drajvru představuje RADSPEED. Vhodný je pro hráče s rychlejším
švihem, kteří chtějí délky docílit prostřednictvím vysoké rychlosti míče, nízkého
spinu a kontroly trajektorie. Počítačově
frézovaná líc napomáhá konzistenci, díky
ztenčení se zvyšuje rychlost míče, perfektní zakřivení pak podporuje toleranci v případě méně přesných
zásahů.
RADSPEED XB
ocení hráči hledající
50 | GOLF
vzdálenost pomocí rychlosti míče a konzistence napříč úderovou plochou a zároveň vyžadující jistou toleranci a stabilitu.
Písmena XB odkazují ke spojení „Xtreme
Back“ čili extrémně vzadu, což souvisí
s usazením těžiště. Právě zde hledejme klíč
k promíjivosti drajvru. Větší profil na odpališti povzbudí, pojítkem s prvně jmenovaným modelem je frézovaná líc, koruna
z karbonových vláken a „rychlostní šasi“.
Poslední z drajvrů představuje RADSPEED
XD pro hráče toužící po délce současně
s redukcí šlajsu, na což odkazuje zkratka
XD – „Xtreme Draw“. Podobně jako u modelu XB použili větší hlavu (460 cm3) a těžiště tentokrát posunuli blíže patce.
Všechny drajvry využívají mechanismus
v krčku umožňující nastavení loftů do osmi
poloh, dámské verze holí zahrnují
ahrnují varianty
XB a XD, u pánských RADSPEED
PEED a RADSPEED XD najdete i šaft v „Tour“ délce
(44,50”), jež je oproti standard
ndard kratší
(RADSPEED 45,5”, XD 46”).
”).
hrany a zároveň podporující interakci hole
s povrchem. I v případě fervejových dřev
se nabízejí tři verze.
RADSPEED charakterizuje tradiční tvar,
vyvážení napomáhá dosažení velmi nízké
míry rotace, vysokého úhlu odpalu i tolerance. Poprvé v případě tohoto typu
holí pracovali s počítačově frézovanou
lící. RADSPEED BIG TOUR a TOUR pracují s 23gramových závažím posunutým
vpřed. Big Tour trojka dřevo má mírně větší
profil a silnější loft, čímž zkonstruovali nejrychlejší dřevo s nejnižší rotací v celé řadě,
které perfektně doplní drajvr RADSPEED.
Pětka Tour je kompaktnější, ideální pro tvarování ran. A nakonec RADSPEED DRAW
nabízející středně vysoký let s podporou
do draw. Tolerantní dřevo vhodné pro
hráče sužované šlajsem.
Fervejová dřeva RADSPEED
SPEED
stejně jako drajvry těžilaa z využití tenké karbonové koruny,
která umožnila ušetřenou
nou
hmotnost využít na podporu
rychlosti míče. I v tomto
mto případě
pracovali s radiálním
m vyvážením a využili i osvědčené
dčené kolejničky zvyšující pružnost
žnost vodící
HOT EQUIPMENT REVUE 2021 | CALLAWAY | COBRA | FOOTJOY | GARMIN | MIZUNO |
PING | PUMA | SRIXON | TAYLORMADE | TITLEIST
Vyvážení drajvrů odlišuje
navzájem jednotlivé modely.