VE ZNAMENÍ RYCHLOSTI

Slova v názvech holí zpravidla předurčují,

s jako u „zbraní“ budeme mít tu čest. Nejinak je tomu v případě letošní řady Cobra s podtitulem RADSPEED. Zatímco

„speed“ snadno rozšifrujeme a do rovnice

si dosadíme rychlost, „rad“ už je větší oříšek k rozlousknutí. A týká se drajvrů, fervejových dřev, hybridů i želez. Nebudu

vás tedy déle napínat a prozradím, že jde

o zkratku pro radiální vyvážení. Právě to

výrobce považuje za inovativní technologii

maximalizující výkon.

Toto vyvážení vychází z poloměru otáčení.

Inženýři zjistili, že jeho zvýšením i vzdáleností mezi předním a zadním závažím

docílí u jedné hole ideálního poměru rychlosti míče, nízké rotace i tolerance. Radiální

vyvážení pak souvisí s umístěním těžiště

u tří různých modelů drajvrů tak, že dosáhli odlišných výkonů.

Základní model drajvru představuje RADSPEED. Vhodný je pro hráče s rychlejším

švihem, kteří chtějí délky docílit prostřednictvím vysoké rychlosti míče, nízkého

spinu a kontroly trajektorie. Počítačově

frézovaná líc napomáhá konzistenci, díky

ztenčení se zvyšuje rychlost míče, perfektní zakřivení pak podporuje toleranci v případě méně přesných

zásahů.

RADSPEED XB

ocení hráči hledající

50 | GOLF

vzdálenost pomocí rychlosti míče a konzistence napříč úderovou plochou a zároveň vyžadující jistou toleranci a stabilitu.

Písmena XB odkazují ke spojení „Xtreme

Back“ čili extrémně vzadu, což souvisí

s usazením těžiště. Právě zde hledejme klíč

k promíjivosti drajvru. Větší profil na odpališti povzbudí, pojítkem s prvně jmenovaným modelem je frézovaná líc, koruna

z karbonových vláken a „rychlostní šasi“.

Poslední z drajvrů představuje RADSPEED

XD pro hráče toužící po délce současně

s redukcí šlajsu, na což odkazuje zkratka

XD – „Xtreme Draw“. Podobně jako u modelu XB použili větší hlavu (460 cm3) a těžiště tentokrát posunuli blíže patce.

Všechny drajvry využívají mechanismus

v krčku umožňující nastavení loftů do osmi

poloh, dámské verze holí zahrnují

ahrnují varianty

XB a XD, u pánských RADSPEED

PEED a RADSPEED XD najdete i šaft v „Tour“ délce

(44,50”), jež je oproti standard

ndard kratší

(RADSPEED 45,5”, XD 46”).

”).

hrany a zároveň podporující interakci hole

s povrchem. I v případě fervejových dřev

se nabízejí tři verze.

RADSPEED charakterizuje tradiční tvar,

vyvážení napomáhá dosažení velmi nízké

míry rotace, vysokého úhlu odpalu i tolerance. Poprvé v případě tohoto typu

holí pracovali s počítačově frézovanou

lící. RADSPEED BIG TOUR a TOUR pracují s 23gramových závažím posunutým

vpřed. Big Tour trojka dřevo má mírně větší

profil a silnější loft, čímž zkonstruovali nejrychlejší dřevo s nejnižší rotací v celé řadě,

které perfektně doplní drajvr RADSPEED.

Pětka Tour je kompaktnější, ideální pro tvarování ran. A nakonec RADSPEED DRAW

nabízející středně vysoký let s podporou

do draw. Tolerantní dřevo vhodné pro

hráče sužované šlajsem.

Fervejová dřeva RADSPEED

SPEED

stejně jako drajvry těžilaa z využití tenké karbonové koruny,

která umožnila ušetřenou

nou

hmotnost využít na podporu

rychlosti míče. I v tomto

mto případě

pracovali s radiálním

m vyvážením a využili i osvědčené

dčené kolejničky zvyšující pružnost

žnost vodící

HOT EQUIPMENT REVUE 2021 | CALLAWAY | COBRA | FOOTJOY | GARMIN | MIZUNO |

PING | PUMA | SRIXON | TAYLORMADE | TITLEIST

Vyvážení drajvrů odlišuje

navzájem jednotlivé modely.