ROZHOVOR | Tomáš Charvát

Každé golfové hřiště je jedinečné

Je již golfových hřišť u nás moc, nebo máme naopak málo golfistů? A jak se domácím

golfovým resortům vede? Věřím, že i vás zaujmou názory Tomáše Charváta, který

stál nejen u vzniku slapského hřiště, ale s jehož jménem se setkáte u většiny progresivních projektů z dílny Asociace golfových hřišť.

Jak se člověk stane majitelem golfového hřiště?

V golfovém prostředí jsem se pohyboval

od roku 1992, takže jsem ho důvěrně znal.

A nejenom jako hráč, ale také jako spolumajitel reklamní a marketingové agentury, která organizovala korporátní turnaje

a sponzorské peníze. Také naší investici

u Slapské přehrady, kterou jsme začali realizovat v roce 2008, předcházelo dlouhé

čtyřleté plánování.

Takže žádné hobby, ale spíš

business?

Od začátku jsem projekt golfového resortu

u Slapské přehrady považoval za plánovaný

a řízený business. Náš plán jsme stavěli na

20 | GOLF

základě výkonových parametrů hřišť z let

2005, 2006 a 2007, kdy stoupala členská základna golfistů z patnácti tisíc na šestapadesát. V roce 2010 se ale naplno projevila evropská finanční krize a škrty v korporátních

penězích na český golf tvrdě dopadly. V současnosti je výkon v prostředí celkem stabilní

a věřím, že i v ČR začnou hřiště rozpočtově

fungovat jako jiná veřejná sportoviště.

Jak jste si poradili s pozemky?

Minoritní část pozemků vlastníme, většina je ale podobně jako u Zbraslavi nebo

Konopiště v dlouhodobém pronájmu,

právně ošetřeném tak, aby byla zajištěna

kontinuita i pro případ vlastnických změn.

Režim nájmu bylo rozumné řešení. Slapy

jsou vyhlášené letovisko, kde mají pozemky vysokou hodnotu a kde byste se

nákupem potřebných 55 hektarů dostal

do nesmyslných čísel.

A co výsledek?

Musím přiznat, že jsem v životě nečekal, že se v průběhu dvou let od otevření

golfového hřiště zapíšeme do povědomí

hráčů tak pozitivním způsobem. Když jsme

projekt tvořili, nikdy jsme neměli ambici

být mezi deseti nejnavštěvovanějšími hřišti,

a tak byla pro mě naše tři po sobě jdoucí

umístění v Top 10 v anketě Areál roku docela překvapující. Na hezkém desátém

místě jsme se umístili také v hodnocení za

rok 2017 společnosti Tee Time.