INSTRUKCE | Pravidla

a požadoval započítat skóre zahrané původním míčem. Jaké je

rozhodnutí?

O: Když soutěžící spustil a odehrál zpoza překážky druhý míč,

stal se tento míč míčem ve hře (viz Definici „Míč ve hře“). Skóre

zahrané tímto míčem bylo hráčovým skóre na této jamce. Skóre

zahrané původním míčem se nemůže počítat, protože původní míč už nebyl ve hře. Hráč ale není penalizován za dohrání

jamky původním míčem.

26-1/6 – Míč zahraný zpět do vodní překážky z postranní

překážky u jamkoviště

O: Ano. Míč leží v hřišti v podélné vodní překážce a naposledy

překročil hranici překážky v bodě C. Tudíž je bod C referenčním

bodem při postupu podle Pravidla 26-1b nebo 26-1c. Protože

není možné postupovat podle Pravidla 26-1b ani podle 26-1c(i),

je pravděpodobné, že hráč bude postupovat podle Pravidla 261c(ii) spuštěním míče do dvou délek hole a ne blíže jamce od

bodu D.

Jinak může hráč ještě postupovat podle Pravidla 26-1a nebo hrát

míč, jak leží v říčce.

26-1/9 – Nosič zvedne bez hráčova svolení míč ve vodní

D: Hráč zahraje druhou ránu přes vodní překážku do bankru

vedle jamkoviště. Třetí ránu z bankru zahraje příliš dlouhou

a míč se dostane zpět do nehratelné pozice do vodní překážky.

Jaké jsou hráčovy možnosti?

O: Hráč může s trestem jedné rány:

a) spustit míč za vodní překážku tak, aby bylo místo, kde míč

naposledy překročil hranici vodní překážky přímo mezi jamkou

a místem spuštění míče – Pravidlo 26-1b. Při tomto postupu

bude pravděpodobně nezbytné, aby se hráč vrátil na druhou

stranu vodní překážky a hrál přes ni znovu. Nebo

b) spustit míč do bankru na místo, kde se zastavil míč po jeho

druhé ráně – Pravidlo 26-1a.

26-1/7 – Míč se dostane kvůli proudu vody ve vodní překážce

mimo hřiště

D: Proud vody ve vodní překážce odnese míč mimo hřiště.

Může se hráč odvolat na Pravidlo 26-1?

O: Ne. Jestliže míč leží mimo hřiště, musí hráč postupovat

podle Pravidla 27-1. Voda není vnější vliv – viz Definici „Vnější

vliv“ – a proto nemůže být míč vrácen na původní místo dle

Pravidla 18-1.

V místech, kde je pravděpodobné, že míč může být odnesen

proudem vody ve vodní překážce mimo hřiště, se doporučuje

na toto místo umístit výstražnou nebo informativní tabuli, aby

se takovým případům předešlo.

překážce

D: Míč ležící ve vodní překážce je zvednut nosičem hráče bez

hráčova svolení. Co platí?

O: Není trestné dle Pravidla 18-2, když je zřejmé z hráčova chování nebo tvrzení a není sporu o tom, že hráč bude hrát další

ránu z místa mimo vodní překážku.

Jestliže výše zmíněné podmínky a okolnosti chybí, obdrží hráč

trestnou ránu podle Pravidla 18-2 a může buď vrátit míč na původní místo, jak je vyžadováno Pravidlem 18-2, nebo postupovat

podle Pravidla 26-1 s další trestnou ranou podle tohoto Pravidla.

V takových situacích by každá námitka a spor měla být posuzována v neprospěch hráče.

26-1/10 – Umístění míče na břeh vodní překážky namísto

spuštění míče, po kterém by se mohl míč zakutálet do vody

D: Hráčův míč leží v hratelné pozici na břehu vodní překážky.

Hráč z této pozice zahraje ránu do autu. Když podle postupu

dle Pravidla 27-1 spustí míč co nejblíže původnímu místu, odkud

hrál poslední ránu, je pravděpodobné, že míč se zakutálí do hluboké vody. Může za těchto okolností míč na břeh umístit místo,

aby jej spouštěl?

O: Ne. Nicméně hráč není povinen spouštět míč uvnitř vodní

překážky v souladu s Pravidlem 27-1. Může přijmout trestnou

ránu dle Pravidla 27-1 a potom s připočtením další trestné rány

spustit míč mimo tuto překážku, buď podle Pravidla 26-2b(i),

nebo 26-2b(ii). (Změněno)

26-1/11 – Vodní překážka považována za podélnou vodní překážku

D: Ve hře na rány zahraje hráč ránu přes vodní překážku, ale

A C

MIMO

HŘIŠTĚ

po dopadu na druhý břeh se míč zakutálí zpět do vody. Hráč

B

mylně považuje překážku za podélnou vodní překážku a spustí

míč podle Pravidla 26-1c(i) na vzdálenost dvou délek hole od

D

místa, kde míč naposledy překročil hranici vodní překážky, když

se zakutálel po dopadu zpět do překážky. Potom zahrál míč

na jamkoviště a jeho předchozí postup byl zpochybněn. Jaké je

26-1/8 – Míč se dostane kvůli proudu vody v podélné vodní

rozhodnutí?

překážce z autu zpět do hřiště

O: Hráč obdrží jednu trestnou ránu podle Pravidla 26-1. Dále se

D: Obrázek znázorňuje míč ležící v říčce mimo hřiště v bodě

A a proud vody zanese míč zpět do hřiště do bodu B. Tato část

říčky v hřišti je označena jako podélná vodní překážka. Může se

hráč odvolat na Pravidlo 26-1?

provinil závažným porušení Pravidla. Musí s dalšími dvěma trest-

50 | GOLF

nými ranami chybu napravit, jak požaduje druhý odstavec Pravidla 20-7c, jinak bude diskvalifikován.

Pokračování příště